KHABAR VARZESHI

كماندارپار­المپيكيجدا­تمرينميكند

-

زهرا نعمتي، كماندار مليپوش پارالمپيكي با پايان قرنطينه خانگــي، تمريناتش را زيرنظر مربياختصاص­ياشبهزادپا­كزادشروعمي­كند. هرچند كميته ملي پارالمپيك اجازه تمرين زير نظر مربــي خارجــي را بــراي او داده بود اما فدراســيون تيراندازي با كمان يكدفعه بهزاد پاكزاد، دبير وقت فدراسيون را مربي اختصاصي نعمتيمعرفي­كرد.كماندارپار­المپيكيباش­روع تمريناتش جدا از بقيه كار ميكند.

پاكزاد معتقد است كرونا دست فدراسيون رابرايآورد­نمربيخارجي­بسته:«نعمتيچون ميخواهد باز هم پارالمپيك و المپيك را تجربه كند، بايد مربي اختصاصي داشته باشد تا دچار دوگانگي متدهاي تمرينــي مربيان مختلف نشود، هر مربي روش آموزشي متفاوتي دارد و در چنين شرايطي حتي امكان آسيب هم وجود دارد. با اين حســاب فدراسيون تصميم گرفت براياومربي­اختصاصيبگي­رد.هماناولگزي­نه خارجيمطرحب­ودوليكرونا­اجازهاينكا­ررانداد و تصميم بر انتخاب مربي داخلي شد كه از بين

ليستمربيان­باتصميمفدر­اسيونوكميت­هملي پارالمپيك من انتخاب شدم.»

مربي نعمتــي از اردوي جــداي كماندار مليپوش ميگويــد: «او اردوها و برنامههايش كامال جدا از بقيه مليپوشــان اســت. برنامه، تمرين و بدنســازيا­ش با من اســت كه دچار چندگانگي نشــود. منتها اگر مــكان و زمان تمريناتش با اردوي بقيه مليپوشان همزمان شــود، كنار تيم است ولي با برنامه جدا تمرين ميكند.» او وضعيت جسماني نعمتي را خوب ميداند: «نعمتي در اســتراحت بين اردويي، تست كرونايش مثبت شد، كرونا امان نداد تا از استراحتشبه­خوبياستفاد­هكند(باخنده).حاال هم وضعيت جســمانياش خوب است و هفته آينده تست ميدهد و اگر جوابش منفي باشد تمرين را شروع ميكند.» پاكزاد گرفتن سهميه المپيك را راحت نميداند: «نعمتي ســهميه پارالمپيــ­ك را دارد و براي المپيك يك مرحله انتخابي مانده كه سال آينده در فرانسه برگزار ميشود و چون سهميهها تقسيم شده و تعداد محدودي مانده شــرايط ســخت است ولي ما برنامهريزي­هايــي كردهايــم و قطعــا يكي از برنامههاي ما مســابقات فرانسه است. حاال هم تمركــز مــا روي بدنســازي و باال بــردن روحيــه اوست تا بعد از آن بخــش تكنيــك و تاكتيــك را با آمادگي جســمانياش تطبيــق دهيم تا بــه پيك تمريني برســد.» او معتقــد اســت مربيگــريا­ش تداخلي با دبيري فدراسيون ندارد: «قب ًًال همه برنامهريزي­ها شده و از طرفينعمتيح­رفهاياستوم­ثلورزشكارآ­ماتور الزم نيست كه هر دقيقه باالي سرش باشي و خــودش كار را ميداند و مــن فقط برنامه ميدهم و بر تمريناتش نظارت ميكنم.»

1

2

3

4

5

6

7

8

9

‪15 14 13 12 11 10‬

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran