KHABAR VARZESHI

شايعاتمنفی در مورد آزمون دروغ بود

کیروش: خط زدم چون ميخواستم تعادل را در تیم حفظ کنم

-

كارلوس كیروش، در آخرين ساعات حضور تيــم ملي در ايران و پيش از ســفر به قطر پاســخگوي خبرنگارانـ­ـي بود كــه بنابر درخواستمدي­ررسانهايتي­ممليبهمحوط­ه كمپ تيمهاي ملي آمده بودند. مشــروح صحبتهاي كیروش را در ادامه بخوانيد.

عذرخواهي از رسانهها كیروش صحبتهــاي خود را اينطور شــروع كرد: در درجه اول اجازه بدهيد عذرخواهي كنم از تكتك شما بابت لغو كنفرانسخبر­يديروز.قراربودكنف­رانس مطبوعاتي داشته باشيم و ليست را اعالم كنيمامامتأ­سفانهمجبور­شدمكنفرانس را لغو كنم. از همه شــما از صميم قلب عذرخواهي ميكنم.

4 دروازهبان استحقاق حضور در جام جهاني را داشتند سرمربي تيم ملي در ادامه به ليست اعالم شده اشــاره كرد و گفت: ما بعد از آخرين مشاهدات مخصوصا از كشور تركيه ليست 25 نفره را اعالم كرديم. همانطور كه ديديد چهاردروازه­بانداريم؛تصميمگرفتي­مچهار دروازهبان به جام جهاني ببريم، نه تنها آنها استحقاق حضور در جام جهاني را دارند كه ميتوانند آنجا در تمرينات به كار ما بيايند. 8 مدافع، 7 هافبك و 6 مهاجم هم انتخاب كرديم. اعتقاد شخصي من اين است كه اين بازيكنان در حال حاضر تعادل بهتري از بعد گروهي در تيم ما ايجاد ميكنند.

برايم سخت بود چند بازيكن را كنار بگذارم كیروش با اشاره به خط زدن برخي نفرات از فهرست تيم ملي بيان كرد: مطمئنا از بعد شخصي اگر نگاه كنيم كار بسيار دشواري براي من بود كه چنــد نفر از بازيكنان را از ليست كنار بگذارم. اين براي يك سرمربي هميشهتصميم­سختياستبهخ­اطراينكه ساير بازيكنان هم استحقاق داشتند در تيم ملي حضور داشــته باشــند ولــي وقتي ميخواهيد بهترين تصميمات را براي تيم بگيريد،بايدبتواني­دتعادلراتي­محفظكنيد وراهكارهاي­عميقيرادرت­يمبهكاربگي­ريد. فرار از پاسخ مشخص... اتفاقات ديروز شوكهكننده بود؛ علتغيبتدرت­مرينونشستخ­بري را توضيح بدهيد. -نه،نه!منشرايطراپ­نهاننكردم.مطمئناً يكسري مســائل و مشكالت هست اما وظيفه ما اين اســت كه مشكالت را حل كنيم.هميشهمنتال­شميكنيمبجن­گم و مشــكالت را حــل كنم. شــما من را ميشناســيد، من هميشــه عالقه دارم

بهترينراهك­ارممكنراان­تخابكنم.همه تصميماتي كه من گرفتم، بر اين اساس بوده كه منافع تيم باالتر از بازيكن، مربي و همه باشد. تالش كردم هميشه تيم را در نقطه باالتري قرار بدهم. موضوع سردار آزمون گفته شده براي خط زدن سردار آزمون فشار وجود داشته و ميگفتند لغو نشست خبري به همين دليل بوده است. - هميشــه دور و بر ما اين شايعات هست. سرداربههمر­اهيكيازمرب­يانبدنسازم­اوارد قطر شده و اين نشان ميدهد كه شايعات درست نيستند. با هواداراني كه در قلبمان هستند، بيشترين تالش را خواهيم كرد.

اميدوارم ديگر مصدوم ندهيم سرمربي تيم ملي در ادامه به مصدوميت اميد ابراهيمي اشــاره و بيان كرد: اميدوار هســتيم كه بعــد از مصدوميــت اميد ابراهيمي ديگر مصدوم نداشــته باشيم و همينطور بايد از مصدوميت جلوگيري كنيموليتصم­يممنبرايان­تخابليست، همانطور كه گفتم از بعد شخصي نبود و از بعد تعادل تيم بود.

بخشي از آمادهسازي را مديون باشگاههاهس­تيم كیروش صحبتهاي خود را اينطور ادامه داد: كاري را كه فكر ميكرديم مقدور است، انجامداديم،مطمئناهمها­ينراميدانن­دكه اين آمادگي صحيح نبود اما اين هم جزئي از برنامه است و همينطور با توجه به مسائل پس از كوويد، با اين مسائل روبهرو شديم. طبق محدوديتهــ­ا، بهترين تالشمان را كرديم ولي قســمتي از اين آمادهسازي را مديونباشگا­ههاهستيموا­زآنهاوسرمر­بيان و مديرانشان تشكر ميكنيم.

براي شادي و افتخار هواداران فوتبالتالش­ميكنيم كيروشصحبته­ايخودرااين­طورپايان برد: مطلبي كه فكر ميكنم مهم است اين اســت كه ما افــراد حرفــهاي در فوتبال هستيم.هميشهچارچو­بانگيزشيكه­من

سعي كردم پياده كنم اين بوده كه ما در فوتبال حرفهاي هســتيم، همانند صنايــع مختلــف... دندانپزشكا­ن، افراد صنعتگر ...و ما سازنده خوشــحالي و افتخار و غــرور هســتيم و تمام تالشــي كه ميكنيم اين اســت كه بــه بهترينها متعهد باشــيم، با يك روحيه جنگجويانه بــازي كنيم، بــا يك روحيه برد. ســعي ميكنيم موفقيت را بــراي فوتبال ايران كسب كنيم. نميخواهم كسي شكي در اين باره داشــته باشد. نميخواهم كسي شــكي درباره اين اصــل بنيادين فوتبال داشته باشد؛ وظيفه ما اين است كه داخل زميــن يك الگو باشــيم، يك تيم متحد، تيميكهاتحا­دوهماهنگير­اهميشهنشان ميدهد. ما براي هــواداران، فوتبال بازي ميكنيموبهع­نوانسازندگ­انغرور،شادي و افتخار، مطمئنا براي هــواداران ايراني بيشترين تالش را خواهيم كرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran