KHABAR VARZESHI

پیرواني:اينسبكتقلی­دازكيروشاش­تباهاست

نتیجه‌ارزش‌آن‌را‌ندارد‌كه‌دست‌به‌هر‌كاري‌بزنید‌

-

اميرحسينپي­رواني، سرمربيسابق­تيممليجوان­انواميد ودستيارسير­وسپورموسوي­درتيمصنعتن­فتميگويد خيلــي از تيمهاي ليگ برتري از ســبك بازي كارلوس كيروشتقليد­كردهانداما­دراينتقليد­مرتكبيكاشت­باه بزرگ ميشوند.

او در اين باره ميگويــد: يكي از داليلي كه كارلوس كيروش در تيم ملي به دنبال سبك دفاع و ضدحمله بود به خاطــر حريفان قدري بود كه قرار بود تيم ملي در جام جهاني با آنها بازي كند و ديديد كه در بازيهاي انجام شده

با وجود هر نتيجه تيم ملي تحسين شد. هم به دليل دفاع خوبي كه داشــت و هــم به دليــل موقعيتهايي كه در ضدحمله ايجاد كرد. كارلوس كيروش به دليل 8 ســال حضور در ايران تأثيراتي روي ســبك بازي تيمهاي ليگ برتري گذاشت و هر مربي ديگري هم به جاي او بود، با هر سبكي احتمال اين تأثيرگذاري وجود داشت اما يك نكته مهم در اين بين وجود دارد. تيم ملي با كيروش به دنبال انتقال بود اما برخي از تيمهاي ليگ برتري كه من ميبينم براي رسيدن به گل در بازي دفاعي به دنبال اتفاق هستند! ديديد كــه تيم ملي در بازيهاي انجــام داده در بازي با آرژانتين، اسپانيا و پرتغال صاحب موقعيت شد و حتي گل هم زد. در بــازي با پرتغال اگر ضربــه مهدي طارمي در ثانيههاي پاياني بازي تبديل به گل ميشــد ما به دور بعد صعــود ميكرديم. اينها به كنار؛ اين ســبك از بازي برابر تيمهايي بايد به نمايش گذاشته شود كه خيلي قويتر از ما باشند اما ما شاهد هستيم در ليگ برتر تيمهاي همتراز هم با هم اينگونه بازي ميكننــد كه اين از زيباييهاي فوتبالميكا­هد.

او در پايان درخصوص اشاره سيروس پورموسوي به بازيكن صنعت نفت و اينكه در حمله به دليل مصدوميت بازيكنحريف­توپرابهبير­ونبزند؛گفت:فيرپليدرفو­تبال زيباستونتي­جهارزشآنرا­نداردكهتيم­دستبههركار­ي بزند. آقاســيد و من روي بازي جوانمردانه تأكيد داريم و معتقديم برنده شدن بايد با تالش در زمين به دست بيايد وباانجامكا­رهايتاكتيك­يوراههايغي­رازاينبراي­رسيدن به برد، براي بنده كه به شــخصه لذتبخش نيست و اصال دوست نداريم آن را به بازيكنان صنعت نفت ياد بدهيم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran