KHABAR VARZESHI

اميدوارمحس­ينيدرجامجه­انيبازيکند

-

يــدا... اكبري، هافبك اســبق استقالل و تيم ملي در گفتوگو با خبرورزشي، درباره ليست تيم ملي براي اعزام به جام جهاني همچنين شرايطاستقا­للدرآستانه­شروعدور جديدتمرينا­تاينتيمصحب­تهايي انجامدادكه­آنرادرادام­هميخوانيد. نظرتان درباره ليست تيم ملي فوتبال كشورمان براي حضور در جامجهانيچي­ست؟ به نظــرم از خيلي وقــت پيش هم ميشد حدس زد كه همين بازيكنان به اردوي تيم ملي دعوت شوند. البته اسم۲،۳ نفر مثل روزبه چشمي يا علي كريميدرارد­وهايقبلازا­يننبوداما به نظــرم حضور چنيــن بازيكنان باتجربهاي براي خط هافبك به ويژه هافبــك دفاعي كه خودم هم در اين پســت بازي ميكــردم گزينههاي خوبي بود كه بايد زودتر از اينها به آنها پرداختــه ميشــد امــا نقطــه

ناراحتكنند­ه مشــكلي بود كه براي اميد ابراهيمي به وجود آمد.

به نظر شما با توجه به مصدوميت اميدابراهي­مي،چشميوعليكر­يمي ميتوانندجا­يخالياوراپ­ركنند؟ خوشــبختان­ه در ســالهاي اخيــر استقالل هافبك دفاعيهاي خيلي خوبي داشته كه نمونههاي آن هم اين سهنفرهستند.ياآندرانيك­تيموريان و جواد نكونام كه اغلب اوقات هم، در تيممليحضور­داشتند.حاالهمقطعاً با حضور چشــمي و علــي كريمي مشــكلي از اين بابت وجود نخواهد داشت.

خيليهــا معتقد بودند محمد محبي بايد بــه اردوي تيم ملي دعوت و به جام جهاني ميرفت. نظرشماچيست؟ به نظر من هم محبي مستحق حضور در جــام جهانــي بود. گرچــه او در بازگشت ليگ خودمان شرايط قبل را

نداشــت ولي رفتهرفته بهتر شــد. متأسفانه در سالهاي اخير خيلي از بازيكنان خوب ليگ برتري ما تنها به بهانه بازي كردن در اروپا خودشان را در شــرايط بدي قرار ميدهند و به تيمهاييميپ­يوندندكهاز­نظرشرايط فنيباتيمها­يپايينجدول­ليگبرتر خودمان هم قابل مقايســه نيستند. ليگهاييمثل­بلژيك،پرتغالياسو­ئد فوتبالچندا­نيندارندوغ­يرازدوياسه تيــم بــاالي جدوليشــان ســاير تيمهايشــا­ن اصال خوب نيســتند. محبي هــم وقتي از ســانتاكال­را به استقالل برگشت كامال افت كرده بود اما در پنج يا شش بازي آخر استقالل كه فكــر ميكنم از بازي نســاجي مازندرانبو­ددوبارههما­نمحبيسابق شــد كه همين كیروش او را به تيم ملي دعوت ميكــرد. ولي در نهايت مربيگري سليقهاي است و نميتوان ايرادي به كیروش گرفت.

تيم ملي كشورمان پس از مدتها با دروازهبانا­ستقالليراه­يجامجهاني شد.نظرتاندراي­نبارهچيست؟ ايــن خيلي خوب اســت البته ما در سالهاي اخير محمدرشيد مظاهري را هم در تيم ملي داشــتيم كه نبايد فرامــوش كنيم ولي شــايد در جام جهاني قبل جاي خالي حسيني و در جام جهاني برزيل جاي خالي مهدي رحمتي خيلي بيشــتر به چشم آمد. ولي به هر حال اهالي فوتبال ميدانند اســتقالل همواره در طــول تاريخ

باشــگاهش دروازهبانـ­ـان بــزرگ و صاحبنامي داشته كه سرآمد همه آنهــا زندهياد ناصر حجازي اســت. اميدوارم حسيني در بهترين شرايط آماده بازيهاي جام جهاني باشــد. برايش آرزو ميكنم شــرايطي ايجاد شودكهبتوان­دحداقلدريك­بازيتيم ملي به ميدان برود.

از پايان همين هفته تمرينات استقاللاست­ارتميخورد.شرايط اينتيمبراي­بازگشتبهلي­گبرتر راچطورارزي­ابيميكنيد؟ اســتقالل در بهتريــن شــرايط به تعطيالترسي­د.شايداگرجام­جهاني و تعطيــالت اجبــاري بــراي ليگ برترمان نبود استقالل ميتوانست با همين وضعيت خوبي كه داشت چند هفتــه متوالي بردهــاي ۳ امتيازي كســب كند و جايگاهــش در صدر جدول را تثبيت ميكــرد. اميدوارم كادر فنــي در اين تعطيالت بهترين استفاده را از روزهاي پيشرو ببرد تا با قــدرت به ليــگ برگــردد هر چند معتقدم حداقل يكي، دو بازي طول ميكشــد تــا اين اســتقالل همان استقالل شود.

يعني ممكن اســت در دربي، استقاللباز­يسوپرجامرا­نبينيم؟ اين شــرايط براي پرسپوليس هم به همين ترتيب خواهد بود. همه تيمها در مواجهه با تعطيالت طوالنيمدت كمي افت ميكنند. به همين خاطر جاي نگراني از اين بابت وجود ندارد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran