KHABAR VARZESHI

يك امتياز بازي با انگليس براي ما حياتي است

-

ليســت جام جهاني 2۰22 قطر از سوي كارلوس كیروش اعالم شــد در حالي كه با انتقادات ظريفي هم مواجه شد. در اين ميان محمدرضامهد­ويمدافعساب­قتيم مليكشورمان­نظرديگريدا­شتهو معتقد اســت االن زمان مناسبي براي انتقاد نيست. مهدوي ضمن اشاره به ليست كارلوس كیروش، گفت: به هر حال اين ليست طبق ســليقه كارلوس كیروش چيده شده اســت. شــاگردان قديمي خودش را دعوت كرده است و شايد فقط يك ابوالفضل جاللي را اضافه كرده باشد. شــك نكنيد اگر اميد ابراهيمي هم مصدوم نميشد قطعاً مســافر جام جهانــي 2۰22 قطر ميشد. وي ادامه داد: البته بايد به ايــن موضوع توجه كرد كه فرصت كافي نبود و شــرايط آن به وجود نيامد كه سرمربي تيم ملي بخواهد ليــگ را هم رصد كند. شــايد اگر فرصت كافي داشــت ميتوانست استعدادياب­يهمكنداماز­مانبسيار اندك بود و طبيعي اســت در اين فرصت انــدك كارلوس كیروش نتواند خيلي جوانترها يا بازيكنان ديگري را ببيند.

مدافع ســابق تيم ملي ايران و مربي تيم نساجي مازندران، ضمن اشارهبهاين­كهبايدبهلي­ستكارلوس كیروش احترام گذاشــت افزود: شــايد واقعا جاي آن نباشــد كه بخواهيم به ليست كیروش انتقاد داشته باشيم، االن جاي صحبت در مورد آن نيست. با اين حال من فقط ميتوانــم در مورد تيــم خودمان نساجي صحبت كنم و آن هم اين استكهواقعا­عليرضاحقيق­يحقش بود به تيم ملي دعوت شود يا اينكه مهــرداد عبدي بهتريــن هافبك دفاعي حال حاضر ليگ است و علي شجاعيهمدرب­حرانمدافعچ­پدر فوتبال ايران، بهترين اســت اما باز وظيفه خودم ميدانم به تصميم و انتخاب كارلوس كیروش احترام بگــذارم. در حال حاضر به نظر من وقت انتقاد نيســت چون كیروش يعنيايرانو­ايرانهميعن­يموفقيت كیروش! مهدوي در خصوص خط خوردن ميالد سرلك، خاطرنشان كرد: باز بايد حــرف قبلي خودم را تكرار كنم كــه كارلوس كیروش ســعي كرد از سرمايههاي قديمي از ميان 5 بازيكن پرسپوليس كه در اردوي تيم ملي حضور داشتند، ميالد سرلك در نهايت از ليست مسافران جام جهاني 2۰22 قطر خط خورد. حميد درخشان كاپيتان اسبق تيم ملي و پرسپوليس در اين رابطه ميگويد كه تجربه نسبتا مشابهي با ميالد ســرلك دارد و از او ميخواهد خيلي ناراحت نباشــد ...و بهتر است خودتان تازهترين صحبتهاي ما با ستاره خط مياني تيم ملي ايران در دهه ۰۶ را بخوانيد.

آقايدرخشان­قبلازهرچيز­ميخواهيماز­ليستنهاييك­ارلوس كیروش بپرســيم. به نظر شما همه بازيكناني كه مسافر جام جهانيشدندا­ستحقاقشراد­اشتند؟ به نظر من كارلوس كیروش ليست معقول و نرمالي انتخاب كرد. شايد من و شــما يا هر كس ديگري بتوانيم يكي، دو يا سه نفر به اين ليست اضافه كنيم اما نظر كیروش مهم است و بايد به آن احترام گذاشت.

جاي بازيكن خاصي از نظر شما خالي نبود؟ به نظر من اميد نورافكن هم ميتوانســت مســافر جام جهاني شــود اما همانطــور كه گفتم نظر كارلوس كیروش اهميت دارد و بايد به آن احترام گذاشت.

مثل اينكه اميد نورافكن را خيلي قبول داريد؟ من اين بازيكن جوان را قبول دارم اما اگر خوب دقت كنيم ميبيني در سمت چپ خط دفاعي، احسان حاجصفي و ميالد محمدي تجربه بيشتري دارند و حتي وحيد اميري هم ميتواند در اين پســت بازي كند. از آن گذشته سن و سال اميد نورافكن به گونهاي است كه حداقل دو يا سه جام جهاني ديگر را ميتواند تجربه كند.

اما در همين پست ابوالفضل جاللي جوان هم مسافر جام جهاني قطر شد؟ اين سليقه سرمربي است. شايد اگر كس ديگري سرمربي تيم ملي بود مثال اسكوچيچ جاللي رانميبردون­ورافكنمساف­رجامجهانيم­يشدامااالن­شرايطاينگو­نهاست.بخشيازمربي­گري هم ســليقهاي است يا اينكه البد كارلوس كیروش نقشهاي يا برنامهاي در سر داشته كه اين تصميم را گرفته است. اميد نورافكن هم نبايد ناراحت باشد و بايد برود و قويتر برگردد. در هر حالت او هم بايد به سرمربي و تصميم كیروش احترام بگذارد.

البته بسيار سخت است كه شما در آخرين لحظه و پاي پرواز از تيم ملي خط بخوريد. اگر اشتباه نكنيم شما هم، چنين تجربهاي را پيش از بازيهاي آسيايي 1990 پكن داريد؟ بله متأسفانه! برخي دوستان و افرادي كه هميشه دنبال مسائل ديگري هستند آنقدر در گوش عليآقا پروين خواندند و زيرآب حميد درخشان را زدند تا سرمربي تيم ملي كه مربي و استاد خودم هم بود مرا خط زد!

آن زمان خيليها از اين تصميم تعجب كردند چون علي پروين شما و ناصر محمدخاني را آنقدر قبول داشت كه برخي پيشكسوتان و همبازيان شما با اين موضوع حتي شوخي هم ميكردند؟! بله، خيلي عجيب و غريب بود! من متوجه شدم كه دو نفر زيرآب من را زدند و آنقدر در گوش عليآقا خواندند كه آن تصميم را بگيرد. زمان ما جام جهاني رفتن مثل االن نبود. از قاره آسيا خودش اســتفاده كند. در پســت هافبكدفاعي­نيزسعيدعزت­اللهي، احمد نوراللهي، علي كريمي و روزبه چشــمي همگي شاگردان قديمي ســرمربي تيــم ملي محســوب ميشوند. هم كارلوس كیروش از اين نفرات شناخت كافي داشت و هم اين نفرات از كیروش شناخت دارنــد، بنابراين از لحاظ تاكتيكي شايد زودتر هماهنگ شوند. ميالد سرلك هافبك توانمند و سر حالي اســت كه ميتوانست به تيم ملي كمــك كند اما او هــم بايد به نظر سرمربي تيم احترام بگذارد و با اين موضوع كنار بيايد. وي در خصوص اينكهپرسپو­ليسبيشترين­سهميه را در تيم ملي اعزامي به جام جهاني دارد نيــز گفــت: پرســپوليس صدرنشينليگ­برتراستوطب­يعي است بيشترين ســهميه را داشته باشد اما همانطور كه گفتم بايد به نظر كیروش احترام گذاشت. االن وقت انتقاد نيست و انشاءا... بعد از جام جهاني ميتوان بهتر قضاوت كرد و حــرف زد. خيلي صحبتها وجود دارد كــه بايد بگذاريم براي

جــام ملتهاي آســيا و آن موقع قضاوتكنيم.

مهدوي در ادامه افزود: اولين بازيايراند­رجامجهانيق­طرمقابل انگليس اســت. قطعا ايــن ديدار ســختترين ديــدار مــا در اين رقابتهاســ­ت. به شخصه معتقدم اگر بتوانيم يك امتياز از اين مسابقه بگيريم، بازيهاي بعدي برابر ولز و آمريكا براي تيم ملي ايران راحتتر خواهد شد. اميدوارم بچهها بتوانند در اين ديدار ســخت با همه توان بجنگند و امتياز كســب كنند تا با اعتمادبهنف­سبيشتروروح­يهباالتر برابر ولز و آمريكا بازي كنيم.

وي در پايان، ديدار با انگليس را اينچنيــن پيشبينــي كــرد: همانطــور كــه همــه ميدانيم كارلوس كیروش اســتاد ضربات ايستگاهي است. تيم ملي انگليس طبيعي است از نظر مالكيت توپ برتر از ما باشد اما تيم ايران ميتواند ازرويضربات­ايستگاهيبه­اينتيم ضربه بزنــد. به نظر مــن يكي از بازيكنان سرزن تيم ملي انشاءا... دروازه انگليس را باز كند.

فقط يك تيم به جام جهاني ميرفت و ما هم به دليل جنگ تحميلي شرايطسختيد­اشتيمامابا­زيهايآسياي­يپكنخيليمه­مبود.اولين تورنمنت مهم با ســرمربيگر­ي علي پروين بود و باور نميكردم من را شب قبل از پرواز خط بزند. چهزمانيمتو­جهشديدخطخو­ردهايد؟خودعليپروي­نبهشماگفت؟ (ميخنــدد) نه! ناصرخان ابراهيمي من را صــدا زد و پس از كلي مقدمهچيني گفت كه «حميدجان! دوســت داشتيم تو در اين بازيها كنارمان باشي اما به هر حال اين تصميمي است كه عليآقا گرفته »...و

شــما چه گفتيــد؟ ناراحت نشديد؟! مگرميشودنا­راحتنشد؟شب قبلازپرواز­بهپكنبود.منخيلي ناراحت بودم و باور نميكردم عليآقا من را خط زده باشد. بسيار هم آماده بودم و اگر حمل بر خودســتايي نباشد ستاره ليگ قطر بودم. خيلي حالم بد شــد اما... (سكوت ميكند!)

اما چي؟! بايد خودم را حفظ ميكردم. بايد خوشروحيه نشان ميدادم و خداي ناكرده حرمتشكني نميكردم، بنابراين ضمن تشكر از ناصرخان گفتم كه از عليآقا هم تشكر كنيد و ممنون بابتزحماتي­كهبرايمنكش­يديد.بالفاصله هم خداحافظي كرده و اردو را ترك كردم!

ناصرابراهي­ميتعجبنكرد؟ به هر حال من ميدانستم چه تواناييهاي­ي دارم و احتماال خود ناصرخان ابراهيمي هم ميدانستدلي­لخطزدنحميد­درخشان فني نيست. رفتهاند زيرآب من را زدهاند و بنابراين متوجه حرفهاي من شد.

و بعدا قويتر به تيم ملي برگشــتيد. توضيحيميده­يد؟ درست است! بازيهاي آسيايي۰991 پكن را در اوج از دســت دادم اما دو، سه سال بعد براي مسابقات مقدماتي جام جهاني 199۴

پيشكسوت پرســپوليس گفت: با توجه بــه درخشــش بيرانوند در كارهايتيمي­بهيحييگلمح­مدي پيشــنهاد ميكنم در شروع دور جديد مسابقات بيرانوند را در پست هافبك دفاعي بازي بدهد. رحيم يوســفي، پيشكســوت فوتبــال كشــورمان و عضو قديمي باشگاه پرســپوليس در گفتوگــو بــا خبرورزشــي، درباره شــروع دور جديــد تمرينات ايــن تيم اظهار داشت: متأســفانه پرسپوليس در بازيهايآخر­نشانداداگر همين يكي، دو بازيكن خارجي بــراي زدن ضرباتآخررا­نداشت االن اوضاع و احوال امتيــازيا­ش در جــدول خــراب بود. متأسفانه تيم پرسپوليس به لحاظ كار تيمي به ويژه در خط هافبك و دفاع اوضاع خوبي ندارد.

وي ادامه داد: به نظرم در اين مدت كه ليگ تعطيل است ما بايد در پرسپوليس بيشتر روي بخش بدنــي بازيكنــان كار كنيــم تا

نورافكن ميتوانستمس­افر جامجهانيشو­داما نظرکیروشمه­م

است

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran