KHABAR VARZESHI

خليلي: آقايحيي حواسش به جوانترها هست مقابلانگلي­سدنبالنتيج­هخارقالعاد­هنباشيد

-

سهشنبهگذشت­همحسنخليلي­آقايگل سابقپرسپول­يسدرتمرينس­رخپوشان تهراني حضور پيدا كرد. خليلي در حال حاضرباحكمر­ضادرويشبهع­نوانمدير آكادمي و رده پايه باشــگاه پرسپوليس فعاليت دارد و به واســطه غيبت چند مليپوش اين تيم كه باعث شده يحيي گلمحمــدي از نفــرات رده اميد در تمرينات سود ببرد، در تمرين اين تيم حاضرشد.بههمينبهان­هباخليليتم­اس گرفتيمكهبح­ثبهجايجالب­يكشيده شد. از تمرين پرسپوليس چه خبر؟ با يحيي گلمحمديهمم­القاتيداشت­يد؟ راســتش را بخواهيد از اول فصل ســعي كرديم ارتباط تنگاتنگي با بزرگســاال­ن داشته باشــيم. با گلمحمدي مرتب در تماس هستيم و هر ســري كه بازيكنان پايهها به تمرينات بزرگساالن ميروند با يكديگر صحبت ميكنيم ...و خالصه آنكه واقعا ارتباط مطلوبي بين ســرمربي تيم پرسپوليس و آكادمي باشگاه وجود دارد. مدتي ميشــد ميخواســتم سر تمرين بزرگســاال­ن بروم و باالخــره اين فرصت فراهم شد تا گپ و گفت مفيدي با يحيي داشته باشيم.

البته قبول كنيد ســخت اســت در پرسپوليس يا اســتقالل شما بخواهيد جوانگراييك­نيد؟ بله، واقعا سخت اســت شما بخواهيد در تيمهايبزرگ­وپرطرفدارج­وانگراييكن­يد اما واقعا حواس آقايحيي جمع اســت. او توجــه ويژهاي هم به جوانــان و پايههاي پرسپوليس دارد. البته خدا را شكر جوانان و پايههاي پرســپوليس ســال به ســال باكيفيتتر شده و اميدوارم سطح خود را ارتقا بدهند.

ليگبرتردرپ­ايانهفتهيا­زدهمتعطيل شد و حاال قرار است دربي 29 آذر برگزار شود. فكر ميكنيد اين ديدار چقدر روي تعيينقهرما­ننيمفصلتأث­يرداشتهباش­د؟

هر دربي در هر شرايطي تأثيرگذار است. اين بازي هم ميتواند نه تنها روي قهرمان نيمفصل بلكــه حتي به نوعي پايان فصل تأثير خودش را بگذارد.

فصلگذشــته­كهميتوانگف­تدربي برگشــت خيلي روي تعيين قهرماني استقاللتأث­يرگذاربود. آن دربي شرايط خاصي داشت و به هر حال كاش داوري يك مقداري در شرايط بهتري انجام ميشد. با اين حال قبول دارم نتيجه دربي خيلــي تأثيرگذار بود اما انصافا حق پرسپوليس حتي مساوي هم نبود و بايد

ميبرديم. امســال اما تصور ميكنم شــرايط متفاوت باشــد هر چند ليگ فعال تعطيل شــده است.

غيبت 4 مليپوش پرســپوليس كار گلمحمدي را براي آمادهسازي تيمش سختنميكند؟ اينچالشهمي­شهدرتيمهاي­بزرگوجود دارد. پرســپوليس صدرنشين ليگ برتر و پرافتخارتر­ين است. طبيعي است اين تيم بيشــترين نماينده را در تيم ملي ايران در

جام جهاني داشته باشد و در چنين شرايطي چند بازيكــن اميــد و جوان پرســپوليس قرار است در تمرينــات شــركت كننــد. اميــدوارم تمرين كنار بزرگســاال­ن پرســپوليس يك فرصت ويژه براي ايجاد انگيزه و باال رفتن تجربه جوانترها باشد.

بهنظرشمادر­ليستاعزامي­تيممليبه جامجهانيبا­زيكنيازقلم­نيفتاد؟ واقعا االن زمان مناسبي براي اسم آوردن نيســت. نميتوانم اسمي بياورم اما شايد

بازيكناني مسافر جام جهاني شدند كه اگر دراگاناسكو­چيچدرتيممل­يميماند،هيچ شانسي براي رفتن به قطر نداشتند. حاال كارلوس كيروش سرمربي تيم ملي شده وبازيكناني­خطخوردهاند­كهاگراسكوچ­يچ ماندهبوداا­لنهمراهتيم­مليدرقطربو­دند. اينمسائلدر­فوتبالحرفه­ايطبيعياست و هر سرمربي يك سليقهاي دارد. وظيفه ما هم احترام به نظر سرمربي است و اميدوارم همه انتخابهاي كيروش درست باشند و بتوانند به تيم ملي كمك كنند.

اسمينياورد­يداماحداقل­بگوييدازتي­م

پرســپوليس چه بازيكن يا بازيكناني شايســتگي حضور در جــام جهاني را داشتند؟ من فكر ميكنــم دانيال اســماعيلي­فر شايســته دعوت به تيم ملي و سفر به جام جهاني بود. سروش رفيعي هم ميتوانست يكي از مسافران جام جهاني باشد چون در اوج پختگي بهســر ميبرد و تصورم بر اين اســت كه ميالد ســرلك هم اگر مصدوم نميشد، شــايد ميتوانست االن در جمع مليپوشــان ايرانــي در قطر باشــد اما آسيبديدگي هم بخشي اجتنابناپذ­ير از فوتبال حرفهاي است. اميدوارم ميالد كه جوان شايســته و خوبي اســت با قدرتي بيشتر برگردد و باز هم براي تيم ملي ايران بازي كند.

بهنظرشماكد­امبازيكناي­رانيميتوان­د ستارهتيمما­باشديادرجا­مجهانيپديد­ه شود؟ اميدوارم همه مليپوشــان ايراني خوش بدرخشند اما به اعتقاد من عليرضا بيرانوند ميتواند ســتاره تيم ملي در جام جهاني باشد. اين عليرضا بيرانوند حتي از عليرضا بيرانوند جام جهاني 2018 روســيه هم باتجربهتر و پختهتر شده است.

چطور؟ عليرضادرحا­لحاضرتجربه­حضوردراروپ­ا و دو ليــگ بلژيك و پرتغــال را دارد. او در آنتورپ و بوآويشــتا تــوپ زده و با تجربه بااليي به پرسپوليس برگشته است. شايد در جام جهاني بيرانوند بتواند تفاوتها را رقم بزند.

و باالخره اينكــه نتيجه بازي ايرانانگلي­سراچگونهپي­شبينيميكني­د؟ دربازيباان­گليسدنبالن­تيجهخارقال­عاده نگرديــد. نبايد فشــار بيش از انــدازه به مليپوشــان وارد كرد هرچند تيم ما هم پتانســيل بااليي دارد. اميــدوارم بچهها بتوانند در قطر و مقابل تيم بزرگ انگليس نتيجهاي در خور شأن و شخصيت فوتبال ايران كسب كنند.

بيرانوند ستارهايران درجامجهاني

است

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran