KHABAR VARZESHI

شايد بخت در خانه جاللي و چشمي را بزند اما... استقالليها­يتيمملي شانسهايتعو­يضبازيباان­گليس

-

شمارش معكوس براي بازي با انگليس آغاز شده و شش روز ديگر ما در ورزشگاه خليفه شهر دوحه به مصاف مردان هري كين خواهيم رفت. كاپيتان مطرح تيم ملي انگليس كه خيليها او را از بابت گلزنيباگري­لينهكرمقاي­سهميكنند.بدونشك تقابل با انگليس جدا از اينكه اولين بازي ايران در جام جهاني قطر ۲۲۰۲ است، مهمترين مسابقه ما نيز به حساب ميآيد و اگر بتوانيم از سهشيرها امتياز بگيريم شكل تورنمنت براي ما به معناي واقعــي كلمه متحول خواهد شــد. در اين ميان اگرچه كارلوس كــيروش ثابت كرده كه گاهي اوقات تركيب ثابتش با چيزي كه كارشناســا­ن تصور ميكنند كامال متفاوت بوده و يكي دو تغيير اما حداقل حاال ميتوان روي كاغذ به اين تئوري رسيد كه مليپوشان استقالل در بازي اول شانس زياديبرايا­ينكهتحتعنو­انمهرههايث­ابتوارد ميدان شوند، نخواهند داشت.

نيمكتنشيني­حسيني سيدحســين حسيني طي يكســال اخير انصافاً نمايش قابل مالحظهاي داشته و دعوت شدنش به تيم ملي تصميم درستي بود كه ابتدا توسط دراگان اســكوچيچ اتخاذ شــد و پــس از آن هم كارلوس كيروش آن را ادامه داد. حســيني كه جام جهاني قبلي را از دســت داده بود حاال بــه عنوان يكي از مليپوشان كشــورمان راهي قطر ميشود و حتي احتمال دارد گلر شــماره۲ ما در اين جام هم لقب بگيرد ولي در شرايط عادي همه ميدانند عليرضا بيرانوندسن­گربانشماره­يكتيممليدر­قطر۲۲۰۲ خواهد بود و حســيني فقط در صورتي كه عليرضا محروم يا مصدوم شود اجازه حضور در ميدان را پيدا خواهــد كرد. البته اميدواريم در طول مســابقات، محروميــت و مصدوميت ســراغ هيچكــدام از مليپوشان كشورمان نيايد چون در بحث تيم ملي اساسا رنگها نبايد معنايي داشته باشد.

شانس كم جاللي و چشمي در شرايط عادي، ابوالفضل جاللي و روزبه چشمي هم شانس زيادي براي اينكه مقابل انگليس فيكس بازيكنند،نخواهندداش­ت.ابوالفضلجا­للياگرچه يكي از بازيكناني بود كه از دور برگشت فصل قبل انصافا بازي به بازي بهتر شد و حضور در جام جهاني برايش اتفاق فوقالعاده ارزشــمندي محســوب

ميشود اما بعيد به نظر ميرسد كارلوس كيروش تحت عنوان بازيكن ثابت آنهم در مسابقه اول به او ميدانبدهد.شرايطيكهپي­رامونروزبه­چشميهم كم و بيش صادق اســت. روزبه از جمله بازيكناني است كه كارلوس كيروش اعتقاد فوقالعاده زيادي به او دارد و در جام جهاني ۸۱۰۲ نيز با وجود تعجب اغلب كارشناسان، او را به روسيه برد ولي در بازي با انگليس حداقل روي كاغذ شــانس خيلي زيــادي براي اينكه فيكس باشدنخواهد­داشتمگراين­كهمرد پرتغالي تيم ملــي دوباره يكي از تصميمــات ويژه و منحصر به فرد خود را بگيرد. تصميمي كه با اتخاذ آن روزبه چشمي در كمربند خط مياني قرار خواهد گرفت و با توجه به قدرت ســرزني باالي خود، وظيفه نبرد هوايي با انگليسيها را به ويژه در داخلزمينخو­دمانوهنگام­يكه آنهــا ميخواهنــد از ضربــات ايستگاهي اســتفاده كنند برعهده خواهد گرفت. البته چشمي و جاللي

براي اينكه تحت عنوان بازيكنان ذخيره وارد زمين شوند اصال بدون شانس نيستند به ويژه در رابطه با روزبه چون اگر ما بتوانيم دروازه انگليس را باز كنيم و از حريف جلو بيفتيم، طبيعي اســت انگليسيها حمالت وســيعي انجام داده و به بازي مستقيم رو ميآورند.درچنينشراي­طيوجودمهره­ايهمچون روزبه چشــمي براي پيروزي در جنگهاي هوايي يك موهبت بزرگ محسوب ميشود.

نيمكتنشيني­استقالليها­ينيابتي جدا از سه بازيكن كنوني استقالل كه در معيت تيم مليراهيجام­جهانيشدهان­د،مجيدحسينيو­علي كريمي هم از جمله استقالليها­يي هستند كه در اين تيم حضور دارند. اين دو بازيكن كه هماكنون در ليگتركيهتو­پميزنند،درفهرستنها­ييكارلوس كيروشقرارگ­رفتندوجامج­هانيراتجرب­هخواهند كرد اما آنها هم در بازي اول براي ثابت بازي كردن شانس زيادي نخواهند داشت البته شرايط مسابقه ميتواند كار را براي حضورشان تحت عنوان نفرات ذخيرههموار­كند.اگرازانگلي­سپيشبيفتيم­يابازي در حالت مســاوي پيش برود، سيدمجيد حسيني حتماميتوان­دجزوگزينهه­اييباشدكهب­رايمحكم كردن كمربند خط دفاعي ما مورد اســتفاده قرار بگيــرد. از طرف ديگر، در صــورت عقب افتادن از انگليس هم شايد كارلوس كيروش بختي را براي علي كريمي قائل شود تا قدرت ما در وسط زمين را افزايش دهد.

تحوالت در بازي دوم تغييراتدرت­ركيبثابتها­يمليهنگامب­رگزاري رقابتهايجا­مجهانيمحدو­داستواساسا­كمتر تيمي را در اين پيكارها پيدا ميكنيم كه در هر بازي تركيب ثابت خود را به نسبت مسابقه قبلي تــا حد زيادي متحول كند امــا اينكه يك يا دو بازيكن در مسابقه دوم ايران به نسبت جدال اول پايگاه ثابت خود را از دست بدهند چيز عجيبي محسوب نميشود و اگر چنين اتفاقي رخ دهد شايداستقال­ليهابرايبا­زيباولزبخت­حضوردر تركيب اصلــي را پيدا كنند البته همانطور كه گفتيم، همه اين موارد فعال در حد تئوري و روي كاغذ است چون كارلوس كيروش بارها در جام جهاني نشان داده كه سورپرايزها­ي ويژهاي براي تركيب ثابت خود دارد.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran