KHABAR VARZESHI

تی ‌مملي‌به‌قطر‌رسید‌ برخوردجالب­سرداربارضا­ييانوپورعل­يگنجي

-

باالخرهداس­تانانتخابم­ليپوشانبرا­يحضوردر جامجهانيقط­ربهپايانرس­يدواساميمل­يپوشان اعالم شد تا زمينه براي پرواز كاروان ايران به دوحه فراهم شــود. تيمملي از صبح ديروز برنامه بسيار پرفشاري را سپري كرد و در نهايت شب گذشته را در هتل الريان كه از فروردينماه برايش رزرو شده بود به صبح رســاند. بد نيست آخرين روز حضور مليپوشان در ايران و داستان سفرشان به قطر را مرور كنيم.

صبحانه‌با‌طعم‌حر ‌فهاي‌ك ‌يروش اســامي مليپوشان يكشنبه شــب اعالم شد و كارلــوس كیروش صبح ديــروز در زمين محل تمرين تيمملي گفتوگــوي كوتاهي با اصحاب رســانه انجام داد و پيرامــون انتخاب بازيكنان و چرايي گزينش چهار دروازهبان حرف زد و خيلي زود از جمع خبرنگاران خداحافظي كرد تا مهياي حضور در نهاد رياست جمهوري شود.

‌مالقات‌با‌رئي ‌سجمهور‌ كاروان تيمملي ظهر ديروز مركز ملي فوتبال را به مقصد نهاد رياســت جمهوري ترك كرد تا به مالقات آيتا... رئيســي برود. رياســت محترم جمهــور برايپوشــا­ن آرزوي موفقيت كرد و كارلوس كیروش نيز پيرامون شرايط تيم ايران توضيحاتي به رئيس قوه مجريه داد. البته وزير ورزش هم در اين مالقات حضور داشت. پس از پاياناينجل­سهعمالهمهچ­يزبرايسفرت­يمملي به قطر فراهم شد.

‌پرواز‌اختصاصي‌ تيمملي با پرواز اختصاصي تهران را به مقصد قطر ترك كرد تا حضورش در جام جهاني 2۰22 رسماً اســتارت بخورد. اگر در مرحله گروهي مسابقات حذف شــويم با توجه به اينكه هشتم آذر آخرين بازي ما در آن مرحله خواهد بود، كاروان تيمملي نهم يا دهم آذر به تهران برميگردد اما اميدواريم

به مراحل باالتر راه پيدا كنيم و اقامتمان در قطر طوالنيتر شــود. تيمملي هشــتم آذر به مصاف آمريكا ميرود.

‌پوشش‌رسان ‌هاي‌ با توجه به اينكه ايرانيــان زيادي در قطر زندگي ميكننــد و تعداد زيادي از هموطنان ما نيز براي تماشاي بازيها از ايران و اقصي نقاط جهان خود را به دوحه ميرســانند، رســانههاي قطري نگاه

ويژهاي به كاروان ايران دارند. از طرف ديگر، حضور تعدادقابلم­الحظهايازب­ازيكناناير­انيدرفوتبا­ل قطر نيز موجب شــده خبرنگاران اين كشــور با فوتبالايرا­نآشناباشند­بههمينخاطر­ورودايران بازتاب خوبي در رسانههاي قطري داشت. شبكه تلويزيوني الكاس و سايت رسمي رقابتهاي جام جهاني خبر ورود ايران به قطر را پوشــش دادند و تصاويري از آن نيز پخش شد.

‌خو ‌شآمدگويي بر اســاس پروتكلهاي بينالمللي، نمايندگاني از هيئــت برگزاركننـ­ـده مسابقات در فرودگاه جاسم بن حمد حضور داشتند و ورود كاروان ايران به كشــور محل برگــزاري جــام جهاني را خوشآمدگفتن­د.

‌شرايط‌ويژه‌براي‌ورود سفر تيمها به قطر بابت شركت در رقابتهاي جام جهاني كامال متفاوت با مســافرت ساير تيمهاي ورزشيبهاين­كشوردربرهه­هايديگرزما­نيتلقي ميشود. هر1۳ تيم حاضر در جام جهاني بالفاصله پس از ورود به فرودگاه اصلي شــهر دوحه از يك گيت ويژه عبور ميكنند و كامال تحت اسكورت برگزاركنند­گانمسابقات­هستند.اينقاعدهدي­روز براي تيمملي ايران هم انجام شد.

‌اسكورت‌۴۲‌ساعته‌ تيمملي پس از طي تشريفات اداري و ورود رسمي به خاك قطر زير چتر امنيتي اين مســابقات قرار گرفت و از هتل تا فرودگاه به صورت ويژه اسكورت شــد. طبق پروتكلهاي امنيتي، رقابتهاي جام جهاني تمام تيمهاي حاضر در اين مسابقات حتي برايرفتوآم­دبهزمينتمر­يننيزاسكور­تميشوند و هتل محل اقامت آنها به صورت ۴2 ساعته محافظ خواهدداشتب­هطوريكهحتي­اعضايهيئتر­ئيسه فدراســيون نيــز بــراي ورود به اين هتــل بايد هماهنگيهاي الزم را با مقامات فيفا انجام بدهند.

‌مالقات‌خبرساز‌ سردار آزمون يكشنبه شب به قطر رسيد و يك روززودترآن­جابودتاتيم­مليهمبهدوح­هبرسد وكنارشانقر­اربگيرد.سردارچنديق­بل در فضــاي مجــازي واكنشهــاي كنايهآميــ­زي نشــان داده بود كه خيليها آنها را موضعگيري تند او مقابل راميــن رضاييان و مرتضي پورعليگنجي تلقي كرده بودند ولي آنها ديــروز همديگر را در هتل الريان داخل اردوي تيمملي ديدند و بايد ببينيم ماجراهاي گذشــته را كامال فراموش كردهاند يا اينكه روابطشــان در طي روزهاي برگزاري جام جهاني سرد باقي خواهد ماند؟

مليپوشاندر حلقهمحافظت

محافظان

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran