KHABAR VARZESHI

ترکشهایاست­وریگلمحمدی

-

با اعالم کمیته داوران در 0۴ بازي و 81 صحنه از 11 هفته سپري شده از مسابقات لیگ برتر اگر تکنولوژي 9$5 به کار گرفته ميشد، ميتوانست به اتخاذ تصمیمات درست از سوي داوران کمک کند.

حیدر سلیماني، یکي از اعضاي کمیته داوران در این باره ميگوید: در 0۴ بــازي و 81 صحنه نیازمند این تکنولوژي بودیم که ميتوانســت به تصمیمات درست داوران کمک کند. در این بین تیم مس رفسنجان در 9 صحنه حساس زیان دیده است که ميتوانست روي نتیجه بازي اثر بگذارد و پس از آن تیمهاي استقالل و پرسپولیس هر کدام با شش مورد متضرر شدند. در مقابل تیم نساجي از نبود 9$5 در پنج صحنه سود برده است و تیمهاي سپاهان، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان در چهار مورد نفع بردهاند.

فدراسیون فوتبال نوید داده است که به زودي تکنولوژي کمکداور ویدئویي وارد کشور و در استادیومها­ي لیگ برتر جانمایي خواهد شد.

این عضو کمیته داوران به این نکات هم اشاره کرد: در طول 11 هفته ۴1 کارت قرمز از جیب داوران خارج شد که تنها در یک مورد اشتباه بود و در 9 مورد دیگر بازیکنان باید اخراج ميشدند که داوران در دادن کارت قرمز امتناع کردند و نتیجهاش این اســت که در بحث اخراج داوران با بازیکنان و نیمکتهاي فني به ویژه مربیان سرشــناس مماشــات ميکنند. در کل ميتوانیم بیشترین اشتباهات داوران را در محوطه جریمه ذکر کنیم، جایي که ميتواند روي نتیجه بازي تأثیر مستقیم داشته باشد. داوران 23 پنالتي صحیح اعالم کردند و چهار مورد پنالتي اشتباه اعالم شد و در کنار اینها 21 پنالتي دیده یا تشخیص داده نشد که آمار خوبي نميتواند باشد.

بعد از اســتوری یحیی گلمحمدی علیه ملیپوشــان چند اتفاق رخ داد؛ اول اینکه درویش به فدراسیون فوتبال رفت و سپس باشگاه به طور رسمی حرکت گلمحمدی را محکوم کرد. بعد هم خبر رســید که از قرارداد03 میلیاردی یحیی02 درصد کسر میشود که البته این خبر تکذیب شد (حاال بماند که قرارداد یحیی 30 میلیارد نیست) بعد از آن خبر رسید که ملیپوشان به شدت از حرکت گلمحمدی دلخور شــدهاند که البته طبیعی هم بود. ناراحتی ملیپوشان وقتی بیشتر شد که یکی از بازیکنان مس شهربابک (لیگ دسته اول) به شدت به آنها توهین کرد. البته کیروش تالش میکند تا بازیکنانش جواب کسی را ندهند ولی خب استوری بازیکن مس شهربابک خیلی تند بود و حتی شنیدیم شاید ملیپوشان در این مورد پیگیری حقوقی انجام بدهند.

بعد از استوری گلمحمدی بین هواداران پرسپولیسهم­اختالفافتا­د.بسیاریازآن­ها و البته هواداران تیم ملی علیه یحیی جبهه گرفتنــد و بحث قــرارداد خودش را پیش کشیدند. گلمحمدی البته از سوی عدهای حمایت هم شــد اما منتقدانش گفتند اگر خودت به مالقات رئیسجمهور میرفتی، حــرف از مشــکالت مــردم مــیزدی؟ کامنتهای ســایت خبرورزشی و واکنش

مردم نشــان میداد کــه خیلیها مخالف حرکت گلمحمدی بودند ولی همانطور کهاشارهشدب­عضیهاهمازا­وحمایتکردن­د کــه طبیعی بود. با تمام ایــن اوصاف باید پذیرفت که گلمحمدی در ادامه لیگ کار بســیار ســختی برای کنترل حاشیهها و تیمش دارد، همانطور که امروز کیروش کار سختی برای کنترل جو اردوی تیم ملی در قطر دارد. حافظه مردم ما هم خیلی قوی نیست و حتی کسانی که امروز به هر دلیلی از یحیی حمایت میکنند فردا که در دربی موفقنشودعل­یهاوجبههمی­گیرند.البتهدر این میــان شــایعاتی مبنی بــر جدایی گلمحمدیازپ­رسپولیسوحت­یحضورش در خارج از کشــور هم شنیده میشود که بعید میدانیم واقعیت داشته باشد.

باشــگاه پرســپولیس کــه حرکــت گلمحمدی را محکــوم کرده بود، خبر جریمه 20 درصدی قرارداد سنگین او را تکذیــب کرد امــا چه بخواهیــم و چه نخواهیــم این مربی وارد حاشــیههای جدیدی شده است و بعید به نظر میرسد حداقل ۴ ملیپوش پرسپولیس (که باید در ادامه لیگ برایش بازی کنند) به این راحتیهااست­وریاورافرا­موشکنند.یک استوریجنجا­لیکهکلیموا­فقومخالف داشت و ترکشهای آن هنوز ادامه دارد. گلمحمــدی حتما آگاهانــه و با فکر و تحلیل آن استوری را گذاشت و طبیعتا باید تبعات آن را بپذیرد.

باوجودحاشی­ههایغیرفوت­بالیدراطرا­فتیمملی،مردموفوتبا­لدوستان هنوزبهصعود­تیمایرانوم­وفقیتدرجام­جهانیامیدو­ارند.ضمنامشارکت حدود 60 هزار نفر در نظرسنجی خبرورزشی نشان میدهد که تب جام جهانی کمکم باال میگیرد.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran