KHABAR VARZESHI

اعضاي‌هيئ‌ترئيسه‌م‌يتوانند‌ ‌در‌انتخابات‌شركت‌كنند‌

-

آيا اعضاي هيئترئيسه فعلي فدراسيون فوتبال كه برخي از آنها بازنشسته هستند،ميتواننددر­انتخاباتآت­يفدراسيونف­وتبالشركتك­نند؟تاكنون در اينباره اظهارنظرها­ي مختلفي به ميان آمده است.

صفيا... فغانپور، مســئول حقوقي فدراســيون فوتبــال در اينباره ميگويد: فوتبال مطابق اساسنامه جديد كه به تأييد فيفا رسيده و در تاريخ 8 آذر به تصويب مجمع فدراســيون رسيده عمل خواهد كرد. مطابق بند يك ماده يك اساســنامه جديد فدراســيون مؤسسهاي مستقل و داراي شخصيت حقوقي است. در بند يك ماده 4۳ اساسنامه جديد هم آمده كه هيئترئيســ­ه فدراسيون بايد حداقل 9 جلسه در ســال برگزار كند. در اساسنامه جديد، شــرايط انتخابات و انتخابشوند­گان براي عضويت در هيئترئيسه مشخص شده كه شرايط سني از اساسنامه حذف شده و هر فرديدرهرسن­يميتوانددا­وطلبهيئترئ­يسهيارياست­فدراسيونشو­د. ضمن احترام به قوانين كشور و تبعيت از آن، با توجه به اينكه مطابق ماده 71 اساسنامه جديد درآمدهاي فدراسيون در آن تعريف شده و هيچ بودجه دولتي در آن پيشبيني نشده است و در صورت كمك دولت يا هر سازمان و نهاد ديگري در بند5 ماده مذكور به عنوان كمكهاي بالعوض پيشبيني شــده اســت. از ســوي ديگر برخي گفتهاند 8 عضو فعلي هيئترئيسه فدراسيون نميتوانند در انتخابات آتي شركت كنند كه اين اظهارنظر جاي تعجب دارد. در جمهوري اســالمي ايران همه موظف به تبعيت از قانون هستيم چون قانون تكليف همه را مشخص كرده است. هيچ شخصي فراتر از قانون نيســت و كســي نميتواند ديگري را از حقوق اجتماعي و حق شهروندي محروم كند و شركت در انتخابات چه براي انتخابشوند­گان و چه براي انتخابكنند­گان يكي از حقوق اجتماعي اســت و مالك حضور اساسنامه جديد است.

مسئول حقوقي فدراسيون در پايان گفت: با توجه به داليل صدور رأي كه در گراندز ذكر شــده، هيئترئيسه فدراسيون فوتبال هيچگونه اهمال يا خداي ناكرده فسادي در قرارداد مرتكب نشدهاند و به همين دليل براي حضور اعضایهيئتر­ئيسهدرانتخ­اباتهيچمنع­قانونيوجود­ندارد.مطابقماده1­6 اساسنامه فدراسيون، كميتههاي انتخاباتي بدوي و استيناف پس از تصويب اساسنامه جديد شروع به فعاليت نمودند و مطابق قوانين و دستورالعمل­هاي تصويبشدهپس­ازشروعثبتن­امداوطلبان،بهصالحيتها­رسيدگيخواه­ند كرد. اميدوارم همه كمك كنند تا انتخابات فدراسيون فوتبال در فضاي آرام و به شــكل و قانونمند و پويا برگزار شود. انشاءا... با برگزاري مجمع انتخاباتي شاهد رشد هرچه بيشتر و رسيدن به فوتبال پايدار در كشورمان باشيم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran