KHABAR VARZESHI

احمدي:ناگفتههايز­ياديدارمام­ا...

-

رحمان احمدي، مليپوش سابق پرسپوليس درباره برتري يك-صفر تيم ملي فوتبال ايران مقابل نيكاراگوئه در ديداري تداركاتي اظهار داشت: «ايران با تركيبي از بازيكنان داخلي و جوان وارد زمين شد. كارلوس كیروش سيستمي را انتخاب كرد كه قرار است ايران مقابل انگليس در جام جهاني بازي كند. در جايي شــنيدم كه گفتند ايران 4-1-4-1 بازي كرد اما سه هافبك دفاعي در وسط زمين بازي ميكردند كه شامل روزبه چشمي، ميالد سرلك و اميد ابراهيمي بودند. اين ديدار بيشتر براي شناخت نفرات داخلي بود، چراكه از بين سه لژيونر ايراني حاضر در قطر تنها محمدحسين كنعانيزادگ­ان بازي كرد، شجاع خليلزاده براي دقايقي كمي به ميدان رفت و اميد ابراهيمي هم مصدوم شد و فرصت بازي پيدا نكرد.»

وي با اشــاره به اينكه چقدر فضاي حمايتي براي تيم ملي ديده ميشود، تصريح كرد: «همه دست به دست هم دادهاند تا تيم ملي با شرايط خوب و آرامش به اين مسابقات برود. زماني كه صعود تيم ملي به جام جهاني قطعي شد، بايد براي بازي با تيمهاي بزرگ برنامهريزي ميكردند. اگرچه شايد به دليل شرايط سياسي كشور برگزاري بازي با تيمهاي بزرگ سخت است اما ميتوانستيم برنامهريزي­هاي بهتري انجام دهيم. دو ديدار تداركاتي برابر اروگوئه و ســنگال برگزار كرديم كه خيلي خوب بود. ديگر نميتوان به عقب بازگشــت و بايد نگاهمان رو به جلو باشــد. اميدوارم براي دورههاي بعد فكر و ذكرمان فقط صعود به جام جهاني نباشد.» احمدي كه در جام جهاني4102 برزيل در تيم ملي حضور داشت، در رابطه با اينكه چرا فرصتي براي حضور درون دروازه پيدا نكرد، گفت: «هر بازيكني تالش ميكند در بزرگترين تورنمنتهاي فوتبالي جهان بازي كند. خيلي اميدوار بودم بازي كنم اما دقيقه نود تصميم سرمربي تيم ملي عوض شد. يك هفته مانده به شروع مسابقات در يك ديدار تداركاتي در تركيب اصلي قرار نگرفتم و آنجا مشــخص شد كه بازي نخواهم كرد. شــرايط براي من خيلي سخت گذشت چون در بدترين شرايط تيم ملي فيكس بودم و در بازي با كرهجنوبي كه برديم و صعود كرديم، درون دروازه ايستادم و فشار زيادي را تحمل كردم. كمترين انتظارم اين بود كه در جام جهاني بازي كنم چون شرايط فني و بدني خوبي داشتم اما نظر سرمربي بود. ناگفتههاي زيادي دارم اما االن به درد نميخورد و زمان مناسبي نيست.»

وي خاطرنشــان كرد: «تصميمــات كیروش غيرقابل پيشبيني بود. در بازي با نيجريه، خســرو حيدري فيكــس بازي كرد. خســرو در ديدار با آرژانتين در جلسه فني فيكس بود اما به يكباره كــیروش با حيدري صحبت كــرد و گفت مسعودشجاعي­دراسپانياب­ازيكردهولي­ونل مسي را ميشناسد و به همين دليل تركيب را عوض كرد. از ايــن اتفاقات با كیروش ميافتاد و نميشود قاطع گفت چون فالن بازيكن در ديدار قبلي ثابت بازي كرده، در ديدار بعدي هم بــازي خواهد كرد. كیروش براســاس نيــاز و تفكرات و شــناختي كه داشــت از بازيكنانش استفاده ميكرد.» ايران در اولين بازي خود در جــام جهاني 2022 قطر برابر انگليس تركيب جالبي خواهد شــد و ۳ بازيكــن پرســپوليس شانس بااليي براي بازي مقابــل ايــن حريــف قدرتمند اروپايي دارند. بيرو شماره يك است آنطــور كــه از شــواهد و قرائن پيداست،عليرضابيرا­نونددروازه­بان تيم فوتبال پرسپوليس گزينه اول كيروشدرجام­جهانيخواهد­بود. اين دومين جــام جهاني متوالي بيرانونــد اســت و او نخســتين دروازهبان ايراني خواهد بود كه در دو جــام جهاني متوالي در تركيب تيم ملي به ميــدان خواهد رفت. شــماره يك ايران، به دنبال تكرار خاطراتخوشج­امجهاني۸10­2، اينبــار در قطر خواهد بــود. او در بازگشت به ليگ برتر با پرسپوليس درخشــيده و نقــش اول در ثبت بهترين آمار دفاعي ليگ توسط اين تيــم در 11 هفته برگزار شــده را داشته است. بنابراين در اولين بازي ايران مقابل انگليس قطعاًًعليبيرو درون قفس تــوري تيم ملي قرار خواهد گرفت.

مدافع مورد اعتماد كيروش مرتضي پورعليگنجي پديده تيم ملي در جام ملتهاي آسيا در سال 2015 و بازيكــن كليدي ايران در جــام جهاني روســيه، حضور در دومين جام جهاني خود را تجربه خواهد كرد. پورعليگنجي ســال گذشته يك مصدوميت سخت را پشتسر گذاشت و در بازگشت به فوتبــال ايران تبديــل به بازيكن فيكس در تركيب پرسپوليس شد. با بازگشــت كيروش، مرتضي بار ديگر به تيم ملي برگشته و يكي از گزينههاي اصلــي كيروش براي خط دفاعي است. او روي توپهاي بلند و قطــع توپهاي روي زمين تبحر خاصي دارد و در تالش است تا در قطر، در كشوري كه سالها در آن بــه ميدان رفته، حضور در جام جهانــي را تجربه كنــد. البته اين مدافــع به همراه محمدحســين كنعانيزادگ­ان و شجاع خليلزاده ۳ مدافع مياني كيروش هستند كه قطعا 2 نفر از آنها در تركيب فيكس تيم ملــي در اولين بــازي مقابل انگليس قرار خواهند گرفت كه به احتمــال زيــاد پورعليگنجي و كنعانيزادگ­ان شــانس بيشتري براي بازي دارند.

حساب ويژه روي اميري وحيد اميري چهره درخشان تيم ملي ايــران در جام جهاني ۸102، اينبار هــم در ليســت كارلوس كــيروش قــرار گرفته اســت. مصدوميت سخت او از ناحيه كمر باعث شد او هفتههاي ابتدايي ليگ برتر را از دست بدهد با اين حال در برگشت به ميادين او بار ديگر مورد توجه سرمربي تيم ملي قرار گرفت و زودتر از آنچه تصور ميشــد او با پيراهن تيم ملــي به ميدان رفت. اميري از بازيكنان شاخص تيم ملي ايراندرانت­خابيجامجها­ني2202 بــود و قابل پيشبيني اســت كه كيروش نيز روي او حساب ويژهاي بــاز كرده باشــد. در غياب آزمون مصدوم و با انتقال طارمي به رأس خــط حملــه، اميــري يكــي از گزينههاي اصلي پست وينگر چپ تيم ملي خواهد بود و بعيد اســت كــيروش در بازي بــا انگليس از بازيكن ديگري استفاده كند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran