KHABAR VARZESHI

استقاللدرش­وکشیخ باران، دیاباته را مصدوم کرد

-

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش دیروز گفت: «...ایثار و گذشت وزیر ورزش برای گذشت از رأی خود در مجمع فدراسیون فوتبال باید در تاریخ فوتبال ثبت شود .... »

مهدی علینژاد را همه اهالی ورزش به نام مدیری که برای ووشو زحمات زیادی کشید میشناسند و برای اواحترامقا­ئلند.اظهارنظردی­روزعلینژاد،بیشترازدها­ن مدیرانی بیرون میآید که هنری ندارند نه افرادی چون مهدی علینژاد.

دکتر سلطانیفر از حق رأی خود در مجمع فوتبال گذشت چون برخی افراد ایرانی، موقعیت فوتبال ما را در فیفا به سمتی برده بودند که راهی جز این نداشتیم. اگر با این درخواســت فیفا موافقت نمیشد، به سمت تعلیــق میرفتیم و فیفا با کدهایی کــه از افراد مورد اعتمادش در ایران گرفتــه بود، چنین تصمیمی هم داشت. وزیر ورزش ما راهی نداشت جز اینکه از حق رأی خود بگذرد؛ اما چرا آن افراد مورد اعتماد فیفا که نامشان در آخرین نامه فیفا به ایران آمده، به حال خودشان رها شــدهاند؟ اگر وزیر ورزش بتواند خیانت «افراد مورد اعتماد» را رو کند و ریشه وطنفروشی در ورزش ما را بخشکاند، نامش را در تاریخ ورزش جاودانه میکند نه آنکه کاری کند که فیفا ما را به آن ملزم کرده بود.

از علینژاد توقع داریم خودش را دوســت داشته باشــد و از عبارات اینچنینی پرهیز کند. کاش او قدر خودش را میدانست. استقالل در حالی به مصاف پیکان میرود که در جریان تمرین یکشنبه شوک بزرگی به کادر فنی این تیم وارد شد؛ شوکی که شاید به قیمت از دست دادن آقای گل فصل گذشته لیگ برتر در چهارمین جدال فصل جاری آبیپوشان پایتخت تمام شود. در اواســط تمرین یکشنبه ناگهان شیخ دیاباته از درد به خود پیچیدودیگر­نتوانستکار­رادنبالکند.دقیقاازهما­ن زمان بود کــه کادر فنی آبیپوشــان با نگرانی وضعیــت مهاجم زهــردار اســتقالل را دنبال میکردندتاب­بینندمیشود­ازاینبازیک­نمقابل پیکان استفاده کرد یا نه؟

مصدومیت زیر باران هوای تهران روز یکشــنبه بارانی بود و شدت بارش در غرب پایتخت به وضوح بیشتر از مناطق مرکزی. در چنین شــرایطی استقاللیها به مجموعه ورزشینفتته­رانسررفتند­تامهیایشرک­تدرکارهایت­اکتیکی شــوند ولی بارش باران به حدی بود که ابتدا برای جلوگیری از تخریبزمینق­سمتعمدهتمر­یناترویچمن­مصنوعیانجا­م شد.سپسودقایقی­پسازکارکرد­نرویچمنمصن­وعیامکان حضور در چمن طبیعی مهیا شــد اما در همان دقایق نخست تمرین صدای «آخ» دیاباته بلند شد ...و دیاباته به کنار زمین آمد. این بازیکن تأکید داشــت دچار گرفتگی شدید عضله شده و

نمیتواند کار را دنبال کند. برخی از بازیکنان اســتقالل که در اطراف شــیخ بودند، اعتقاد داشتند تمرین در هوای بارانی در آسیبدیدگی این بازیکن مؤثر بوده است.

نگرانی کادر فنی مربیان استقالل در ابتدا فکر میکردند آسیبدیدگی جزئی است که با انجام حرکات کششــی و گرم کردن عضله مشکل مرتفع میشود اما وقتی اصرار شیخ مبنی بر درد و عدم توانایی برای شرکت در ادامه تمرین را دیدند به طور جدی نگران شدند چون این بازیکن در اندیشــهها­ی تاکتیکی آنها نقش بهسزایی ایفا میکندوتاقب­لازایناتفا­قحتیشایعات­یمبنی براحتمالحض­ورشدرترکیب­ثابتمقابلپ­یکان نیز شنیده میشد. در اختیار پزشک شــیخ دیاباته از شدت درد دیگر نتوانست تمرین را دنبال کند و با هماهنگــی مربیان در اختیار کادر پزشــکی قرار گرفت تا هرچه سریعتر میزان آســیبدیدگ­یاش مشخص شده و روند درمانی اســتارت بخورد. مهاجم استقالل همراه پزشک تیم برای معاینه راهی اتاق پزشکان شد و تا پایان تمرین دیگر به کنار زمین نیامد ودرهماناتا­قماندتادرم­انصورتبگیر­د.تداومحضورا­ینبازیکن تا انتهای تمرین در اتاق پزشکی نگرانی مربیان را بیشتر کرد.

تکذیب شایعات قبل از جدال با فوالد هم شــاهد ادعای شــیخ دیاباته مبنی بر مصدومیت بودیم و این بازیکن در یکی از جلســات تمرینی مدعیشددردد­اردونمیتوا­نددرکارهای­گروهیشرکتک­ند. البته همان شب دیاباته به ساختمان باشگاه رفت و فردای آن روز بدون کوچکترین مشکلی در تمرین شرکت کرد تا این شایعه میان برخی بازیکنان استقالل مطرح شود که او مشکل جسمانیچندا­نینداشتوبا­اینکارفقطد­نبالدریافت­قسمتی از طلب معوقه خود بود! روز گذشته هم ابتدا چنین زمزمههایی مطرح شد ولی مربیان و اطرافیان تیم با قاطعیت آن را تکذیب کردند. آنها تأکید داشــتند اگر دیاباته میخواســت خود را به مصدومیت بزند، از همان ابتدای کار تمرین میکرد و ریســک دویدن زیر باران را نمیپذیرفت ولی پابهپای سایر نفرات داشت کار میکرد و قضیه آسیبدیدگی او کامال واقعی بود.

روشن شدن تکلیف اینطورکهدر­انتهایتمری­نیکشنبهمیا­نمربیاناست­قاللبحث بود، قرار شده حداکثر تا ظهر دوشنبه (امروز) تکلیف شیخ توسط کادر پزشــکی مشخص شــود تا مربیان بدانند که میتوانند از وجودش استفاده کنند یا خیر؟ اگر دیاباته بتواند در آخرین تمرین قبل از بازی با پیکان حاضر شــود، عمال مشکلی برای همراهی استقالل نخواهد داشت.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran