KHABAR VARZESHI

محلقدرتنما­يیرونالدو، اولينقهرما­نجامجهاني و ببرهاي آسيا پــرتغــال

-

ستاره سختاستبازي­كنيجزكريست­يانورونالد­ورامعرفيكن­يمچراكه او دستاورد بزرگي مثل گلزني در چهار دوره جام جهاني 7( گل) را دارد و با 117 گل آقايگل ملي به شمار ميرود. ستارههاي زيادي درتركيبپرت­غالحضوردار­ندوليباتوج­هبهاينكهاح­تماالرونال­دو آخرينجامجه­انياشراپشت­سرخواهدگذا­شت،تصورميشود تمامتوانشر­ادرقطربگذا­ردتابهموفق­يتبرسد.حتياگرروزه­اي خوبي در منچســتريو­نايتد نداشته باشد، باز هم او يك بازيكن استثنايي و از برترينهاي تاريخ است.

مربي خيليهابراي­نباورندكهف­رناندوسانت­وشمربيايدر­حدتيمملي پرتغالنبود­هونيستوليه­مينمربي86س­الهحاالبيش­ازهشت سال است كه هدايت سلسائوي اروپا را برعهده دارد و تنها جام

آرزوي هميشگي مردم پرتغال يك قهرماني در جام جهاني است كه دو مرتبه در سالهاي 1966 و 2006 به آن نزديك هم شدهاند ولي در ميان قدرتهاي فوتبال جهان به دست آوردن اين جام سخت است. با اين حال از وقتي كه قهرمان جام

ملتهاي اروپا شدهاند، اميد بيشتري دارند. فرناندو سانتوش هم

بعد از قهرماني در يورو آنقدر محبوب شده كه براي دومين جام

جهاني فرصت پيدا كند روي نيمكتسلسائ­وياروپابنش­يند.آيا اين مرتبه داستان با چهار سال

پيش فرق ميكند؟

قهرماني تاريخ تيم ملي پرتغال را هم او گرفته. بعد از يورو 2016 و ليگ ملتهاي اروپا 2019 اعتبار سانتوش بيشتر شد و تالش كردند حتي وقتي نتايج خوبي نميگيرد با او مدارا كنند. در كل عملكرد سانتوش در تيم ملي پرتغال راضيكننده است.

هدف قطعا تيمي كه كريســتيان­و رونالدوي جاهطلب را در تركيبش ميبيند، به چيزي جز قهرماني فكر نميكند. براي پرتغال و با توجه به نتايج پرنوساني كه امسال گرفته نتيجهاي خوشبينانه خواهد بود. سلســائوي اروپا يكي از تيمهايي است كه به نظر ميآيد از هدفش خيلي دور باشــد ولي در يورو 2016 هم كه قهرمان شــدند آنقدر روي آنها حساب نميشد. شايد مسير رونالدوويا­رانشراتافي­نالهمبرسان­د.دورهقبليهم­همينقدر اميد داشتند ولي در يكهشتم نهايي حذف شدند.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran