KHABAR VARZESHI

بایدطوريبا­زيکنيمکهبد­شانسيحریفم­انشود

حر‌فهاي‌فكري‌در‌آخر‌مسابقه

-

محمود فكري به دليل محروميت انضباطي نتوانست استقالل را در جدال مقابل پيكان همراهي كند و اين بازي را از روي سكو تماشا كرد. اتفاقي كه به هر حال ميتواند در پيروز نشدن آبيپوشان نقش داشته باشد. فكري به خاطرهمينمس­ئلهازحضورد­ركنفرانسها­ي مطبوعاتي قبل و پس از بازي هم محروم بود ولي هنگامي كه مسابقه خاتمه پيدا كرد، در گفتوگو با دستياران و تعدادي از شاگردان خود پيرامــون اتفاقــات رخ داده در ميدان حرفهاي جالبي زد.

زحمتکشیدید­اما... اولين نكتهاي كه ســرمربي استقالل پس از خاتمه مســابقه توسط دســتياران خود به شاگردانمنت­قلكرد،خستهنباشيد­گفتنبه آنها بود. فكري از دستياران خود خواست به همه بازيكنان خســته نباشــيد بگويند و از زحمت آنها تشــكر كنند چــون بهزعم مرد شماره يك آبيها، ميزان دوندگي بازيكنان در ورزشگاهشهد­ايشهرقدسبا­توجهبهكيفي­ت زمين چمن و سيستم دفاعي پيكان، باال بود. فكري معتقد بود بازيكنان زحمتكشيدند و خيلي دويدند ولي در نهايت همه اين زحمات باعثبهثمرر­سيدنگلوكسب­پيروزينشد بنابراين بايد طي روزهاي آينده بيشــتر كار كرده و نقاط ضعف را در تمرينات مرتفع كرد.

هدر دادن موقعیت مســئله ديگري كه ســرمربي استقالل در گفتوگو با همكاران و بعضي از بازيكنان اين تيــم روي آن تأكيد داشــت، هــدر رفتن موقعيتهاي ارزشمند در بازي با پيكان بود. فكري تأكيد ميكرد بايد در بازيهاي آينده قدر فرصتهاي ايجاد شده به مراتب بيشتر دانسته شــود و تحت هيچ شرايطي چنين موقعيتهايي­رابههمينرا­حتيازدستند­اد چــون گاهي اوقــات گل كــردن يك توپ

سرنوشــت كل مســابقه را عوض ميكند و وضعيت بــه مراتب بهتري بر تمام مجموعه حاكمخواهدش­د.ازطرفديگره­دردادنيك فرصتارزشمن­دنيزبههمين­اندازهدردس­رساز و حسرتبار خواهد بود.

حریف بدشانسي نكته آخري كه محمود فكري در البهالي ســخنان خود با استقالليها به آن اشاره كرد، بدشانسي بود. عنصري كه در كنار كم دقتي ميتواند آرزوهاي هر تيمي را بر بادبدهد.سرمربياستق­اللمعتقدبو­داين تيم بايــد در هفتههاي آينده آنقدر بهتر شود و روند تاكتيكي رواني پيدا كند كه بدشانسي نتواند سد راه آنها براي كسب پيروزي و جمعآوري كــردن امتيازات حساس شــود. بهزعم فكري، هرقدر تيم بهتر بازي كند، موقعيتهاي بيشــتري خلق ميكند و اگر اين فرصتها با دقت فراوانهمرا­هشود،قطعاضريببد­شانسي استقالل نيز تا حد بسيار قابل مالحظهاي كاهش پيدا خواهد كرد و امتيازات كمتر و سختتر از دست ميرود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran