KHABAR VARZESHI

كـرهجنــوب­ـي

-

ستاره وقتــي آقايگل ليگ برتر انگليــس را در تركيب تيم داريد، نميتوان گفت باالتر از او ستاره ديگري وجود دارد. سون كه در 30 سالگي حاال كاپيتان كرهجنوبي هم شده، فصل قبل 23 گل در ليگ برتر زد و اين فصل هم تا قبل از جام جهاني 3 گل زده. او 96 گل در ليگ برتر دارد كه آماري بينظير اســت. ستاره ويرانگر اسپرز مرد كليدي ببرهاي آسيا در جام جهاني خواهد بود. او دوره قبلي مقابل آلمان و مكزيك و دوره قبل از آن مقابل پديده جام الجزاير گل زد.

مربي پائولوبنتو­ستارهسابقت­يممليپرتغا­لكهدرجامجه­اني2002 كه در كره هم برگزار ميشد با تيم ملي كشورش حضور پيدا كرد و سال 2014 هم سرمربي اين تيم بود، حاال براي نخستين

ببرهايآسيا­باسابقهتري­ن تيم قاره در جام جهاني هستند.

اگرچه تا سال 1986 آنچنان سابقه روشني نداشتند ولي از آن سال به بعد در 9 دوره متوالي حضور پيدا كردهاند و دو مرتبه

به مراحل حذفي رسيدهاند. كرهايها كه حاال پرستارهتر از

قبل هم شدهاند و بازيكنان برجستهايمث­لهئونگمين

سون را دارند، اميدوارند با توجه به گروه نسبتا خوبي كه در آن قرار گرفتهاند نتايج خوبي هم با پائولو سوساي

پرتغاليبگي­رند.

دوره با كرهجنوبي به اين مسابقات ميآيد. او چهار سال قبل و پس از جام جهاني ســرمربي كره شد و 64 درصد پيروزي داشــته. آمار بنتوي 53 ســاله در كره به شكلي بوده كه فدراسيونفو­تبالسختگير­اينكشورشرق­آسياييهمچن­ان به او اعتماد كند.

هدف كرهجنوبي هم به فكر صعود به مرحله بعد است، مثل جامهاي جهاني 2002 و .2010 اگرچه رسيدن به نيمهنهايي مثل سال 2002 كه پر حرف و حديث هم بود، غيرممكن است. با اين حال بعيدنيستكر­ههدفشراخيل­يراحتبهواق­عيتنزديككن­د و راهي دور بعد شود. اين به نتايج ديدارهايشا­ن مقابل تيم مليآقايمرب­يواروگوئهب­ستگيخواهدد­اشت.بهنظرميآيد در بدترين حالت كره تيم سوم گروه شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran