KHABAR VARZESHI

پاكیز‌هجم:‌وزن ‌هبرداري‌متكيب‌ ‌ه‌فردن‌یست

-

رسول معتمدي، دارنده 3 مدال طاي آسيايي ميتواند همچون محمد نصيري يكي از اسطورههاي وزنهبرداري ايران و جهان شود. علي پاكيزهجم، مليپوش و سرمربي اسبق تيم ملي وزنهبرداري ايران و يكي از پيشكسوتان اين رشته ورزشي با بيان اين مطلب گفت: «از ميان نفراتي كه هماكنون در اردوي تيم ملي براي شركت در رقابتهاي جهاني كلمبيا آماده ميشوند، به نظرم رسول معتمدي شانس اول كسب مدال ايران در اين مسابقات است. با توجه بهتواناييو­افتخاراتكس­بشدهتوسطاي­ن وزنهبردار در چند سال اخير من معتقدم معتمديهمان­ندمحمدنصير­يميتواندبه زودي به يكي از اسطورههاي وزنهبرداري ايران و جهان مبدل شود. او بايد قدر خود را بداند و تنها به وزنهبرداري بينديشد. عاوه بر آن علي داوودي مليپوش فوقسنگين كشورمانومص­طفيجواديني­زشانسهای كسب مدال از اين رويداد مهم هستند.»

او در ادامه از داوودي به نكويي ياد كرد: «داوودي با داشتن قد و قواره مناسب و توان بسيار با رفع برخي از مشكات فنياش و تمرينات مستمر ميتواند به يكي از بهترينهاي اين دسته در جهان مطرح شود.»

سرمربياسبق­تيممليدربا­رهكيانوش رستمي و سهراب مرادي دو اسطوره وزنهبرداري­ايراننيزگف­ت:«منمخالفكم كردنوزنازس­ويرستميهست­م.مطمئناً اين وزنهبردار براي آنكه امتيازات الزم را براي شركت در بازيهاي المپيك پاريس كسب كند، به يك وزن پايينتر كه جزو اوزان المپيكي است آمده و نبايد به تصميم او ايرادي گرفت. سهراب مرادي هم براي دومين بار كتف مصدومش را جراحي كرد كه به نظرم كار او براي رسيدن به دوران اوج آمادگي سخت است.»

پاكيزهجمبه­تغييراتصور­تگرفته دررأسهرممد­يريتيفدراس­يونورفتن عليمراديني­زاشارهكرد:«مراديرامن به جامعه وزنهبرداري معرفي كردم و به

نوعي ميتوان گفت او شاگرد من بود. در طول مدت بسياري كه هدايت فدراسيون را برعهده داشت، زحمات بسياريرابر­اياينرشتهو­رزشيكشيد. يك روز رياست را مرادي برعهده داشت و اكنون سجاد انوشيرواني به عنوان سرپرست فعاليت ميكند. اين را بايد بگويم كه وزنهبرداري به فرد متكي نيست بلكه اين خانواده وزنهبرداري است كه بايد برای رشد و پيشرفت اين رشته ورزشي تاش كند.»

پيشكسوتوزن­هبرداريدرب­ارهعملكرد انوشيرواني در چند ماه گذشته گفت: «او سرپرست فدراسيون است و هنوز انتخابات برگزار نشده تا بتوانيم درباره عملكرد او اظهار نظر كنيم. ضمنا تاكنون تيمي را به مسابقات جهاني و يا بازيهاي المپيك اعزامنكرده­تابتوانيما­زنظرفنينيز­تحليلي دربارهعملك­ردشداشتهبا­شيم.بااينوجود انوشيرواني از افراد مناسبي در پستهاي مختلف استفاده كرده و من براي او آرزوي موفقيت دارم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran