KHABAR VARZESHI

کيروش با يك نفر ليستش را زير سؤال برد

-

ممكن است كارلوس كيروش در بازي با انگليس از شجاع خليلزاده در پست دفاع راست استفاده كند. تيم ملي قبل از سفر به دوحه، مدت زيادي در تهران با حضور بازيكنان داخلي و شاغل در ليگ قطر تمريناتش را پيگيري كرد و در اين مدت كيروش اســتراتژي كه ميخواهد در جام جهاني پياده كند را تمرين كرد. جالب است بدانيد به گفته برخي شاهدان تمرين، شجاع خليلزاده در

بخشي از تمرينات در پست دفاع راست بازي ميكرده و گفته ميشود اين احتمال وجود دارد

ســرمربي تيم ملي در بازي با انگليس كه ايران نياز به دفاع كردن دارد، از خليلزاده در اين پست استفاده كند. ابتدا شــجاع خليلزاده به عنوان دفاع راســت نامش در فوتبال ايران مطرح شد و بعدا از سوي صمد مرفاوي كه در آن زمان سرمربي مس كرمان بود، به پست دفاع وسط رفت. گفتني است كيروش در جام جهاني 2014 از پژمان منتظري در پست دفاع راست استفاده كرد و ممكن است دوباره براي بازي با انگليس هم همين استراتژي را تكرار كند.

بهروز ســلطاني، دروازهبان اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس در گفتوگو با خبرورزشي، درباره ليست نهايي تيم ملي براي اعزام به جام جهاني 2022 قطر اظهار داشــت: «هر زمان تيم ملي و نفراتش انتخاب ميشوند، تعدادي جا ميمانند و تعدادي در ليست قرار ميگيرند كه اين بســته به سليقه سرمربي تيم اســت و بايد به آن احترام گذاشــت اما اگر انتقادي داريم، بايد صبر كنيم تا روز آخر مسابقات. امروز زمان حمايت، تشويق و كمك به كادر فني تيم ملي است.»

وي افزود: «اما كامال مشــخص شد كه در حق يكي از دروازهبانا­ن كملطفي شده است. من شخصاً بيرانوند را گلري مطمئن و قابل اعتمادي با نمره 20 براي تيم ملي ميدانم. بعد از او حســيني را نمره ۹1 ميدهم كه اگر يكدرصد خدايــي نكرده بيرانوند مصدوم شد، ميتواند جاي او را بگيرد.»

مربيدروازه­باناناسبقب­اشگاهپرسپو­ليساضافه كرد: «بعد از حســيني نيازمند هم دروازهبان قابل اعتمادي است اما چرا اخباري كه عملكرد خوبي در باشگاهتراك­تورداشتهود­رشرايطسختت­بريزوهواي ســرد صفر درجه به ســختي تمرينات ســنگين دروازهباني را پشتسر گذاشته را نابود كرده، بعد يك بازيكني را از دســته 2 اسپانيا كه عملكرد ضعيفي داشته، روي رابطه به تيم ملي دعوت ميكنيد؟»

وي ادامه داد: «همه ما ميدانيم احتمال حضور دروازهباني غير از بيرانوند در جام جهاني بســيار كم است اما چرا اين فرصت را از اخباري گرفتيم كه يك دروازهبان ناآماده را بازي بدهيم؟»

ســلطاني با اشاره به لژيونرهاي دعوت شده به اردوي تيم ملي گفت: «اگر مهدي طارمي را دعوت ميكنيم، همه عملكردش را در دنيا ديدهاند و روي او حساب باز ميكنند اما چرا انگيزه را در دروازهباني مثل اخباري ميكشيم؟ به نظر من كيروش با اين كارش اخباري را كشت! من تاكنون اخباري را هنوز از نزديك نديدهام يعني با او دست هم ندادهام و هيچ ارتباطي هــم با او ندارم اما ميدانم كه همهجوره از امير عابدزاده بهتر است.» دروازهبان اسبق باشگاه پرسپوليسخا­طرنشانكرد:«اخباريجوان،قدبلند و با فيزيك خيلي خوب است اما باعث تأسف است كه پشتش ســفارش تقي و نقي و غيره را نداشته. دوســت دارم راحتتر صحبت كنــم. اگر پدر امير عابــدزاده بهترين گلر ايران بــوده بحثي روي اين موضوع نيســت. همه اين را ميدانند كه احمدرضا بهتريــن دروازهبان تاريخ ايران بــوده اما اين دليل نميشودچونپ­سرشهمدرواز­هبانشده،حتمابايد در تيم ملي حضور داشته باشد.»

دروازهبان اسبق تيم ملي فوتبال كشورمان در اينباره كه آيا حضور 4 دروازهبان براي ۳ بازي واجب بــود، گفت: «چــون فيفا تأكيد كرد حتمــا بايد ۳ دروازهبان در ليســت باشــد، حرفي نيست اما من ميگويم 2 دروازهبان هم براي اين ۳ بازي كافي بود. بــردن 4 دروازهبان به جام جهاني بيعقلي اســت. نميخواهــم االن از كــیروش انتقاد كنــم اما او ميتوانست به جاي 4 دروازهبان ۳ تا را ببرد و به جاي آن يــك نفر، يك هافبك و يا يك مدافع و مهاجم را ميبرد تا هم تجربه حضور در جام جهاني را براي آنها قائل شود، هم ليست خودش را زير سؤال نبرد.» وي افزود: «همه ايــن بازيكنان مثل اخباري و عابدزاده آيندهسازان فوتبال ايران هستند و ما تواناييهاي­شان را كتمــان نميكنيــم اما به طور كلــي چيزي در فدراسيون فوتبالمان حســاب و كتاب ندارد. مثال امروز آقاي ايكس رئيس فدراســيون است، شب كه ميخوابيد، ميگويند قرار اســت فردا يك نفر ديگر بشود و صبح بيدار كه ميشويم باز ميبينيد نفر سوم ميآيد و روي صندلي رياست فدراسيون مينشيند. همهاينهامش­خصميكندهيچ­چيزيدراينف­وتبال ايران حساب و كتاب ندارد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran