KHABAR VARZESHI

استقاللتوپ­بازيميکردن­ه«فوتبال»!

اقبالي:بازيكناناس­تقاللدرحدل­يگبرترنيست­ند

-

نيمه دوم به دفاع متراكم رو آورد كه بــراي رســيدن بــه گل در چنين وضعيتي 3 روش وجود دارد.

چه روشهايي؟ اول حركات تركيبي در جناحين و ارســال توپ روي محوطه 6 قدم است تا با استفاده از عناصر سرزن به گل برســيد. دوم اينكه شما بايد از نيمــه زمين با يك و دو كردنهاي مداوم و يا اورلــپ تــوپ را از بازيكنــان حريف عبور بدهيد و به گل برســيد و در روش سوم در تقابل با خطوط دفاعي خيلي شديد و متراكم بايد اقدام به زدن شــوت از راه دور كرد كه استقالل هيچ يك از اين سه روش را به كار نبرد.

روش استقالل چه بود؟ بازيكنان استقالل وقتي صاحب توپ ميشــدند، ســعي ميكردنــد در

يكسوم مياني زمين با حفظ توپ آن را به جناحين برســانند كه البته ما چنين چيــزي را در طول 90 دقيقه نديديــم. در چنين مواقعــي بايد با

گيري از چند بازيكن تكنيكي و ســرعتي كه قابليت عبــور از دفاع روبهروي خود را دارند از يار روبهرويي رد شــوند و بــا شــوت زدن از نقاط مختلف 18 قدم بخت خودشــان را براي گلزني بيشــتر كنند كه اصال چنين چيزي را در استقالل نديديم.

چرااينبرنا­مههادركارت­اكتيکي استقاللديد­هنشد؟ چون تعويضهايي كه انجام شد هم كارايــي الزم را نداشــت. اينكه يك مدافع را براي سرزني در دقايق پاياني به خط حمله اضافه كنيم كه تبحري در كار حمله ندارد روشــي قديمي و جزوتفكراتس­نتياست.دوستانيك چيزي ديدهاند يا شــنيدهاند كه در دقايق پايانــي چنين كارهايي انجام ميشود. اگر در بارسلونا و رئالمادريد

مدافعان براي ســرزني جلو ميروند دليلش اين است كه آنها اينكارهاند. من وقتي اين ســبك فوتبــال را در تيمهاي ليــگ برتريمان ميبينم افسردهميشو­م.خيليازاينب­ازيكنان در حد بازي در ليگ برتر نيستند.

در كل از بازي تيم استقالل چه تحليليداري­د؟ اســتقالل «فوتبال» بازي نميكرد

بلكه «توپبازي» در دســتور كارش بود. يكســري پاس به هم ميدادنــد و تاكتيــك خاصــي نميديديمكه­بتوانگفتاس­تقاللدر حال اجراي آن است. فقط پشت خط دفاعي و هافبك پيكان توپ رد و بدل ميكردنــد و در نهايــت رو به بازي مستقيم آورده بودند كه اين روشها براي سه دهه پيش است!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran