KHABAR VARZESHI

چرااميريبا­يددرجامجها­نيباشد؟

-

بازيكناسبق­تيممليفوتب­ال كشــورمان گفــت: در همين ليستهمدوفا­جعهبزرگمشا­هده ميشــود كه يكي به تعــداد زياد دروازهبانـ­ـان مربوط ميشــود و ديگري به همراهي وحيد اميري با تيم!عليلطيفي،بازيكناسبق­تيم ملــي فوتبال كشــورمان در جام جهاني ۸۹۹۱ فرانسه در گفتوگو با خبر ورزشــي، درباره ليست تيم ملي براي جام جهاني اظهار داشت: جدا از بحثهاي نفري بايد سؤال كرد چرا تيم ملي كشورمان با چهار دروازهبانب­رايانجامسه­بازيراهي جام جهاني ميشود؟ اين ميتواند فاجعه بزرگي براي تيم ملي ايران باشــد. چون در اين صورت ما تنها تيمجامجهان­يميشويمكهب­اچهار دروازهبــا­ن عــازم ايــن رقابتها ميشــويم. آن هم براي سه بازي! چوناكثركار­شناسانمعتق­دندتيم ايران به دور باالتر صعود نميكند.

بازيكن ســابق تيــم ملي كشورمان اضافه كرد: عالوه بر اين موضوع، حضور وحيد اميري در اردوي تيم ملي هم سؤالبرانگي­ز است. وحيد اميري عمل جراحي بسيارسختير­اپشتسرگذاش­ته و بعد از رسيدن به شرايط تمرين خيلي سريع با چند بازي نصف و نيمه در پرسپوليس به اردوي تيم ملي رفت و در بازيهاي اخير تيم ملي هم نشــان داد به شــدت از دوران اوجش فاصله گرفته است. اميري نشان ميدهد كه حتي در دويدن هم مشكل دارد چه برسد

به بازي كردن. بدن او وحشتناك ناآماده است.

لطيفي تأكيد كرد: اينكه اميد نورافكــن خط بخــورد و بازيكن ناآمادهاي مثل وحيد اميري به جام جهاني برود يك حقكشــي علني بود. مــن درباره وحيــد اميري و تواناييهاي­ش در گذشــته هيــچ ترديدي نــدارم و شــخصا يكــي از عالقهمندان بــه فوتبال اين بازيكن بودم اما اين دليل نميشود كهشمااينبا­زيكنناآماد­هرابهجام جهانيببريد.

وي اضافه كرد: شما ميدانيد كهدربازيها­يدوستانهدر­گيريها بيــن بازيكنان به مراتب كمتر و يا آرامتــر از بازيهاي اصلي و جدي است ولي در جام جهاني تيمها با هم ميجنگند و ايــن موضوع به لحاظ رواني روي بچههاي تيم ملي تأثيرمنفيگ­ذاشتهاست.البتهاين بحث فقط شامل اميري نميشود.

بازيكناسبق­باشگاهاستق­الل درارتباطبا­حضورمهديتر­ابيدر ليست نهايي تيم ملي و انتقادات اخير نســبت به دعوت شدنش گفــت: مهــدي ترابــي در تيم باشگاهياش يكي از ضعيفترين فصلهاي خودش را سپري كرده است.درتيممليهم­گرچهدراين بازيآخرجلو­ينيكاراگوئ­هگلزد ولي بازي به شــدت ضعيفي را به

نمايش گذاشت. دعوت شدن او به تيم ملي هم بــا انتقادات زيادي همراه بود. در اين مدت هم شاهد بوديم كه او بارها و محمد محبي مقايسهميشد.

لطيفــي خاطرنشــان كرد: محمد محبي پــس از چند بازي ضعيفابتداي­فصلوحضوردر­تيم استقالل توانست به شرايط خوبش دست پيدا كند و بعد از راه افتادن در اســتقالل يكــي از نفــرات تأثيرگذار،همدرتيماست­قاللوهم درليگبرترب­ودهامابازه­مميگويم كه اين مسئله سليقهاي است و ما نميتوانيم ســليقه خودمان را به كيروش تحميل كنيم اما وقتي از نگاه عمــوم به ايــن موضوع نگاه ميكنيم متوجه ميشويم كه فاصله وحشتناكي بين اين دو نفــر وجود داشت. بدون اينكه بخواهــم مواضع عالقهمنديخ­ودم بــه اســتقالل و پرسپوليس را در اين موضوع دخيل كنم به عنوان يــك بيطرف ميگويم ترابي به هيچ عنوان حقش نبود كه در تيم ملي باشد تا به جام جهاني برود ولي به نظر ميرســد درباره حضورايندون­فرنوعيتبعي­ضبين بازيكنان در فهرست اخير تيم ملي قائل شدهاند.

پيشكسوت فوتبال كشورمان گفت: بازيكني مثل وحيد اميري كه باالي ۰3 سال سن دارد و چنين جراحــي ســنگيني را انجام داده حداقل بايد ۰۱ تا ۲۱ مسابقه كامل فوتبال را ســپري كند چون همه ميدانيمكهه­يچبدنسازيب­هاندازه فوتبال بــازي كــردن نميتواند فوتباليســ­ت را ساخته و پرداخته كنــد اما اميــدي بالفاصله بعد از بازگشت از مصدوميت به تيم ملي دعوت شــد، به ميدان رفت و حاال هم به جام جهاني رفت. من كاري به شــخص ندارم، اين فرد به جاي وحيد اميري حتي اگر برادرم بود هم همين حرف را ميزدم.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran