KHABAR VARZESHI

ساپينتو دوباره به ميدان آمد ليستمازاد،ماجرايحردا­نيوالبتهدر­بي

-

دقايقي پس از اينكه اســتقالل توانست عنوان قهرماني سوپرجام باشــگاهها­ي كشور را به دست آورد و پيش از پرواز آنها از كرمان به تهران، ريكاردو ســاپينتو سرمربي استقالل به همه شاگردانش دو هفته استراحت داد تا كام ًًال از هياهوي فوتبال فاصله بگيرند و البته خودرامهياي­بدنسازيمجد­دكنندچونبا­توجهبهتعطي­ليطوالني رقابتهاي ليگ برتر، كام ًًال مشخص است كه همه تيمها نيازمند بدنسازي دوباره هستند. تعطيالت استقالليها البته يك مقداري كمي بيشتر شــد و آنها كه قرار بود از امروز استارت بزنند، كار را از فردا شروع خواهند كرد. استقالل در حالي دوباره تمريناتش را از سر ميگيرد كه ســرمربي اين تيم دغدغههاي ويژهاي براي ادامه راه خواهد داشت.

بدنسازي و ديدارهاي تداركاتي همانطور كه اشاره كرديم استقالل دوباره بايد بدنسازي كند. كاري كهسايرتيمه­ايليگبرتري­همچارهايجز­انجامآننخو­اهندداشت و بايد بار ديگر بازيكنانشـ­ـان را در شرايط مسابقه قرار دهند در غير اين صورت حتماًً در ادامه رقابتهاي ليگ برتر كه اتفاقاًً خيلي فشرده هم برگزار خواهد شــد جدا از اينكه نتايج خوبي نميگيرند، از بابت مصدوميتهاي­بازيكنانخو­دنيزدردسره­ايفراوانيب­رايشانايجا­د خواهد شد. عالوه بر آن، استقالليها در فرصت يكماهه باقيمانده تا جدال با پرســپوليس و اســتارت دوباره ليگ برتر بايد حداقل سه ديدار تداركاتي خوب هم انجام دهند تا از نظر هماهنگي به وضعيت مناسبي برسند. البته آنها مليپوشــان خــود را در اختيار ندارند ولي با توجه به اينكه سيدحسين حســيني در بحث تاكتيكي نقش كمتريايفام­يكند،فقطابوالفض­ل جاللي و روزبه چشمي در دوره جديــد تمرينات اســتقالل حضور ندارند و تا زماني كه جام جهاني تمام نشــود، نميتوانند به تمرينات باشــگاهي خــود برگردند.

ماجراي اردو ماجراي اردو رفتن استقالل هم در نوع خود جالب است. آبيپوشان ابتدابحثسف­ربهپرتغالو­اردوزدندرك­شورسرمربيخ­ودرامطرح كردندامابا­توجهبهشراي­طارزيكشورك­ام ًًالمشخصبودا­ينمسئله وتو ميشود. از طرف ديگر، هنوز مشخص نيست آنها براي برگزاري اردو راهي تركيه ميشوند يا از موقعيت ايجاد شده در امارات بهره خواهند برد؟ اگر استقالليها بخواهند به تركيه بروند بايد خود را براي سرماي پاييزي آنتاليا آماده كنند اما در صورت سفر به دبي اين مشكل را نخواهند داشت. البته به نظر ميرسد شوراي برونمرزي وزارت ورزش با برپايي اردوي اســتقالل در امارات مخالفت كرده اما اســتقاللي­ها مدعياند بــه يك تورنمنت چهارجانبهد­ردبيدعوتشد­هاندوباشگا­هاماراتيهم­ه هزينه ســفر و اســكان آنها را ميدهــد بنابراين مسافرتشان از نظر مالي اص ًًال بار سنگيني فراهم نخواهد كرد. به هر حال هنوز مشــخص نيست كه تكليف اردوي خارجي استقالل چه ميشود ولي يك نكته كام ًًال قطعي به نظر ميرسد و آنهم اينكه ريكاردو ساپينتوحتم­اًًميخواهدتيم­شراقبلازآغ­ازمجددرقاب­تهاي ليگ برتر به اردوي تداركاتي خارج از كشور ببرد.

دردسري به نام حرداني طي روزهايي كه ســرمربي استقالل در تهران نبود يك ماجراي ديگر نيز به وجود آمد كه با توجه به شناختي كه طي اين مدت از ساپينتو پيدا كردهايم، بعيد به نظر ميرسد با بيتفاوتي از كنارش عبور كند. صالح حرداني بازيكن مليپوش اســتقالل كه البته از حضور در جام جهاني محروم شــد و در فهرست نهايي كارلوس كيروش قرار نگرفت، چند روز قبل طي مصاحبهاي كنايهآميز قسمتي از داليل خط خوردنش از فهرست مسافران جام جهاني را به سرمربي استقالل نسبت داد و اين چيزي است كه بدون هيچ شــك و ترديدي از نگاه مرد پرتغالي دور نخواهد ماند همانطور كه وقتي ســياوش يزداني عليه او در فضاي مجازي موضع گرفت اصــ ًًال كوتاه نيامد و اين بازيكن مدتها اجازه حضور در تمرينات را پيدا نكرد. حاال بايد ببينيم با صالح حردانــي هم برخورد تندي خواهد داشتوبالفا­صلهپسازحضو­ردرتهراناو­راازآمدن به تمرين منع ميكند يا اينكه قضيه را با اغماض جمع و جور خواهد كرد؟ البته در يك نكته هيچ شــكي وجود نــدارد و آن هم اينكــه تمام مصاحبههايي­كهمربوطبها­ينمربيميشو­د توسط دوســتانش حتي زماني كه ايران نيست،براياوترجم­هشدهودراخت­يارش قــرار ميگيرد به هميــن خاطر قطعاً ميداند صالح حرداني چه حرفهايي زده است.

دغدغه بزرگي به نام دربي ريكاردو ساپينتو خودش بازيكن بزرگي

بود و بارها در فضاي دربي قرار گرفته به همين خاطر ميداند بازي با پرسپوليس چقدر مهم است. مسابقهاي كه از قضا دقيقا پس از پايان تعطيالت ليگ برگزار ميشود و بايد شاگردانش را ۹۲ آذر به مصاف سرخپوشــان پايتخت بفرستد. اين مسابقه كامال فراتر از يك ديدار معمولي اســت و سرمربي استقالل تحت هيچ شرايطي نميخواهد و در آن بازنده باشد به همين دليل دقيقا از زمان ورود به ايران هر شب به تقابل با پرســپوليس ميانديشد و راهكارهاي تاكتيكي جهــت برتري مقابل مــردان يحيي گلمحمديرام­رورميكند.وضعيتيكهال­بتهقطعاً در اردوگاه رقيب هم وجود دارد چون طبيعي اســت پرسپوليسيه­انيزتحتهيچ­شرايطينميخ­واهندبازند­ه اين مسابقه باشند.

ليست مازاد مهلت نقل و انتقاالت زمستاني از هفدهم دي آغاز خواهد شد ولي تمام تيمهاي ليگ برتــري از همين حاال به دنبال فراهم كردن شرايطيبراي­تقويتخوددر­آنمقطعهستن­د.استقاللازا­بتداي فصل با ترافيــك بازيكن مواجه بود و اين مســئله در مقاطعي دردسرهاي بزرگي هم برايش ايجاد كرد به همين خاطر سرمربي آبيپوشانحت­مابايدبالف­اصلهپسازحض­وردرتهرانب­هاينمسئله هم فكر كند كه چارهاي جز آماده كردن يك فهرست تحت عنوان ليست مازاد ندارد و بايد بازيكناني كه به هر دليل در پازل تاكتيكي اوقرارنميگ­يرندرابهبا­شگاهمعرفيك­ندتازمينهب­رايخارجكرد­ن نامشان از فهرست استقالل و البته جذب مهرههاي جديد فراهم شود. اين نكته را نيز نبايد فراموش كنيم كه استقالليها به دنبال جذبيكهافبك­تهاجميخارج­يخوبهستندو­شايدريكارد­و ساپينتو طي روزهاي اقامت در اروپا در رابطه با بازيكن مورد نظر تحقيقات وسيعي انجام داده و به نتايج مهمي نيز رسيده باشد.

ريكاوري محبي هنوز هم خيليها معتقدند محمد محبي ميتوانست در فهرست مليپوشان ايران براي قطر ۲۲۰۲ قرار بگيرد اما سليقه كارلوس كيروش اينگونه نبود و محبي از حضور در دوحه محروم شــد. طبيعي اســت كه چنين اتفاقاتي اجتنابناپذ­ير است و فوتبال حرفهاي از اين پستي و بلنديها بسيار دارد اما با اين وجود حتماً محمــد محبي اين روزها آزردهخاطر اســت و از نظر روحي بايد ريكاوري شود. قطعا يكي از مسائل مهمي كه سرمربي استقالل آن را مد نظر قرار خواهد داد ريكاوري رواني محبي است. بازيكني كه البته جدا از بحث روحي، از بابت مسائل مالي ايجاد شده ميان استقالل و سانتاكالرا پرتغال نيز حاال دغدغههاي ويژهاي دارد.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran