KHABAR VARZESHI

شهرخودروبي­برنامه،اسيرپرسپول­يستهاجمي

۶ن‌كته‌از‌ديدار‌پرسپولیس‌مقابل‌شهرخودرو‌مشهد

-

خيلــي اميدوار بودیم كه در نبود دیاباته، قایدي و مطهري بتوانند از پس مدافعان حریف به خوبي برآیند و جاي خالي دیاباته را پر كنند اما به دست نيامدن موقعيت گل واستفادهنك­ردنازحداقل­موقعيتبهدس­تآمده،نشاندادچقد­رآبيپوشانب­هداشتن یكتمامكنند­هتمامعيارن­يازمبرمدار­ند. محمودفخرال­حاج(قم)

دليل اینكه افرادي مثل برهاني یا نوازي نميتوانند بهعنوان نفر اول تيم بگيرند، غير از نداشتن علم و كاریزماي نفر اول از نظرتسلط به ادبيات دلنشين كه جذب مخاطب كند هم بيبهرهاند و حرفهایي ميزنند كه هيچ پشتوانه مستدل و منظقي پشت آن نيست. منوچهرقاسم­زاده(تهران)

درود به شرف مربياني كه تيمشان را براي بازي به ميدان ميفرستند نه مثل آقاي تارتار كه در هر تيمي كه بود، 11 نفر فرســتاده به زمين كه فقط دفاع میكنند و زیر تــوپ میزنند و فوتبال را از آن زیبایي مياندازند! باید به حال این فوتبال و این تفكر چهلسالپيشا­ینگونهمربي­ان،گریهكرد!بهخاطرهمين­استكهفوتبا­لماپيشرفت نميكند! اكبررستمي(تهران)

بعضي از سرمربيهاي تيمهاي ليگ برتر با انتخاب كادر فني قوي و باتجربه نتایج خوبيراتاكن­ونبهدستآور­دهاندكهاین­امرنشانگرب­ينشحرفهايآ­ناناستوبنا­براین رقابت بسيار را هم در باال و هم در پایين جدول شاهد خواهيم بود.

دانيال دانایيفرد (ميانه) چگونه فدراسيون فوتبال به مربياني كه كارت مربيگري ندارند، اجازه سرمربيگري و فعاليــت ميدهد؟! و همين فرد باعث چالش و درگيري با داور و توهين به ایشــان ميشود. فدراسيون باید در این مورد سختگيري كند و از ورود چنين مربياني تا زمان كســب كارت مربيگري به مستطيل ســبز جلوگيري نماید. در دو، سه تيم اكنون سرمربياني بدون داشتن كارت مربيگري دارند به فعاليت خود ادامه ميدهند. در هيچ كشوري چنين فعاليت غيرقانونيا­ی دیده نميشود. كاظمكتف(شاهينشهر)

قطعااینروز­هاتمامتمرك­زگلمحمديوب­ازیكنانپرس­پوليسرويتك­دیدارفينال ليگ قهرمانان آسياست و انگيزه بازیكنان قابل قياس با بازيهاي داخل ایران نيست. چهبساهمينآ­رمانرمضاني­یامهديعبدي­گلبرتريراب­هثمربرسانن­د،آنوقتتمام این انتقادهاي بيرحمانه جایش را به تحسينهاي بيحدوحصر خواهد داد، فوتبال همين اســت روزي كه ميدرخشيد فرشته هستيد اما در بازي بعدي با یك نمایش ضعيفهيوالم­يشوید! بهزادوكيلي(شهسوار)

نه دفاع اتوبوسي تيم تارتار و نه به بيبرنامگي تيمي آبيها، اصال نميشود براي بازي در زمين پله پله و شخم زده شده این دیدار هيچ تحليل منطقي ارائه داد.

دایان عشقي (رشت) یك شــانس بزرگي كه پرسپوليس در فينال قهرمانان آسيا دارد، خستگي حریف آسياي شرقياش بعد از بازيهاي متعدد و فشرده در گروه كشورهاي شرق آسياست كهبایدازآن­بهنحواحسنا­ستفادهكند. حميدرفيعزا­ده(تهران)

واقعــا این اســتقاللی­ها چه عذر و بهانههایي ميآورند؟! اینكــه دربي بعد از بازي پرسپوليس با سپاهان باشد و یا قبل از آن، چه فرقي ميكند؟! اینهم از نوابغي كه وزیر ورزشانتخاب­ميكند. حميدمظلوم(تهران)

باتوجه به عدم گلزني قایدي و مطهري در بازيهاي اخير استقالل بهتر است از سجاد آقایينيزاس­تفادهكند! پوریاصدیقي(همدان)

در ستون «آیا ميدانيد كه» صفحه 7 روزنامه 11 آذر ذكرشده كه پل برایتنر آلماني تنها كســي است كه در دو فينال جام جهاني گل زده است. در حالي كه زینالدین زیدان هم سابقه گلزني در 2 فينال 98 و 2006 را در كارنامه دارد. كامران دالوري (دليجان) خبرورزشــي: ؛ در ابتداي مطلب نوشته شده بين6 فردي كه2 گل در فينالهاي جام جهاني زدهاند برایتنر تنها كسي است كه... زیدان ۳ گل زده و در شماره قبلي به سه گلهها پرداخته بودیم.

با آرزوي موفقيت براي آقاي پورموســوي و كادر فني زحمتكش نفت و بازیكنان باانگيزه، برد جلوي ذوب تمام شــد و تازه شروع كار است! حرفهاي مغرورانه نزنيد! لياقت شما بيش از اینهاست و اميدوار باشيد. یكدلي بازیكنان و احترام به سرمربي و كادر فني باعث سربلندي مجموعه تيم و خوشحالي مردم آبادان است. موفق باشيد!

محمد برزكار (آبادان) آقــاي محمــود فكري آنقدر ما را با این شــيوه مربيگري و اشــتباهات عجيب و وحشتناكت در چهار بازي استقالل كه اوجش آوردن یك بازیكن بيتجربه و ناشناخته با وجود بازیكنان باتجربه روی نيمكت، در حساسترین لحظات بازي با پيكان كه نياز به گل داشتيم، بود! از شما ميخواهيم كه با خودخواهي و اشتباهات صد درصد فني اســتقالل را نابود نكني! با تمام احترامي كه برايتان قائلم، خواهشــا همين امروز از استقاللاست­عفابدهيدوب­روید. كامرانطورس­وادكوهي(كرج) آقاي فكري چيزي به اسم تعویض در فوتبال هست! دقيقه ‪07، 56،‬ نه دقيقه !91

مرتضيعلياك­بري(فردیس) دقيقه نود و دو بازي استقالل برابر پيكان نشان داد، چرا پرسپوليس باید باز هم براي پنجمين بار چشم به صدر جدول داشته باشد. در آن صحنه اگر آن بازیكن اولي گذشت ميكرد و فریاد یار بعد از خودش را ميشنيد، بهنظرم راحت گل برتري در آن دقایق كشنده وارد دروازه پيكان ميشد. ولي نه گذشت تيمي و نه فردي و نه تاكتيكي اصال دیدهنشد. اكبرزالي(بهشهر)

آقاي فكري! ثابت شد مربي بزرگي نيستيد. دستيار قوي هم ندارید. در بازي با پيكان بهبازیكنخا­لقیمثلبابك­مراديبازین­میدهیوبهجا­يآنازریگيك­همدتهاست در دوران افت اســت و مهديپور استفاده ميكنيد! تارتار چه تعویضي كرد، شما چه تعویضــی كردید! بازیكن گمنام بهدرد بازيای كه گره خرده نميخورد! فكر كنم در ورزشگاهنبو­دید! كامبيزشيخا­السالمي(تهران)

بهتر است كه سازمان ليگ فوتبال تمامي بازيهاي پرسپوليس را زودتر از مسابقات اســتقالل برگزار كند تا آبيها بتوانند با هر كلكي و با كمك این و آن قهرمان شوند تا وزیر ورزش و داوران متهم به جانبداري از سرخپوشــان نشوند. بودجه وزارت ورزش هم كه فقط صرف بازیكنان بنجلي مثل ; و < یا طلبكاران هميشــه حق به جانب استقاللوبا­زیكن14ميلي­ارديميشود. قدرتقليزاد­ه(ماسال)

قطر بعد از ميزبانی جام جهانی و جام باشــگاهها­ی آسيا و جام باشگاههای جهان، ممكن است ميزبان جام ملتها هم بشود، ما هم كه مشكل اساسنامهما­ن حل شد!

مهدى شریفى (اراك) باتماماحتر­اميكهبرايم­حمودخانوآق­ايمرفاويقا­ئلمودوستدا­رمكهبااستق­الل نتيجه بگيرند ولي استقالل زمان فرهاد با آنهمه حاشيه بهتر بازي ميكرد.

فيروز قنبري (شيراز) اميدوارم علي دایي و محمد دادكان به همراه عادل فردوسيپور با قدرت به ميادین وعرصهفوتبا­لبازگردند. فرهادفدایي(مشهد)

این استقاللیها دروازهبانش­ان را بفرستند منيره یك كفش طال بخرد برای دیاباته واسنپاشراه­مسخنگویشان­حسابكند! بهمنغضنفرى(كرج)

وقتي رحمتي بدون تجربه مربيگري و بدون مدرك مربيگري یكشــبه سرمربي تيم بزرگيمثلشه­رخودروميشو­دآقاينوازي­همميشودمرب­ي!بعدایشانكه­سهگلخورده و سه گل صد درصد را نخورده ميگوید پرسپوليس تاكتيك نداشت! آقاي نوازي ما با همين تيمبدونتاك­تيكقهرمانغ­ربآسياوفين­اليستيم! حسنساالري(شيراز)

بنویسيد اســتقالل سه تا ســرمربي دارد. فكري و مرفاوي و مظلومي! ولي اندازه استراماچون­يازفوتبالن­ميفهمند... رسولباباپو­ر(تهران)

یكي از پرستارهتری­ن استقالل چند سال اخير با دوجين ستاره تنها تاكتيكش شده سانتر و زدن زیرتوپ! درست است هفتههاي اول ليگ هستيم اما فكري االن بيشتر از دو ماه است سرمربي تيم شده! واقعاً باید یك حداقل تأثيرهاي تاكتيكي داشته باشد نه اینكه برای گل زدن فقط منتظر اتفاقات باشد! حيف از فوتبال فرهاد مجيدي نبود؟!

عظيم بابازاده (تهران) متأسفانه باز هم استقالل بد بازي كرد و هواداران را نگران كرد، بازیكنان هيچ تعصبي به تيم ندارند، فقط به پول فكر ميكنند. پوشيدن پيراهن آبي لياقت ميخواهد كه این بازیكنانند­ارند!هوادارچقدر­حرصبخورد؟! محمدسرافرا­ز(تهران)

مهدي رحمتي هيچگونه استعدادي در مربيگري ندارد، البته ایراد از او نيست بلكه از مدیرعامل شهرخودرو است كه معلوم نشد بر چه مبنا و اصولي رحمتي را سرمربي كرد؟ رحمتي فكر ميكند ميتواند در مربيگري مثل دوران بازیكنياش با داد و فریاد وادادرآورد­نكاريپيشبب­رد،اوبایدیادب­گيردبههمكا­رانش،مربيانتيمم­قابلاحترام بگذارد. البته باشناختي كه از او هست بسيار بعيد است بتواند خودش را كنترل كند.

سيامكشفيعي(اصفهان) تعویق بازي پرســپوليس با سپاهان به هيچعنوان ربطي به كادر مدیریت استقالل ندارد. سازمان ليگ باید با قاطعيت روي حرف خودش بایستد تا شائبه طرفداري از تيم خاصيبهوجود­نياید. هاديموالبي­گي(همدان)

استقالل بهقدري قدرت دارد كه نيازي نيست آقاي مظلومي در بازي با سپاهان باشد یانباشد.شمانبایدحا­شيهسازيكني­د! محمدسابقي(تهران)

ما پرسپوليسيه­ا از گلمحمدي ممنون هستيم كه تيم را به فينال آسيا رساند اما باید قبول كنيم با این مهاجمان، حریف نماینده شــرق آســيا نميشویم! این را قبال امتحانكردی­م،حيفاست! سعيداماني(تهران)

اگركسياندك­يبهشيوههاي­صفحهآرایيو­انتخابتيتر،آگاهيداشته­باشد،متوجه خواهد شد؛ بهخصوص انتخاب عكس و بازیكنان خاص! البته هيچ اشكالي ندارد ولي كاش مانند خيلي از نشریات معروف دنياي فوتبال در نهایت صداقت این هواداري را اعالم كنند نه اینكه ادعاي بيطرفي كنند! طرفدار پرسپوليس هستيد اشكالي ندارد وليشرافتمن­دانهایناست­نگویيدبيطر­ف! داودصفيیار­ي(تهران) خبرورزشــي: نظر شما محترم است، چاپ هم شد ولي بد نيست نگاهي به نظرات دیگران كه در همين ســتون هر روز چاپ ميشــود هم بيندازید. درســت با همين استداللها و مدارك اما با نتيجه معكوس!

خيلي زود دیر ميشود! هرچه زودتر فرهاد را برگردانيد با این فكري، پنجم، ششم همنميشویم! انورلطفي(تكاب)

چيزي كه براي ما هواداران استقالل مهم است آرم پيراهن استقالل است؛ دو ستاره درخشان كه هم شب، هم روز ميدرخشد! تيم پرسپوليس چندین سال است هرچه تالشميكندب­ههدفشنميرس­د. حبيبحامدآب­ادي(آرانو بيدگل) سهيل مهدي شيپور برداشته و عليه استقالل شيپور ميزند.

محمدعبدي(الهيجان) یك سؤال! استقالل بابت قهرماني آسيا با چه تيمهایي بازي كرده و چند تيم بودند؟

محمدجعفرپي­مان(مشهدالرضا)

پرســپوليس بعد از آنكه در هفته گذشته با تساوي بدون گل مقابل نفت مسجدسليمان تا حدودي مورد انتقاد قرار گرفته بود، در بازي مقابل شهرخودرو یك بازي سراسر تهاجمي را از خود به نمایش گذاشــت و مزد این شيوه بــازي خود را نيز با زدن ســه گل گرفت تا با روحيهاي باال آماده ادامه مسابقاتش شود...

بازيسراسرت­هاجميپرسپو­ليس با سيستم 4-2-3-1 در این بازي پرســپوليس با اتخاذ سيستم 4-2-۳-1 تقریبا از همان شروع بازي به سمت دروازه شهرخودرو یورش برد و البته موقعيتهاي گلزني خوبي را هم ایجاد كرد و در روزي كه تمام بازیكنان این تيم (از خط دفاعي تا نوك حمله) براي گل زدن بيتاب بودند، توانســت با زدن سه گل و ایجاد موقعيتهاي گلزني فراوان رضایت خاطر تمام هوادارانش را به دســت بياورد و نشان دهد بيدليل از آنها به عنوان یك تيم قدرتمند یاد نميشود. پرسپوليس در این بازي بسيار مقتدرانه قدرت خود را نه تنها به حریف بلكه به كل ليگ دیكته كرد.

عملكرد كلي شهرخودرو و حربه ناكارآمد كادر فني آنها در مجموع اگر بخواهيم به طور بسيار خالصه عملكرد شــهرخودرو مشهد را در این بازي شــرح دهيم، باید

بگویيم این تيم بعد از آنكه در51 دقيقه ابتدایي توانست چند موقعيت نصفه و نيمه را روي دروازه پرســپوليس ایجاد كند، دیگر حرفي در زمين و براي طراحي حمالت نداشت و البته اســاس اصلي حركت تيمي آنها هم بر مبناي دادن پاسهاي زیاد به همدیگر گذاشته شده بود تــا به این ترتيب و با این روش آنها بتوانند زمان بازي را به سود خود جلو ببرند، حربهاي كه البته مقابل انگيزه و توان باالي پرســپوليس كارســاز نبود تــا رحمتي و همكارانش یك باخت بسيار سنگين را مقابل سرخها تجربهكنند.

از انگيزه باالي عاليشاه تا مشكل رمضاني با توجه به فرصتي كه گلمحمدي در اختيار عاليشــاه قرار داده بود، این بازیكن باتجربه از همان شــروع بازي بسيار باانگيزه نشان داد و سعي داشت از این فرصتي كه به او داده شده نهایت استفاده را ببرد. اميد از شروع بازي تالش زیادي هم براي فتح دروازه شهرخودرو داشت و در دقایق دیگر هم سعي داشت با ایجاد شكاف در خط دفاعي این تيم، فرصت گلزني را براي همتيميهایش ایجاد كند. اما در ســوي مقابل آرمان رمضاني مهاجم بلندبااليپ­رسپوليسكهب­راياولينبا­ردرتركيباص­لي قرار گرفته بود، نتوانست از این فرصتي كه به او داده شده استفاده الزم را ببرد و با فرصتسوزيها­یي كه داشت، نشان داد فعال از مشكل عدم اعتماد به نفس كافي رنج

ميبرد. او در این بازي دو بار در موقعيت بســيار خوب گلزني قرار گرفت كه اگر در شرایط عادي قرار داشت و از نظر رواني بر خود مسلط بود، ميتوانست هر دوي این موقعيتها را تبدیل به گل كند ولي فشار روحي ناشي از این فيكس بازي كــردن و انتقادي كه به مهاجمان پرسپوليس ميشود، باعث شد او نتواند آنگونه كه باید در این شرایط به توپ ضربه بزند؛ بنابراین فعال باید این مهاجم بلندباال را از نظر روحي رواني مورد حمایت قرار داد تا بتواند عملكرد خود را بهبود ببخشد.

عملكرد عالي 2 هافبك دفاعي پرسپوليس با توجه به سيســتمي كه یحيي براي این بازي در نظر گرفته بود، ميالد سرلك و احمد نوراللهي به عنوان دو هافبك دفاعي پرسپوليس در زمين حاضر بودند اما این دو نه تنها در انجام امور دفاعي بسيار خوب عمل كردند، بلكه در بيشتر مواقع به عنوان بازيساز با اضافه شدن به موقع به خط حمله تيمشان توانستند توان پرسپوليس در حمالت را افزایش دهند و البته نقطه عطف عملكرد آنها هم زدن دو گل زیبا و دیدني بود كه باعث شــد این دو هافبك دفاعي پرسپوليس از بهترینهاي تيمشان در این دیدار به حساب بيایند.

فرصتسوزيها­ي فراوان پرسپوليس قبل از گل اول و سپس گل دوم هرچند پرســپوليس در این بازي سه گل زد اما به واقع آنها ميتوانستند تعداد گلهاي زده خود را بيشتر از این هم بكنند اما به طرز محسوس و واضحي بازیكنان این تيم تا قبــل از به ثمر رســاندن گل اول خود چندین موقعيت جدي گلزني را از دســت دادند تا اینكه به گل رسيدند، رویهاي كه تا قبل از به ثمر رسيدن گل دوم هم تكرار شــد و در این لحظات هم بازیكنان پرسپوليس چندین موقعيت جدي گلزني دیگر را هم از دست دادند تا باالخره گل دومشان از راه رسيد.

هوش و تجربه باالي سيدجالل در باز كردن قفل دروازه شهرخودرو به گل اول پرســپوليس كه تقریبا در اواخر نيمه اول به دست آمد اگر یك بار دیگر با دقت نگاه كنيد، به هوش باالوهمچني­نتجربهمثال­زدنيسيدجال­لحسينيپي ميبرید. كاپيتان محبوب سرخها براي زدن این گل در زمان ارســال توپ ابتدا به سمت پشت مدافع حریف حركت كرد اما از آنجایي كه او قدرت تشخيص باالیي در محل فرود توپ دارد، بالفاصله خود را از پشت مدافع حریــف به جلوي بازیكن مدافع رســاند و در ادامه در بهترین نقطه ممكن به توپ ضربه زد و البته دقتي كه در زدنتوپداشت­همعاليبودت­ارويهوشوتج­ربهباالي سيدجالل حسيني، قفل دروازه شهرخودرو باز شود و پرســپوليس در بهترین زمان ممكن توسط كاپيتان محبوبش به گل دست پيدا كند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran