KHABAR VARZESHI

سهامواگذار­نشود،استقاللازل­يگقهرمانان­محرومخواهد­شد

-

استقالليها بابت حضور در ليگ قهرمانان آسياوكسبمج­وزحرفهايپا­ييزوزمستان سال گذشته دردسرهاي بسيار زيادي را به جانخريدندو­درنهايتآبي­پوشانپايتخ­ت همراه با سرخپوشــان تهراني از حضور در ليگ قهرمانان محروم شــدند تا دو قطب ســنتي فوتبال ايران نتوانند در عاليترين سطح فوتبال باشــگاهي قاره كهن حاضر باشند. حاال هم شرايط به گونهاي است كه اگر اســتقالل و پرسپوليس اقدامات مورد نظر كنفدراســي­ون فوتبال آســيا را انجام ندهند، خبــري از حضورشــان در ليگ قهرمانان نخواهد بود. در همين خصوص دوشنبه شب خبري شــنيديم كه نشان ميدهد شرايط استقالل براي احراز امتياز حرفهاي به نوعي دشــوارتر از پرسپوليس تلقيميشود.

هشدار به خاطر باز نشدن نماد پس از ماجراهايي كه پيرامون اســتفاده از درآمدهاي حاصــل از فروش 10 درصدي سهامباشگاه­استقاللبهو­جودآمد،نماداين باشگاه در فرابورس تعليق شد و اين مشكل همچنان به قوت خود باقي اســت. چنين اتفاقي يعني اينكه استقالليها تا وقتي رفع تعليق نشوند اجازه ندارند مابقي سهام خود را عرضــه كنند و همين مســئله ميتواند دردســر بزرگي براي آنها از بابت حضور در ليگ قهرمانان آسيا ايجاد كند.

مشكل ۱۴ درصدي استقالل تا اينجاي كار 10 درصد از سهام خــود را واگذار كرده و بر اســاس قوانين كنفدراسيون فوتبال آسيا اگر ميخواهد مجوز حرفهاي به دســت آورد بايد سهام باشگاهبهگو­نهايعرضهشو­دكهسهمدولت در آن حداكثر 49 درصد باشد، يعني 41 درصد از ســهام استقالل تا اسفند بايد به

بخش خصوصي واگذار شود اما اين اتفاق تا وقتي نماد باشگاه از تعليق خارج نشود، رخ نخواهد داد و اگر اســتقاللي­ها نتوانند تا اسفند 41 درصد از ســهام خود را عرضه كنند به احتمال فراوان شهريور سال آينده نيز اجازه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را پيدا نخواهند كرد. طبق برنامه قرار است تا اواخر دي ســهم بخش خصوصي از سهام استقالل به 51 درصد برسد اما با توجه به مشــكالت اخير تحقق چنين امري واقعاً دشوار است و بايد هر چه سريعتر تدبيري برايش اتخاذ كرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran