KHABAR VARZESHI

پاكدامن:‌مطمئنب‌اشید‌كره‌را‌م‌يگیريم

-

تيم ملي شمشـيربازي ايران در اسـلحه سـابر نايبقهرمان جام جهانـي الجزاير شـد. بعـد از حـذف شمشـيربازا­ن در رقابتهـاي انفـرادي، مسـابقات در بخـش تيمـي برگـزار شـد و ايـران بـا تركيـب علي پاكدامـن، محمد رهبري، محمـد فتوحي و فـرزاد باهر ارسـباران پـس از اسـتراحت در دور نخسـت، در مرحلـه يكهشـتم نهايي برابـر كانادا با نتيجـه 22-45 بـه پيـروزي رسـيد. سابريسـتها­ي كشـورمان در مرحلـه يكچهـارم نهايـي برابـر مجارسـتان به ميـدان رفتنـد و 44-45 صاحـب بـرد شـدند و به نيمهنهايي رفتند. شـاگردان اميـن قربانـي در ديـدار نيمهنهايـي آلمـان را 42-45 شكسـت دادنـد و حريـف كرهجنوبـي در فينـال جـام

جهانـي شـدند امـا در ديـدار پايانـي باز ايـن گربـه سـياه تيـم ملـي بـود كـه 34-45 پيروز شـد تا يـاران پاكدامن به مـدال نقـره بسـنده كننـد. سـابر ايران آخرين بار در سـال 7۹ و در جام جهاني در پـادوواي ايتاليـا موفـق بـه حضور در فينال و كسب مدال نقره شده بود.

علـي پاكدامـن، كاپيتـان شمشـيربازي ايران در بخش انفرادي از رسـيدن به جمع چهار نفـر برتر بازماند امـا در بخـش تيمـي نقش عمـدهاي در بردهـاي تيم ملي كشـورمان داشـت. او درباره مسـابقات بخش تيمي ميگويد: «رقابتهـا سـنگين بـود و خدا را شـكر از عهـده آن برآمديـم. تيمهـا با تركيب خوبـي به الجزايـر آمده بودنـد و آنطور كه از نتايج پيداسـت، مبـارزات نزديكي

را پشتسر گذاشتيم.»

او و همتيميهايـ­ش هـر چنـد فينـال را بـه كرهايها واگـذار كردند اما پاكدامـن معتقـد اسـت: «عالـي كار كرديـم. در كل بايـد گفت جـام جهاني را خيلـي خوب شـروع كرديم و تيمهاي قدري را از سـد راه برداشـتيم. كرهايها قهرمـان جهـان و المپيك هسـتند. ۰1 سـال اسـت اين تيـم رنـك اول جهان را در اختيـار دارد. فينـال بـازي بسـيار سـخت و خوبي بود و البته ميتوانستيم بهتر كار كنيم. اگـر اين روند كار را ادامه بدهيـم، مطمئـن هسـتم كـره را ميتوانيـم بگيريـم و خيلـي اتفاقـات خوبي برايمان ميافتد.»

اين تيم قرار اسـت به زودي در جام جهانـي روي پيسـت بـرود و بـا رقبـاي جهانـي مبـارزه كند. كاپيتـان تيم ملي شمشـيربازي در اينبـاره نيـز ميگويد: «اميـدوار هسـتم در فرانسـه بهتـر كار كنيـم. همـه مليپوشـان زير نظـر كادر فنـي خـوب تمرين ميكننـد و مطمئنا نتايـج در قهرمانـي جهان طـور ديگري رقم ميخورد.»

در ضمـن فدراسـيون جهانـي شمشـيربازي رنكينـگ سـابر را پس از پايـان جـام جهانـي الجزاير بـهروز كرد كـه طبق آن تمـام بازيكنان ايران صعود داشـتند و تيـم ايـران هم از رده هشـتم بـه هفتم جهـان آمد. علـي پاكدامن در انفرادي نيز به رنك 14 آمد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran