KHABAR VARZESHI

جشن ۱۲۱ سالگي با اشك و لبخند

-

اين هفته براي بارساييها هم خوشيمن بود هم پرگل. بارسلونا مقابل اوساسونا ديداري يكطرفه با ۴ گل زده داشت. با اين برد بارساي مدل كومان به رتبه هفتم جدول سالم كرد و اوساسونا در جايگاه پانزدهم قرار گرفت. اين برد بيش از همه براي رونالد كومان پيامآور آرامش روي نيمكت بارسا بود.

مسي و دوستان به ياد ديگو حال و هواي اين بازي با ساير بازيهاي قبل فرق داشت. از دست دادن ديگو مارادونا كه زماني پيراهن همين بارسا را به تن داشت باعث شد قبل از بازي به اين اسطوره اداي احترام شود. ليونل مسي هم بهطور جداگانه جشن گل خود را به مارادونا اختصاص داد تا بارساييها همگي يكشنبهاي تاريخي را رقم بزنند. مسي پيراهن اولين بازي مارادونا براي اولدبويز در سال 1993 را پوشيد و براي او اشك ريخت. مسي آن زمان ۶ سال داشت ولي ۷۲ سال بعد به اسطورهاش تعظيم كرد.

جشن ۱۲۱ سالگي پيروزي پرگل بارسا و اداي احترام به ديگو يكطرف ماجرا بود. بارسلونا در شرايطي مقابل اوساسونا پيروز شــد كه يك اتفاق ويژه ديگر هم داشت. جشن 1۲1 سالگي تأسيس باشگاه بارسلونا با اين برد باعث شد خوشحالي هواداران اين تيم بيشتر شود.

لئو ستاره بازيهاي پرگل ليونل مســي با گلزني خود مقابل اوساسونا يك ركورد ديگر را هم به ثبت

رساند. به ظاهر بايد مسي را ستاره بازيهاي پرگل ناميد. او در ۷۲ بازي كه بارســلونا ۴ گل يا بيشتر به ثمر رسانده، موفق شــده يا گل بزند و يا پاس گل بدهد. لئو در اين ۷۲ مسابقه با ۰۵ گل و 19 پاس گل مرد اول تيمش بوده است.

تالش اوساسونا اوساســونا در شرايطي مقابل بارسلونا بازي كرد كه فصل قبل در ۲ مسابقه موفق به كسب ۴ امتياز از اين تيم شده بود. با اين حال دفاع ۵ نفره ژاگوبا آراســاته براي مقابله با خط آتش بارسا كارساز نبود. هرچند اوساســونا در اين ديدار موقعيتهاي خوبي براي گلزني داشت و چندين بار دروازه تراشتگن را به خطر انداخت ولي تابلوي نتايج با بيرحمي ذهن مخاطبان را به ضعف تيم شهر كوچك پامپلونا نشــانه ميرفت. بايد اين نكته را خاطرنشــان كرد كه نبايد ضعف بارساييها در خط دفاعي را هم ناديده گرفت.

موتور گريزمان روشن شد يك گل اســتثنايي و يك نمايش تأثيرگذار باعث شــد دوباره توجهات را به خود جلب كند. توجهي كه كمتر در بارســا به سمت خود جلب ميكرد. او در اين بازي به خوبي با مســي هماهنگ شده بود و والي تماشــاييا­ش هم حامل پيامي براي طرفداران بارسا بود. گريزمــان حاال در ۴ بازي الليگايي موفق به زدن 3 گل شــده و بهنظر میرسد موتورش را روشن كرده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran