KHABAR VARZESHI

بيرانوندبا­بازگشتبهاي­رانجايگاهش­راپسگرفت

-

شماره پيراهن بازيكنان تيم ملي ايران در جام جهاني مشخص شد و بــار ديگر پيراهن شــماره يك به عليرضا بيرانوند رســيد كه همه ميدانندسنگ­ربانفيكسما­درجام جهاني خواهد بــود. اين در حالي است كه ظاهرا امير عابدزاده اميد زيادي داشت پيراهن شماره يك اين دوره از جام جهاني را كه زماني بر تن پدر پرافتخارش بود، بپوشد ولي چنين نشــد. امير كه دومين جام جهانــي عمــرش را تجربه ميكنــد در جــام جهاني 2018 روســيه نيز پيراهن شماره 22 را پوشيدهبودو­هرگزهمفرصت­بازي در تركيب تيم ايران (برخالف پدر) را به دست نياورد.

عابدزادهحض­ورموفقيدرل­يگ پرتغال داشت كه با رشدي مستمر همراه بود. او بهتدريج باال آمد و بعد از بهتريــن فصــل فوتبالياش در ماريتيمو، با پيشــنهاد پونفرادينا مواجهشد.اميرفصلاول­حضورش دراينتيممو­فقبودوبانم­ايشهاي اســتاندار­د توانســت نظر دراگان اسكوچيچ را براي ورود به تركيب اصلي جلب كند. دوران اوجگيري او مقارن شــد با روزهــاي ضعف و نيمكتنشــي­ني بيرانوند در ليگ پرتغال. او در جشن صعود ايران به

جــام جهاني گلــر اصلــي بود و صحنههاي ديدني با پدرش رقم زد. همانجا هم قول داد در جام جهاني شــماره يك ايران بماند اما... حاال شرايط برعكس شده است. از روزي كه امير آن گل بسيار بد را در سئول از كرهجنوبي خورد، سراشــيبي او آغاز شد و البته بيرانوند با بازگشت بهپرسپوليس­توانستروند­خوبش را از ســر بگيرد. حاال ديگر تقريباً ترديدينيست­اوشانسيبرا­يبازي در قطر نخواهد داشت چراكه حتي اگر مشكلي براي بيرانوند بهوجود بيايد، براي بازي در شــرايط فعلي حسين حســيني شايد در اولويت باالتري نسبت به او باشد!

حاال مدتي است پسر برومند احمدرضا دچار نزول شــده. پونفرادينا كال فصل بسيار بدي را پشتسر ميگذارد و عابدزاده هم شريك اين كابوس است. تيمي كه فصلگذشتهدر­مقاطعيچشمگ­ير شــانس صعود به دســته باالتر را داشــت، حاال اين تيــم صاحب ضعيفتريــن خط دفاعــي اين مسابقات بهشمار ميآيد و عابدزاده هم جايگاه خــودش در تيم ملي ايران را از دست داده است. شايد اگر اميــر عابدزاده هــم مثل عليرضا بيرانوند زرنگي ميكرد و اين فصل به ايران برميگشت، امروز شانس شماره يك بودن را داشت اما حاال نميتواند به قولي كه به پدر داده، عمل كند!

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran