KHABAR VARZESHI

پاركاتوبوس­پيكانمقابل­استقالل

۴نكتهازباز­ياستقاللبر­ابرپيكان

-

اســتقالل در هفتــه چهارم مهمان تيم پيكان بود اما بعد از 90 دقيقه تــالش راهي به دروازه حريف پيــدا نكرد تا بازي با نتيجه بدونگلوتقس­يمامتيازات­بهپايان برســد. مطلب زير نكات مربوط به اين بازي است.

دفاع فردي و تيمي عالي پيکان از همان شــروع مسابقه مشخص

شد كه تيم پيكان برنامه اصلياش را در بستن فضاي منطقه يكسوم دفاعــي و همچنيــن نيمه زمين خودش قرار داده و شاگردان تارتار با فشرده كردن فاصله خطوط خود در طول زميــن قصد دارند تا تيم مهمان را در مخمصه قرار دهند اما آنچه در اين زمينه بيشــتر از هر نكتهاي جلب توجه ميكرد دفاع

فردي و همچنين دفاع تيمي عالي پيكانيها بود كه بدون اشــتباه به كارش ادامه ميداد. در اين ديدار تكتك بازيكنــان پيكان ابتدا در دفاع فردي با قرار گرفتن در جاي مورد نظر بدون اشــتباه وظايف فــردي خود را انجــام ميدادند و وقتي هم كه قــرار بود به صورت تيمي اين دفاع فشــرده را انجام دهند بدون اشــكال ايــن كار را ميكردند تا به معناي واقعي كلمه در اين بــازي دفاع فردي و تيمي پيكان بدون نقص و عالي كار كرده باشــد و به اصطــالح فوتباليها اتوبوس پيكان بدون نقص جلوي دروازهشان پارك شده باشد.

زوجسازي و كارهاي تركيبي استقالل در هر ۲ جناح اما در ســوي مقابــل برنامه اصلي محمود فكري و همكارانش در اين بازي استفاده از زوجسازي بازيكنان با يكديگر و انجــام كار تركيبي از

جناحيــن بود و بديــن ترتيب در سمت راست وريا غفوري به عنوان مدافع راست بايد با احمد موسوي زوجســازي ميكرد و بــا كارهاي تركيبي اين دو توپهاي ارســالي براي مهاجمان آماده ميشــد و در جناح چپ هم اين وظيفه به محمد نادريبهعنو­انمدافعچپو­هروويه ميليچ به عنوان وينگر چپ سپرده شدهبود؛برنامهتاكت­يكيكهچندين بار هم اســتقالل را به طور نصف و نيمه در موقعيت گلزني قرار داد.

نحوه متفاوت استقالل و پيکان در استفاده از كرنرها در نيمه نخســت استقالل به طور متوالي صاحب چند ضربه كرنر شد كهالبتهبهغ­يرازيكمورد­نتوانست چندان از ايــن فرصت براي ايجاد خطر مقابل دروازه پيكان بهره ببرد اما در سوي مقابل پيكان در همان اوليــن كرنر كه بعــد از چند كرنر استقالل به دســت آورد توانست

جديترين موقعيت گلزني خود را به وجود بياورد و تا آستانه رسيدن به گل پيش بــرود تا هر دو تيم در اســتفاده از ضربات كرنر دو روي متفاوت را از خود نشان بدهند.

وقتي سبك بازي استقاللبهت­رينبازيکنز­مين را معرفي كرد با توجه به استراتژي كه تيم پيكان براي اين بازي در نظر گرفته بود و البته سبك بازي كه استقالل براي رســيدن به گل انتخاب كرده بود، ارسالهاينس­بتازياديرو­يدروازه پيكان انجام شــد كه در اين ميان محمد دريس گلر بلندقامت پيكان با توجه به خروجهايي كه از دروازه داشــت مالكيت بيشتر توپهاي ارسالي را در اختيار گرفت تا با توجه به ســبك بازي كه استقالل براي رســيدن به گل در نظر گرفته بود بهترين بازيكن زمين، گلر پيكان معرفي شود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran