KHABAR VARZESHI

سرلكبايدهم­انکاريرابك­ندکهمنانجا­مدادم

-

آمريكا به تيم ملي دعوت شدم. دعوت شدم و دست علي پروين را گرفتم! لطفاً اين حرف را به حساب خودستايي نگذاريد ولي...

نه، اتفاق ًًا من يكي خوب آن بازيها را به خاطر دارم. شــما در بازي رفت و برگشتمقابل­سوريهكوالك­كرديد.گلهاييزديد­كهجلويحذفز­ودهنگام ايران را گرفت و حتي در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 1994 آمريكا در قطر بازستارهتي­ممليدركنار­عليداييبود­يد. شما لطف داريد اما واقعيت اين است كه خيلي انگيزه داشتم. ميخواستم خيلي چيزها را ثابت كنم. من فوتباليســ­ت بودم و بايد حرفم را درون زمين ميزدم. دنبال مصاحبه كردن و تسويه حساب هم نبودم. وقتي از تيم ملي خط خــوردم راحتترين كار مصاحبــه عليه عليآقــا پروين يا كسانيبودكه­زيرپايمنرا­خالي كردند اما با خودم گفتم اين كار معذرت ميخواهم تف ســر باالســت. با خــودم گفتم عليآقا استاد، مربي و برادر بزرگتر من است و حاال اين تصميــم را گرفته اســت. مــن از خودم شــناخت داشــتم و ميدانســتم در پكن هم ميتوانم خيلي به تيم ملي كمك كنم اما سكوتكردم.رفتموشما فكرش را بكنيد 3 سال بعد برگشــتم و بــه قول شــما و رسانههاي آن زمان ستاره تيم ملي در بازيهاي مقدماتــي جام جهاني 199۴ آمريكا شدم.

اين رفت و برگشت سخت بود يا آسان؟ راحت كه نبود. شــما وقتي خط ميخوريد آن هم در ســطح ملي يك مدتي در كما هستيد. افكار

مختلفي در ذهن شــما رژه ميرود و دائم خودتان را با همپستي خود مقايسه ميكنيد. اينكه مگر من چه چيزي از طرف كم داشتم؟ چرا من نرفتم؟ چرا با من اين رفتار را كردند و هزار فكر ديگر اما بايد خيلي قوي باشيد. بايد قويتر از قبل شويد و خيلي بيشتر تمرين كنيد. من اين رويه را پيش گرفتم.

البد ميدانيد از ميان 5 بازيكن پرسپوليسي اردوي تيم ملي، ميالد سرلك هافبك مياني قرمزهاخطخو­رد.بهنظرشمااو­نميتوانستج­زوليستنهاي­يباشد؟ شايد نظر من چيز ديگري باشد اما سرمربي تيم ملي ايران اسمش كارلوس كیروش است. االن زمان انتقاد نيست. او تصميم گرفته است از هافبكهاي دفاعي ديگري استفاده كند. شايد اگر اميد ابراهيمي طفلكي آنطور در بازي با نيكاراگوئه مصدوم نميشد يك هافبك دفاعي ديگر هم خط ميخورد. فوتبال همين است و هر مربي هم يك سليقهاي دارد ...و

يكلحظهببخش­يد!شماگفتيدپي­شپروينزيرآ­بحميددرخشا­نرازدنداما­حاالازسليق­ه كیروشحرفمي­زنيد؟ بله، عليآقا پروين فوتبال من را قبول داشت. در پرسپوليس شاگرد او بودم. شاگرد معمولي هم نبودموهمبا­زيانمميدان­ستندآقايپر­وينچقدرحمي­ددرخشانراق­بولدارد،پسچهميشود كه يكباره حميد درخشان از چشم او ميافتد؟ بعد چطور ميشود حميد درخشان 3 سال بعد دوباره دعوت ميشود؟ همه اين موارد را كنار هم بگذاريد تا متوجه شويد سليقه عليآقا پروين هم حميد درخشان را ميخواست اما برخيها از قيافه حميد درخشان خوششان نميآمد.

يعني اين افراد يا دو نفري كه زيرآب شما را زدند دوست داشتند هافبك ديگري جاي شما بهپكنبرود؟ شك نكنيد! حاال من باز نميكنم كه جانشين حميد درخشان شاگرد آنها بود يا رفيق فابريك ...و اما اتفاق معمولي نبود. آن زمان كارشناســا­ن، رسانهها و حتي خيلي از مليپوشان از اين تصميم عليآقا پروين شوكه شدند.

حاال اگر شما جاي ميالد سرلك بوديد چه ميكرديد؟ نميگويم ناراحت نباشــد. ناراحتي بابت خط خوردن از ليست جام جهاني حق ميالد سرلك اســت اما نبايد زانوي غم بغل بگيرد. بايد با خودش بگويد كه «برميگردم و در جام ملتهاي آســيا ســتاره خط مياني تيم ملي ميشــوم.» با اين ديدگاه ميتواند دوباره برگردد و مثل پرسپوليس در تيم ملي هم موفق شود.

ولي برخي منتقدان ميگويند مثال علي كريمي مدتها به دليل مصدوميت بازي نميكرد ياروزبهچشم­ينبايدمساف­رجامجهانيم­يشد.بانظراينگر­وهموافقيد؟ نه! هم علي كريمي و هم روزبه چشمي تجربه زيادي دارند. چشمي در جام جهاني بازي كرده و بايد وقتي نظري ميدهيد خودتان را هم جاي كارلوس كیروش بگذاريد. من اين حرفها را قبول ندارم. كسي منكر توانايي ميالد سرلك نيست و او هافبك، ليدر و فرمانده خط مياني پرسپوليس است اما بايد با واقعيت كنار بيايد. فوتبال حرفهاي همواره با چنين چالشهايي شــما را مواجه ميكند. اميدوارم ميالد ســرلك ضمن ارائه بازيهاي درخشان در تركيب پرســپوليس، بتواند با قدرت بيشتر به تيم ملي ايران برگردد و همان كاري را كند كه يك زماني من انجام دادم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran