KHABAR VARZESHI

نقاطقوتاست­قالليكييكي­زيادميشوند

-

بهتاش فريبــا، ديــروز از ديدار اســتقالل و پيكان حرف ميزد و معتقد بود تيم استقالل در بحث تدافعي روند رو به رشدي را نسبت به فصل قبل در پيش گرفته است. او از زوجسازيهاي استقالل هم ابرازخشنود­يميكرد. استقالل به پيكان رسيد! اين بازيراچطور­ارزيابيميك­نيد؟ اين پيــكان هنوز بهطور دقيــق خــودش را پيدا نكرده است. در واقع پيكان بعد از جدايي ويسي به تارتار ارث رسيد و او نه بازيكني براي تيمش انتخاب كرده بود و نه فرصت داشت تا تيم را تمرين بدهد. براي همين در سه بازي قبلي اين تيم بيشــتر روي كارهاي تدافعي و ضدحمالت كار ميكرد و اميد داشــت تا هر طور شده امتياز بگيرد.

اين يعني كار براي اســتقالل راحتاست؟ اتفاقاًً مهدي تارتار هميشــه در هر تيمي بوده اغلب روبهروي استقالل امتياز گرفته است. سوابق مربيگري او نشان ميدهد كه بارها با تيمهاي تحت امرش استقالل را شكست هم داده است. بنابراين اتفاقا فكر ميكنماستقا­للبايد با دقت در اين ديدار به ميدان برود.

اســتقالل توانايي پيروزي در اين ديدار را دارد؟ شنيدم دياباته هــم در اين بازي نيست. البته استقالل در ســه بازي قبلي هم نشان داد بدون شــيخ توانايي گلزني دارد ولي خــب قطعا اگر او بــود ميتوانســت بار تهاجمي تيم را افزايش بدهد. با اين همه به لحاظ مهرهاي ميتوان گفت استقاللبخت­زيادتريبرا­يپيروزي در اين ديدار دارد ولي اگر استقالل نتواند تمركز الزم براي اين بازي را داشته باشــد ميتوان هر نتيجهاي غير از پيروزي را انتظار داشت.

دراينســهب­ــازينقطهق­وت استقاللراد­ركجاديديد؟ اين تيم تقريبا در همه خطوط خوب كارميكندبه­جزدرهافبكو­دربحث بازيسازيكه­ميتواندبخش­عمدهاي از كار استقالل را جلو بيندازد. فكري در اين يكي، دو بازي اخير نشان داده در نظــر دارد با بهرهگيــري از ديگر نيروهــاي بالقوه تيمش كار را پيش ببرد و نقاط ديگر تيم را تقويت كند.

مثل كجا؟ براينمونهم­يتوانبهزوج­سازيهاي بازي قبلي روبهروي ماشينسازى در دفاع چپ و راســت اشاره كرد. حضور محمد نــادري و ميليچ در جناح راست و موســوي و وريا در جناح چپ خــود بيانگر اين نكته است كه اتفاقات خوبي در استقالل در راه است. البته اين تيم داريوش شجاعيان و فرشيد اسماعيلي را هم داردكهميتو­اننددربحثب­ازيسازي و توپرســاني بــه مهاجمــان كمكحال خط فوروارد باشند اما نقطه مهمتــر در اين مدت تقويت قــواي دفاعي و بهبــود وضعيت ساختار دفاعي در استقالل است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran