KHABAR VARZESHI

انتقادقنبر­زادهازپنها­نكاريباشگا­هها

-

نايبرئيس دوم فدراسيون فوتبال اعالم كرد قدمهاي مثبتي براي رفع تعليق ايران برداشــته شــده است. منصور قنبرزاده گفت: بحث صدور مجوز باشگاهها با توجهبهشراي­طجديد،بسيارمهموح­ياتياست.سابقه مجوز حرفهاي به سال ۸9-90 بازميگردد اما اكنون در اين مدت فعاليتهاي بسيار مهمي در زمينه مجوز حرفهاي براي باشگاهها صورت گرفته است تا فوتبال درمسيررشدو­توسعهقرارگ­يرد.بسياريازكش­ورهاي منطقه و باشــگاهها به درســتي بحث صدور مجوز حرفهاي را انجام داده و با توجه به شرايطشان وضعيت خود را پيش بردند. يكي از مباحثي كه كنفدراسيون فوتبال آســيا با ديد اغماض به آن نگاه ميكرد نبود مالكيت و انسجام بود. مسائل بايد حل ميشد و پس از گذشــت يك دهه شــرايطي فرق كــرده و بحث استاندارده­ا شديدتر شده است.

قنبرزادهدر­ادامهگفت:موضوعماليا­تباشگاهها، بحث حقوقي، صورتهاي مالي و ســاختار باشگاهها يكي از مهمترين بحثهاي صدور مجوز حرفهاي است كه اگر نتوانيم خودمان را با اين امر وفق دهيم، صدور مجوز حرفهاي ملي و بينالمللي با خطر جدي روبهرو خواهد بود و باشــگاهها با مشــكل مواجه ميشوند. همانطوركهم­يدانيدسالگ­ذشتهبراىكم­يتهصدور مجوز حرفهاي اين اتفاق افتاد و كميته مجوز حرفهاي ايران تعليق شد كه با تالشهاي رئيس فدراسيون و دكتر زارعي اين تعليق از بين رفته اســت. در گذشته همكارانماا­ينامررابام­ميزيهايخاص­يانجامدادن­د

و با يك شركت خارجي شرايط را كنترل ميكردند كه اين كار درســت نبود اما اكنون اين كار توسط دكتر زارعيوهمكا­رانشدرحالر­فعواجراستك­هاميدوارم از اين پس شاهد اتفاقات بهتري باشيم. در طي سنوات گذشته در ساختار باشگاهها تشكيالت صدور مجوز حرفهاي بسيار كمرنگ بود يا نبود. فدراسيون فوتبال تمامقد در كنار باشــگاهها است تا بتواند شرايط را به گونهايفراه­مكندكهباعث­رشدوتوسعهف­وتبالكشور شود. در آســيا از لحاظ مادي و معنوي فوتبال ايران حرف اول را ميزند و مطمئنا اگر ما با تعليق در آســيا مواجه ميشــديم شاهد خســران زيادي در فوتبال بوديم. بر همين اساس از هيچ تالشي دريغ نميكنيم تا بتوانيم در مسير رشد و توسعه فوتبال قرار بگيريم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran