KHABAR VARZESHI

آقاينوازي!تيميکه3گلم­يزندتاکتيك­دارد

نقديب‌ر‌مصاحبه‌مربي‌شهرخودرو

-

محمد نوازي، مربي شهرخودرو كمي عصباني در نشستخبريپس­ازبازيباپر­سپوليسحاضر­شد و تيــم حريف را بدون تاكتيك خواند! خيليها از شنيدن صحبتهاي نوازي متعجب شدند كه چرا ســرمربي تيم بازنده آن هم با اختاف 3 گل تيم حريف را بدون تاكتيك ميخواند؟ شنيديم ماجرا به وســط بازي دو تيم برميگشت. ظاهرا سر يك صحنه مربيان پرسپوليس و يحيي گلمحمدي نسبتبهقضاو­تداوراعترا­ضميكنندكهو­اكنش محمد نوازي را به دنبال داشته است: «يك سوت هم به پرسپوليســ­يها بدهيد كه قشنگ داوري كنند!»اينجملهمرب­يشهرخودروب­اعكسالعمل نيمكت پرسپوليس مواجه ميشود كه خيلي زود هم جر و بحث خاتمه پيدا ميكند. شــايد يكي از داليلي كه باعث شــد محمد نوازي در كنفرانس خبري پس از پايان اين ديدار تيم پرســپوليس را بدون تاكتيــك بخواند، همين جر و بحث لفظي وسط بازي بوده باشد.

محمد نوازي يك فوتباليست بزرگبودكهب­هحقواقعيخو­دش در تيم ملي نرســيد. مدافع راست نفوذي كه ارسالهاي مواجي داشت و در دوران بــازي «ديويــد بكام» لقب گرفت. چه بسا اگر نوازي به اوج دوران حسينكعبيوح­تيمهديمهدو­يكيا نميخوردشاي­دميتوانستح­داقل05

بازي ملي در كارنامه داشته باشد اما...

بازيكن ديروز استقال امروز در قامتمربيبه­آنپختگيالز­منرسيده وبهنظرميرس­دهنوزدرگير­كريهاي آبي و قرمز باشد. نوازي كه اين روزها به عنوان دســتيار اول ســيدمهدي رحمتي فعاليت ميكند پس از پايان بازي تيمش مقابل پرسپوليس حرف عجيبي زد و گفت: «متأسفانه كمي بدشانســي آورديم. من فكر ميكنم پرسپوليس با اشــتباهات ما به گل رســيد، تاكتيك خاصي نداشــت و عملكرد خوبي در زميــن ارائه نداد. اتفاقات مختلفي در جريان يك بازي فوتبال رخ ميدهد.»

پرسش اينجاست؛ تيمي كه3 گل به شــهرخودرو ميزند و دو موقعيت مســلم گلزني (دروازه خالي و تك به تك) را توسط آرمان رمضاني از دست ميدهد، تاكتيك ندارد؟! پرسپوليس در ديدار با شــهرخودرو مشهد روي ضربه ايســتگاهي توسط سيدجال حسيني موفق به گلزني شد، گل دوم خــودش را روي همكاري احســان پهلوان و احمد نوراللهي به ثمر رساند و گل سوم را نيز از پشت محوطه هجده قدم با يك شــوت فني زد؛ 3 گلي كه شــباهتي به هم نداشــتند و اگر هم داشتندبازا­يرادينميشد­گرفتويك تاكتيكمحسو­بميشد.

چگونه ميشود مربي تيم بازنده، تيم برنده با اختاف3 گل را بيتاكتيك بخواند؟ او از باخــت تيمش عصباني اســت؟ ميخواهد برد تيــم مقابل را كمرنگ جلوه دهد يا اينكه به نوعي با اين حرف، دل هواداران آبي را به دست بياورد؟ صحبتهاي محمد نوازي هر يك از داليل مورد اشاره را داشته باشد باز هم منطقي نيست و توجيهي ندارد.

اول آنكــه يــك مربــي نبايد با عصبانيت در نشســت خبري شركت كند و بجاست قبل از حضور در جمع خبرنگاران با ديگــر مربيان و به ويژه مدير رســانهاي تيمش مشورت كند. ابتدا با نوشــيدن آب خنك يا چاي و قهوه در رختكن كمي خودش را آرام و ريلكس كند و سپس با برنامهريزي و انتخــاب جمات درســت روبهروي خبرنگارانب­نشيند.

دوماينكهتح­تهرشرايطيب­هتيم برنده احترام بگذارد، چــرا؟ اتفاقا اگر پرســپوليس تاكتيــك نداشــته و

شهرخودرو را برده است نشان ميدهد تيم مشهدي چقدر مشكل فني دارد! بنابراين مربيان پخته و آبديده تيمهاي حريف را در صورت برد يا باخت بزرگ جلوه ميدهنــد چرا كه بــه ديگران بقبوالنند به تيم بزرگي باخته يا آن تيم را بردهاند.

ســوم اما محمد نــوازي در حال حاضر سرمربي شهرخودرو است. يك تيم مشهدي كه تاش ميكند نتايج خوبي بگيرد و مالك آن براي موفقيت تيم خودش سرمايهگذار­ي كرده است. مربي اين تيم بايد بيشتر از كريهاي رنگي به موفقيت شهرخودرو فكر كرده و به تيم تحت هدايت خودش تعصب داشته باشد.

اميدواريم محمــد نوازي يك بار ديگر بازي تيمش برابر پرســپوليس و مصاحبه خودش در نشست خبري را از نظر بگذراند تا متوجه شــود تيم بدون تاكتيــك قادر بــه زدن 3 گل به هيچ حريفينيست!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran