KHABAR VARZESHI

خريدمهديمث­ليكدستبردب­ود!

-

تيم ملــي ايران بــراي حضور در مسابقات جام جهاني ۲۲۰۲، عازم قطر شــد و روز دوشــنبه آينده نخســتين بازي خــود را در اين رقابتهــا برابر انگليــس برگزار ميكند. مهدي طارمي مهاجم تيم پورتو يكي از بازيكناني است كه در كانون توجه رسانههاي بينالمللي قرار دارد. طارمي در سه فصل اخير در تيم پورتو عملكرد چشمگيري داشــته اســت و اين فصل هم با پشتســر گذاشــتن بازيهاي درخشــان در ليگ پرتغال و ليگ قهرمانــان اروپا، پا بــه دوحه قطر گذاشــته اســت. طارمي در دوره گذشته جام جهاني ۸۱۰۲ روسيه با يك صحنه به يادها ميآيد. او در واپســين دقايق بازي آخر مقابل پرتغالودرش­رايطيكهاين­مسابقه با نتيجه تساوي يك-يك در حال پيگيري بود، فرصت بسيار خوبي را براي گلزني از دســت داد. حسرت طارمــي بابت از دســت رفتن آن موقعيت و اشــكهايش بعد از آن مســابقه، در ادامه بــا انتقال اين مهاجم به ليگ پرتغال و پيشرفت بيشتر او همراه شد.

ســايت WKHDVLDQJD­PH بــا انتشــار گزارشــي از طارمي، به اتفاقــات بازي با پرتغــال در جام جهانيوسپسح­ضورمهاجماي­ران در تيم ريوآوه پرتغال اشاره كرد و روندي كه اين بازيكن از تيم گمنام ريوآوه تا پورتو پشتسر گذاشت. همچنين «سرجيو كريتيناس» خبرنگار و نويســنده سرشناس پرتغالي در گفتوگو با اين رسانه، به تمجيــد از مهاجم ايراني پورتو پرداخت. سرجيو گفت: زماني كه طارمي براي اوليــن بار به پرتغال آمد،همهماتحتتأ­ثيرقرارگرف­تيم كهچگونهچني­نبازيكنيدر­ريوآوه به كارش پايــان داد. از آنها انتظار نداشتيم كه چنين بازيكن خوبي داشته باشــند، به خصوص اينكه طارمي بازيكن جواني نبود. او يك بازيكن تاپ و ســطح باال بود. اين احتماال بهتريــن معامله و خريد باشــگاه پورتو بود. آنها ۴ ميليون يوروبرايطا­رميهزينهكر­دند.اين مثليكدستبر­دبود.پورتوبازيك­ن شــگفتانگي­زي گرفت كه داخل محوطهجريمه­بسيارباهوش­است اما ميتوانــد در عرض و عمق هم بازي كند. طارمي بازيكن بســيار خوبي بــراي كار تيمي اســت و حريفان را تحت فشار قرار ميدهد.

ســرجيو به انتقاداتــ­ي كه از مهاجم پورتو ميشود هم اشاره كرد و افــزود: رقيبــان او را غــواص (شيرجهزن)ومتقلب(برايگرفتن

پنالتي) خطاب ميكنند. او در بازي با اتلتيكوماد­ريد در ليگ قهرمانان اروپا به خاطــر تالش براي گرفتن پنالتي و دريافــت كارت زرد دوم اخراجشداما­بسياربيشتر­ازبازيكني اســت كه پنالتي ميگيرد. وي در ادامه بار ديگر به تواناييهاي مهدي طارمي پرداخت و اظهــار كرد: او زمانــي كه مدافع يــا دروازهبان را دريبل ميزند واقعا باهوش اســت. نميتوانيــ­د به طارمــي بگوييد شــيرجهزن اما او به دنبال گرفتن خطاست. طارمي زير نظر سرجيو كونسيسائوس­رمربيپورتو­بازيكنبه

مراتب بهتري در خارج از محوطه جريمهشدهاس­ت.بهاينمعناك­هاگر حتي گل هم نزند، ميتواند عملكرد بسيار خوبي داشته باشد. در حال حاضر بازيهاي زيادي هست كه او گل نميزند امــا همچنان يكي از بهترين بازيكنان تيم است.

ســرجيو در ارتبــاط بــا موقعيتسوزي طارمي مقابل تيم ملي پرتغال در جام جهاني روسيه هم اظهار كرد: در پرتغال هرگز به اين موضوع اشاره نشده است. اگر او به پورتو ميپيوست، شايد مردم به آنبازيتوجه­ميكردنداما­اوبهيك باشگاه بسيار كوچك (ريوآوه) رفت. وي همچنين در خصوص احتمال جدايي مهاجم ايراني از تيم پورتو تصريح كرد: او ميتواند به هر جايي برودوموفقب­اشد.طارميمانند­يك ســتاره رفتار نميكند، او بازيكن متواضعياست­كهجايگاهخو­درادر يك تيم ميداند.

ســايت WKHDVLDQJD­PH در پايــان گزارش خود آورده اســت: «جامجهانياي­نماهدرقطرف­رصتي براي رســتگاري و طلسم طارمي خواهد بود. چهار ســال بزرگتر، عاقلتــر و در نهايــت تحقــق پتانسيلها و تواناييها پس از بيش از ســه فصل حضور در مدرســه فوتبالپرتغ­ال.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran