KHABAR VARZESHI

خط‌آتش‌سرخاب‌یها‌مشکل‌دارد

-

تراکتور

گل:محمدعباسزا­ده اخطار:اشکاندژاگه­ومحمدرضااخ­باری(تراکتور)ومسیحزاهدی (مس رفســنجان) داور: محمدرضا تارخ کمکها: محمد هاشمینسب و نجف پناهی

ورزشگاهشهد­ایمسرفسنجا­ن بهترینبازی­کنمیدان:محمدعباسزا­ده(تراکتور)

خأل بزرگی به نام نبود تماشاگر خیلی زود خود را نشان داد. البته این مشکل فقط مختص فوتبال ما نیســت و تمام تیمهای دنیا از نبود تماشاگران در ورزشگاهها آسیب دیدهاند. اگرچه هنوز در ابتدای راه هستیم و برای قضاوت کمی زود است اما تیمها نشان دادهاندکهد­رچهبخشهایی­قوتودرچهقس­متهایی ضعف دارند. به عنوان مثال سپاهان نویدکیا نشان داده کهبرخالففص­لقبل،بهبازیرویز­مینعالقهفر­اوانی دارد و به همین دلیل شــاید استنلی کیروش کارایی فصل قبل را نداشــته باشد. با این همه حتی کیروش هم نمیتوانــد از معادالت کادر فنی زردهای اصفهان خارج شود.

ضعف و قوت استقالل استقالل یک مجموعه کامل فنی روی نیمکت خود دارد. از محمــود فکری تا صمــد مرفــاوی، آرش برهانی، حنیف عمرانزادهو­همینطورپرو­یزمظلومی(بهعنوانسرپ­رست).

اســتقالل فصل قبل خیلی خــوب گل میزد اما خیلی خوب هم گل میخــورد و این دومی به عنوان بزرگترین نقطه ضعف استقالل مطرح بود. استقالل فصل قبل ۵۵ گل زد و ۱۳ گل خورد. اما اســتقالل این فصل نه خوب گل میزند نه راحت گل میخورد. ۴ گل زده و تنهــا ۲ گل خورده. هیچ یک از این ۴ گل زده در نیمه اول به ثمر نرسیده و مشخص میشود که اعضای کادر فنــی، حین بازی به زمانی برای آنالیز حریف نیاز دارنــد. جــدا از گل هفته اول امیرارســا­لن مطهری، استقالل ۳ گل دیگر زد که دو گل را وریا غفوری و یک گلرامیلیچب­هثمررساندن­دکهنشانمید­هدمهاجمان زهردار اســتقالل هنوز راه گلزنی در این فصل را پیدا نکردهاند. البته مشکالتی که برای دیاباته به وجود آمد و مهــدی قایدی را در پیشــانی تیم تنها کرد، در ثبت چنین آماری بیتأثیر نبود.

آبیها در ۳ بازی از این ۴ بازی دروازه خود را بسته نگه داشــتهاند که نشان میدهد خط دفاعی استقالل تمرکز و هماهنگی نسبی پیدا کرده است. البته در تنها مسابقه سخت از این ۴ بازی، استقالل دو گل دریافت کرد که مشکالت دفاعی تیم را به چشم آورد.

ضعف و قوت پرسپولیس پرسپولیس همچون فصل قبل بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیــار دارد. فصل قبل ۷۱ گل خورده در مقابل نام این تیم دیده میشــد و این فصل خط دفاعی در ۴ بازی دروازه را بسته نگه داشته است. فصل قبل که علی علیپور و مهدی ترابی در پرسپولیس بودند این تیم ۶۴ گل زد و دومین خط حمله لیگ را به دست آورد. پرسپولیس فصل قبل ۵/۱ گل در هر بازی به ثمر رساند اما این فصل تنها۴ گل به ثمر رساند که آمار یک گل در هر بازی را نشــان میدهد و هیچ یک از این ۴ گل قرمزها هم توسط مهاجمان به ثمر نرسیده است. البته گناهی هم متوجه آنها نیست. ترابی (هافبکی که میل تهاجمی باالیی داشــت) و علیپور جدا شــدهاند و عیسی آلکثیر هم با حکم $)& محروم شــده است. سیدجالل حسینی، احمد نوراللهی و میالد سرلک و سیامک نعمتی (پنالتی)گلهایپرسپو­لیسرازدهان­دوپنالتینع­متیراهم کنعانیزادگ­ان (یک مدافع) گرفته است.

لیگ، کمگل است اما... هفته اول لیگ این فصل با ۹۱ گل همه را ســیراب کرد. هفتــه دوم تعداد گلها به عدد ۴۱ کاهش پیدا کرد. در هفته ســوم ۹ گل زده شد و در هفته چهارم هم منهای بازی دیروز (مس رفسنجان و تراکتور) ۸ گل زده شد تا در این دو هفته اخیر فقط گل به چشــم بیاید. لیگ این فصل تا اینجا تقریبا کمگل بوده اما مشکل گلزنی سرخها و آبیها از هر چیزی محسوستر بوده است. شاید مشکل گلزنی اســتقالل به دلیل حضور مهدی قایدی و دیاباته برطرف شود اما یحیی گلمحمدی باید تمام تمرکز خود را روی حل این مشکل بگذارد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran