KHABAR VARZESHI

فينالآسيا بزرگتـــــ­ــــــرينچ­الشماست آشتيکنانرس­مي عاليشاهوگل­محمدي در استاديوم آزادي

-

«اميـدكاپيت­ـاندومتيـم­ماسـتودوسـ­تنداريمبرا­يايـنبازيك­ناتفاقي بيفتد.» اين جمله يحيي گلمحمدي رو به دوربين شـبكه سـوم سـيما بـود كـه چراغ سـبز را به اميد عاليشـاه نشـان داد امـا... با وجود ايـن صحبتهـا سـرمربي پرسـپوليس تصميـم گرفـت از كاپيتـان دوم تيمـش حتـي يـك دقيقـه در بـازي با نفت مسجدسـليما­ن اسـتفاده نكند و تا سوت پايان عاليشاه روي نيمكـت مانـد. همچنين جلسـه كميتـه انضباطي اميـد عاليشـاه نيـز به قوت خـود باقي مانـد تا خيليها تصـور كننـد اين رابطه ديگر به سـختي گـرم خواهد شـد. در ديـدار بـا شـهرخودرو مشـهد امـا اتفـاق جديدي رخ داد و اميد عاليشـاه از ابتداي بازي در تركيـب اصلـي قرار گرفت. يكـي از داليل اصلي نيمكتنشـين­ي اميد عاليشـاه از ديد كادر فني پرسـپوليس كـم دويـدن او در طـول بازي و عـدم مشـاركت كامـل در فـاز دفاعي بود. شـماره 2 پرسـپوليس امـا در ديـدار بـا شـهرخودرو مشهد در پست تخصصي خـودش در سـمت چپ خـط مياني به ميـدان رفـت و از قضا خيلـي هم دويد و نمايش خوبي از خود ارائه داد.

به نظر رسـيد بازي با شـهرخودرو يـك مراسـم آشـتيكنان رسـمي ميـان يحيـي گلمحمـدي و اميد عاليشاه در استاديوم آزادي بود و احتمـال زيـادي هـم وجود دارد ايـن بازيكـن باتجربه در فينـال ليـگ قهرمانان آسـيا نيـز در تركيـب اصلي به ميدان برود. اميد عاليشــاه، هافبــك باتجربه پرســپوليس پس از چنــد هفته نيمكتنشــي­نيباالخرهد­رديداربا شهرخودرو مشهد در تركيب اصلي پرسپوليسقر­ارگرفت.اودراينديد­ار نمايشخوبيا­رائهدادوبا­رهابادوندگ­ي و دريبلهاي خود باعــث آزار و اذيت مدافعان تيم حريف شد. عاليشاه چند پاس خوب هم به ويژه به آرمان رمضاني داد كه اگر بدشانسي نميآورد با گل همراه ميشد اما... در همين راستا شنيدن تازهترين حرفهاي اميد عاليشاهخال­يازلطفنيست.

مشكالت حل شد و به تركيب اصلي پرسپوليسبر­گشتي؟ مشكل خاصي نبود. همه ما براي يك هــدف ميجنگيم و آن هم موفقيتپرسپ­وليساست.منهم دوست دارم بهترين عملكرد خودم را نشان داده و به تيم كمك كنم. اتفاقانماي­شخوبيهمبرا­برشهرخودرو ارائه دادي ...و شــما لطف داريد. به نظر من همه بچهها

خوب بودند و نتيجهاش را هم با يك

برد شيرين و پرگل گرفتيم. به خودت از 10 نمره در اين ديدار چند ميدهي؟ منبهخودمنم­رهنميدهم.همهتاشمرام­يكنمكهبهتر­ين باشم چه در تمرين و چه مسابقات و البته در پرسپوليس همه بازيكنان چنين تفكري دارند. با همين تفكر هم پرسپوليس توانسته است٤ سال پيدرپي قهرمان ليگ برتر شود و به فينال آسيا صعود كند.

يحيي گلمحمدي در فينال آسيا عيسي آلكثير، احسان

پهلوان و وحيد اميري را در اختيار ندارد و به همين خاطر هم نفراتمختلف­يرامحكميزن­د.دراينرابطه­صحبتينداري؟ دقيقا همينطور است. فينال ليگ قهرمانان آسيا بزرگترين چالش همه ماست و بايد در اين تك بازي برنده شويم. خيلي تاش كرديم به اين نقطه برسيم و حاال نبايد فينال را از دست بدهيم. متأسفانه اين سه بازيكن پرسپوليس قادر به همراهي تيم نيستند و بايد با ساير نفرات به مصاف قهرمان شرق آسيا برويم ولي كاما اميدوار هستيم.

در بازي با شهرخودرو خيلي عالي بوديد و اين پرسپوليس باهمينروند­ميتوانددرف­ينالآسياهم­موفقظاهرشو­د؟ تيمهاي شرق آســيا هزينههاي زيادي انجام ميدهند. شما ميبينيداين­يستاياهالك­درتيمهايشر­قآسيابازيم­يكنند اما آنچه پرسپوليس را مستثني ميكند غيرت و همت ايراني اســت. مــا تا ســرحد امكان ميجنگيــم و بــراي جــام گرفتن تاش ميكنيم. اين تعصــب و غيرت را همه در بازيهاي منطقه غرب آسيا ديدند. خودتبيشترد­وستداريدرس­متچپ خطميانيباز­يكني.درستاست؟ به هرحال سالهاست در پست هافبك يا وينگر چپ بازي كردم و به اين منطقه عادت دارم اما هر جايي كادر فني صاح بداند براي پرسپوليس بازي ميكنم.

يحييگلمحمد­يهمبعدازآن­ماجرايپيشآ­مدهبينشما و پس از بازي با صنعتنفت آبادان از تو به عنوان كاپيتان دوم تيم ياد كرد ...و گفتم كه هدف همه ما موفقيت پرســپوليس است. اسم پرسپوليس مهم است و بايد در فرصت باقيمانده تا ليگ قهرمانان آسيا همدل و متحد شــويم. من هم مثل بقيه بچهها هستم و همه انرژي خودم را براي تيم ميگذارم.

هفته آينده بايد به مصاف نساجي مازندران برويد. تيم استانتووجا­ييكهقبالسا­بقهعضويتدر­آنراداشتي.نظرت درخصوصاينب­ازيچيست؟ نساجي نه تنها در قائمشهر بلكه كل استان مازندران طرفدار دارد. من خودم ساروي هستم اما اين تيم را دوست دارم چون در اين تيم بازي كردم. به نظر من بايد بيشتر به اين تيم برسند و نبايد ورزشــگاه بازي نساجي چمن مصنوعي باشد. استان مازندران از لحاظ سرســبزي مثالزدني است و بايد بيشتر به اين تيم برسند. اميدوارم يك بازي خوب و جذابي شود و تيم ما هم بتواند با ادامه همين روند 3 امتياز را از آن خود كند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran