KHABAR VARZESHI

ازبچگيرؤيا­ي بازي در جام جهانيراداش­تم

-

ابوالفضلجا­لليمدافعچپ­جواناستقال­ل يكي از نمايندههاي اين تيم در تيم ملي و البتهجوانت­رينبازيكنح­اضردرتيممل­ي است.ابوالفضلكه­درديداردوس­تانهمقابل اروگوئهبهص­ورتفيكسباز­يكرد،عملكرد بسيار خوبي در آن ديدار داشت و به نوعي به بازيكن محبوب كیروش تبديل شــد. جالليبعداز­بازگشتتيمم­ليازاتريشو­باتصميم عجيبساپينت­و،نيمكتنشينش­دوليكیروش بازهماوراب­هتيممليدعو­تكرد.كیروشبرخال­ف ســاپينتو اعتقاد ويژهاي به جاللــي دارد. بعد از بازگشتجالل­يازاردويات­ريشودرحالي­كهاين بازيكن آمادگي خوبي داشــت، توسط ساپينتو نيمكتنشينش­د.نيمكتنشيني­كهالبتهتأث­يري در نظر كیروش نداشــت و سرمربي تيم ملي بار ديگراينباز­يكنرادعوتك­ردتانشانده­دحساب زيادي روي اين بازيكن باز كرده اســت. جاللي با وجود اينكه ســرما خورده بود و در چند جلسه تمريني غيبت داشت، در ديدار دوستانه مقابل نيكاراگوئه 90 دقيقه بازي كرد و عملكرد خوبي همداشت.شايدخيليها­فكرميكردند­جالليدر ليست نهايي كیروش جايي ندارد ولي سرمربي پرتغاليتيم­مليبرخالفن­ظرآنهاجالل­يراباخود به قطر برد و حاال اين بازيكن ميتواند اولين جام جهاني خود را تجربه كند. قبل از سفر كاروان تيم ملي به قطر براي رقابتهاي جام جهاني فرصتي دستدادتابا­اينبازيكنم­ليپوشگفتوگ­وكنيم. صحبتهايجوا­نترينمليپو­شفوتبالاير­انرا درادامهميخ­وانيد. شايدبعضيها­فكرنميكردن­دكهنامتودر­ليست نهاييتيممل­يقراربگيرد.بااينحالاي­ناتفاقرخ داد و تو حاال جوانترين بازيكن تيم ملي در جام

جهانيهستي.دراينخصوصچ­هصحبتيداري؟ از ته دلم خوشــحالم. جــام جهاني رؤيايي بود كه هميشــه و از زمان بچگي آن را در سر داشتم. بازي كردن در مهمترين و بزرگترين تورنمنت فوتبالي دنيا، آرزوي هر فوتباليســ­تي است و افتخار بسيار بزرگي به حساب ميآيد. خوشحالم زحماتم در اين چند سال نتيجه داد و حاال در جام جهاني هستم. بايــد از كادر فني تيم ملي و كارلوس كیروش هم تشكركنمكهب­همناعتمادك­ردندوميتوا­نمدرتيم ملي كشورم حضور داشته باشم. اميدوارم نماينده خوبي براي ايران در جام جهاني باشيم و دل مردم را شاد كنيم.

خودت فكرش را ميكردي كه در ليست نهاييتيممل­يحضورداشته­باشي؟ واقعيتش اين اســت كه هيچكس از دعوت شــدن به تيم ملي مطمئن نبود. من هم مثل ســاير بازيكنان وقتي بعد از ديدار دوستانه مقابل نيكاراگوئه پيامك دعوت شــدن را دريافت كردم، متوجه شدم در ليست نهايي كیروش هســتم، ضمن اينكه در اردوي اتريش و بازي دوستانه مقابل اروگوئه وقتي كه كیروش به من فيكس بازي داد و در آن ديدار 70 دقيقه بازي كردم، فهميدم ســبك بازي من را قبول دارد و ميتوانم با تالش زياد خودم را به ايشان نشان دهم. بايد در اردوها و بازيهاي دوستانه ثابت ميكردم كه لياقت دعوت شدن به تيم ملي را دارم و خوشحالم در نهايت اين اتفاق رخ داد و در ليست نهايي تيم ملي هستم.

بعد از اينكه فهميدي در ليست نهايي تيم ملي قرار گرفتي، چه كاري انجام دادي؟ خدا را شــكر كردم و بعد از آن با خانوادهام تماس گرفتم تا خبر دعوت شــدنم را بــه آنها بدهم. من هميشــه ميگويم كه دعاهاي مادربزرگم معجزه ميكند و من واقعا به اين موضوع اعتقاد دارم. وقتي به او گفتم كه به تيم ملي دعوت شدم و ميخواهم به جام جهاني بروم، خيلي خوشــحال شــد و اين موضوع قوت قلب زيادي به من داد. كار كردن با كیروش چطور است؟ خبهمهميدان­ندكیروشچهم­ربي بزرگي است. او سالها هم در تيم مليكاركرده­بود.منفكرميكنم شناختي كه از فوتبال ما دارد، در جام جهاني بــه تيم ملي كمك خواهــد كرد. من خــودم خيلي مشتاق بودم كه با مربي بزرگي مثل كیروش كار كنم. راستش تعريف او را خيلي شــنيده بودم ولي وقتي كیروش را از نزديــك ديدم و بــا او كار كــردم، فهميدم چقدر حرفهاي،دوستداشتني­وجنتلمناست.كیروش در اردو و كار خيلي جدي است و نظم خوبي در تيم ملي حكمفرماست. اميدوارم همه دست به دست همدهيمواتف­اقاتخوبيرا­درجامجهاني­رقمبزنيم و باعث سربلندي ايران و خوشحالي مردم شويم.

بعد از اينكه از اردوي اتريش برگشتي ناگهان در استقاللنيم­كتنشينشدي.فكرميكنيدل­يلش چهبود؟ خبنظركادرف­نياستقاللا­ينبودكهنيم­كتنشين

باشــم. هر چه كه بود گذشت و االن نبايد فكرم را درگير اين مسائل بكنم. بايد رو به جلو حركت كنم و تمام تمركزم را روي موفقيت تيم ملي بگذارم.

بــاتوجهبه­رقباييكهدر­تيممليداري،چقدر اميدواري در جام جهاني به ميدان بروي؟ نميشود چيزي را پيشبيني كرد ولي در اين مورد تصميمگيرند­ه كادر فني خواهد بود. من وظيفه دارم كه خوب تمرين كنم و آماده باشم. ساير مسائل دست من نيست و كادر فني هر بازيكني را كهبهميدانب­فرستد،قطعاباجان و دل بازي خواهد كرد تا تيم ملي موفق باشد.

به نظرت تيم ملي ميتواند نتايج خوبيدرجامج­هانيبگيرد؟ هيچ چيزي نشدني نيست. كار سخت است چون همهتيمهابا­حداكثرآماد­گيبهجامجها­نيميآيند. با اين حال ما اصال نااميد نيستيم و براي خوشحالي مردمايرانم­يجنگيم.گروهمااصال­سادهنيستول­ي ما هم دســت و پا بسته نيســتيم و با تمام وجود ميجنگيم تا نتايج خوبي در جام جهاني بگيريم و مردم را شاد كنيم.

چند روز ديگر بايد در اولين بازي مقابل انگليس قراربگيريم.تقابلبااين­تيموستارهه­ايشراچطور ميبيني؟ خب همه ميدانند انگليس تيم بسيار قدرتمندي است و حتي يكي از مدعيان قهرماني به حســاب ميآيد. ســتارههاي زيادي دارد كه هر كدامشــان در تيمهــاي مطرح كشورشان بازي ميكنند. قطعا بازي راحتي نيســت ولي خب ما هم ايرانيم و براي تفريح به قطر نيامديم. شــايد روي كاغذ آنها از ما قويتر باشند، وليمااص ًالازپيشباز­ندهنيستيم و در زمين براي موفقيت تيم ملي ميجنگيــم. ديــدار اول در هر تورنمنتيبس­يارمهماستو­ماهم ميخواهيم شــروع خوبي در جام جهاني داشته باشــيم. قطعا هر چه داريم ميگذاريم تا بهترين اتفاقات براي تيم ملي رقم بخورد.

بهنظرتتيمم­ليشانسصعود­ازمرحلهگرو­هي را دارد؟ قطعا بدون شــانس نيستيم. تيم خوبي داريم و كادر فني كاربلدي هم باالي سر تيم حضور دارد. كار سخت است و همه تيمها با تمام قوا وارد جام جهاني خواهند شد. با اين حال هدف ما گرفتن نتايج خوب و صعود به دور حذفي اســت. براي رســيدن به هدفمــان تالش خواهيــم كرد و اميدوارم بتوانيم نماينده شايستهاي براي مردم ايران باشيم.

برايتفریحب­ه قطرنيامدیم

دعاهای مادربزرگم معجزهمیکند

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran