KHABAR VARZESHI

با4امتيازص­عودميکنيم

-

رضــا حســنزاده مدافع مليپوشسابق­فوتبالايرا­ن معتقداستبه­رغمكاستيها تيمملي بــا ۴ امتياز از گروه خودصعودميك­ند.نظررضا حســنزاده در خصــوص تيممليرامي­خوانيد. نظرتان‌در‌خصوص‌ليست‌منتشر‌ شــده‌بازيكنان‌تي ‌مملي‌از‌سوي‌ ك ‌يروش‌چيست؟ باالخره كيروش هشت سال در ايران با فوتبال ما زندگي كرده و نميگويم صددرصــد اما ۰۸ درصد از فوتبــال و بازيكنــان ايراني شناخت دارد. در خصــوص كيروش شايد به توان گفت تحولي كه ايجاد كرد هيچ مربي خارجي و ايراني ديگري نتوانست. از جمله كارهاي خوب كیروش فراهم كردن حضور بازيكنــان دورگه در تيمملي اســت و االن با توجه به شناخت ۰۸ درصــدي او از بازيكنان ليگ ايران و لژيونرهارص­دخوبيرويشر­ايطكيفي آنان دارند و به همين خاطر نفراتي را دور هــم جمع كرده كه قبال كنار هم بودهانــد و در چنين شــرايطي آنچه اهميت دارد هماهنگي نفرات است. شايداينتيم­مليمظلومتر­ينتيمملي تاريــخ فوتبــال ايران باشــد چراكه متأسفانه كســي با ما بازي تداركاتي نميكند و از اين رو حضور بازيكناني كه در كنار هم بازي كردهاند ميتواند همراه با تأثيرات مثبتي باشد اما درباره بازيكناندع­وتشدهبايدگ­فتباتوجه

به آنكه تغييراتــي ۰2 درصدي را در تيممليشاهد­هستيمدرخطم­يانيو حمله تيمملي تغييــرات در خاصي حاصل نشــده اســت و تنها حضور بازيكنان تــازهوارد­ي چون ابوالفضل جاللي و سيدحسين حسيني و تني چند بازيكن ديگر به چشم ميخورد.

حضور‌تاز ‌هواردها‌را‌چطور‌ارزيابي‌ م ‌يكنيد؟ يكيازداليل­حضوربازيكن­انجديد تيمملي به عدم برگزاري بازيهاي تداركاتيمن­اسببرميگرد­دوازاين رو كيروش مجبور به جذب اين نفرات شد و بايد به او حــق بدهيم. اگر چــه در ليســت منتشره بازيكناني چونمحمدمحب­ي كه در ايــن فصل نمايش خيرهكننده از خــود ارائــه كــرده و همچنين سياوش يزداني كه سال گذشــته مدافــع قابــل اعتنا بود ميتوانســت­ند با شرايطي خوب در جام جهاني حضور داشته باشند.

شــرايط‌تي ‌مملي‌را‌در‌آســتانه‌ رقاب ‌تهــاي‌جام‌جهانــ ‌ي‌چطور‌ م ‌يبينيد؟ تيمملــي از بازيكنان و نســل خوبي بهرهمنداست­واگربازيها­يتداركاتي مناسبي داشتيم به مراتب بهتر از آن بوديم كه امروز هستيم اما در اين چند بازي اخير تيمملي نشان داد ميتواند حرفهاي خوبي براي گفتن داشته باشــد. امروزه ما بازيكنان باكيفيتي چون مهدي طارمي و ســردار آزمون داريم كــه بازي رو به جلو را به خوبي انجام ميدهند و توانايي عبور از يك يا چند بازيكــن را دارنــد و اين اتفاق ميتواند باعث آرامش تيمي شــود. آرامشيكهكم­كبسياريبهك­يروش و تيمملي ميكند.

از‌بازي‌با‌انگليس‌بگوييد.‌ بازي اول در هر تورنمنتي ســخت و مهماستاستو­ايناتفاقبر­ايايران و انگليس تفاوتي ندارد. سه شيرها از بازيكنان و معتبرترين ليگ جهان برخوردارهس­تندودرايند­وسهسال گذشته نتايج خوبي كسب كردند. تيميكهازبا­زيكنانخوبي­چونروي كين ليگ ستارگان جزيره برخوردار اســت اگر يك بار هم بازي را واگذار كرديــم نتيجه خوبي اســت. بازي كامرون و آرژانتين در جام جهاني ۰۹۹1 را به ياد آوريد. چه كسي فكر ميكردكامرو­نبرندهآنبا­زيباشد. با توجه به حضور بخش اعظمي از بازيكنان تيمملي ما در فوتبال اروپا چنانچه بتوانيم از نظر روحي رواني در شــرايط مناســبي قرار داشته باشيمخلقشگ­فتيدورازدس­ترس نيســت. كيروش نيــز تيمملي انگليس را به خوبي درك كرده و در خصوص نقاط ضعــف و قوت تيم بازيكنان جلساتي داشته است.

فكر‌م ‌يكنيد‌تي ‌مملي‌با‌كسب‌چند‌ امتياز‌به‌ايران‌برگردد؟‌ فكــر ميكنم بــا كســب ۴ امتياز از گروهمان صعود كنيم.

و‌اين‌۴‌امتيــاز‌را‌از‌چه‌تي ‌مهايي‌ م ‌يگيريم؟ به نظرم ۳ امتياز از آمريكا و يك امتياز از ولز ميگيريم اگرچه روي مساوي با انگليس هم فكر ميكنم.

بایدبه کيروش

حق داد

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran