KHABAR VARZESHI

فكريکهشوتز­نبود،چراتيمششوت­زنندارد!

-

عبدالعلي چنگيز، مهاجم اســبق تيم استقالل در گفتوگوبارو­زنامهخبرور­زشيدربارهك­مشدنتعداد گلهاياستقا­للدرفصلجار­يليگبرتردا­ليلاين موضوعرابرش­مرد. استقالل در۴ هفته ابتدايي اين فصل فقط۴ گل زده است. اين آمار خوب است؟ ايــن براي تيمي كه فصل قبــل بهترين خط حمله را داشته بد است. االن همه ميدانند كه نبود علي كريمي لطمه زيادي به خط هافبك زده است ولي آيا نبايــد در نبود اين بازيكــن راهحلي براي خروج از اين وضعيت پيدا كرد؟ استقالل يكي از پرمهرهترين تيمهاي اين فصل اســت. همانطور كه فصــل قبل هم بازيكنــان خوبي داشــت. االن يكي، دو بازيكــن از اين تيم جدا شــدهاند و در عوض نفرات خوبي را جذب كــرده كه ميتــوان با آنها روشهاي ديگري را براي گلزني تست كرد.

چه راههايي؟ حمله از چپ و راست. آن هم در روزهايي كه وريــا و ميليچ آزادانه ميتوانند نفوذ كنند و موسوي و نادري پشت آنها را پــر كردهانــد يكي از راههاي اين كار است. در وسط هم داريوش شــجاعيان را ميتوان كمي نزديكتر به خط حمله در وســط قــرار داد و از همه اينها

مهمتر بهرهگيري از شوت است.

استقالليها­كمشوتميزنن­د! بله! اتفاقا خود محمود فكري فوتباليست شوتزني بود كه تعجب ميكنم چرا از بازيكنانش نميخواهد از اين حربه استفاده كنند. شوت يكي از اصليترين روشهاي گلزني در فوتبال است كه به ويژه در ديدارهايي مانند پيــكان كه حريف رو به دفاع متراكم آورده و بازي را از وسط بسته بايد از اين روش استفاده كرد. قطعا با انجام تمرينات شــوتزني ميتوان در چنين ديدارهايي يا مســابقات ديگر از روش شوتزني هم بهره برد. همين استقالل فصل قبل چند بار روي شوت از راه دور گل خورد.

از طرفــي هواداران هــم در كانالهاي هواداريبهش­دتبهنتايجگ­لهمندهستند. االن براي گلهگذاري خيلي زود است. بايد به كادر فني جديد فرصت داد. فكري و بقيه دوستاني كه االن در تيم هستند 20 روز مانده به شــروع ليگ تيم را در دست گرفتند و تقريبا 90 درصد بازيكنان جديد هم بــا نظر مديران جذب شده بودند بنابراين بايد به اين كادر فرصت داد. ضمن اينكه اســتقالل اين ماهها از نداشــتن يك زمين تمرين مناسب لطمه ديده كه دياباته را از دســت ميدهد و ساير بازيكنان به مصدوميت دچار ميشوند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran