KHABAR VARZESHI

مهرزاد:بازيهايپار­المپيكماور­ايتصوراتمن­بود

-

مرتضي مهرزاد، بلندقامتتر­ين مرد ايران و دومين مرد بلندقد زنده جهان در ۶ سال حضور در تيم ملي موفق به كسب دو مدال طالي تيمي بازيهاي پارالمپيك برزيل و توكيو و عناوين جهاني و آسيايي شده و يكيازپديده­هاياينرشته­درجهاناست. مهرزادهفته­گذشتههمبات­يممليواليب­ال نشسته جشن هشتمين قهرماني جهان را برپا كرد. حاال با كسب سهميه پارالمپيك پاريس براي سومين بار در اين رويداد شركت ميكند: «مسيري را كه انتخاب كردم دوست دارم تا جايي كه ميتوانم ادامه دهم، البته هنوز مشخص نيست در چند پارالمپيك ديگر شركت كنم، من زندگي خود را مديون واليبال نشسته ميدانم و دوست دارم تا جايي كه ميتوانم در كنار تيم باشم.»

او هيچ وقت باورش نميشد كه بتواند در پارالمپيك شركت كند: «وقتي براي اولين بار در بازيهاي پارالمپيك۶­۱0۲ ريو شركتكردمود­ربينهزاران­نفردردهكده

رژه ميرفتم، اصال باور نميكردم كه روزي به اين سطح برسم كه وارد تيم ملي شوم يا در پارالمپيك حضور پيدا كنم. براي من جالب بود كه در اين جو قرار گرفتم، واقعاً پارالمپيك ماوراي آن چيزي بود كه تصور ميكردم و اين حضور تأثير زيادي در زندگي من داشت.»

مليپوش واليبال نشسته همچنين در خصوص قامت بلندش در بين پارالمپيكي­ها صحبت ميكند: «زماني كهبراياولي­نباردربازي­هايپارالمپ­يك حضورپيداكر­دمهمهباتعج­ببهمننگاه ميكردند اما االن همه چيز عادي شده و وقتي در ميادين بينالمللي حضور پيدا ميكنم،مرابهعنوان­بلندقامتتر­ينمرد واليبالميش­ناسند.»

اما مرتضي مهرزاد با وجود اينكه قهرمان شدهاند ولي برد در فينال را بسيار سخت ميداند: «قهرماني در واليبال نشسته به راحتي به دست نميآيد و كار سختي است. براي رسيدن به اين موفقيت

بايد فشار زيادي را در تمرينات و اردوها تحملكنيموب­هسختيبجنگي­متاازعنوان قهرماني خود دفاع كنيم. در فينال هم تيم بوسني حريف ما بود. آنها هميشه رقيب جدي براي ما در تمام رويدادهاي جهاني و پارالمپيك هستند. در حقيقت رقابت ما با بوسني مثل دربي ميماند، البته به جز بوسني در حال حاضر روسيه و برزيل نيز پيشرفت خوبي طي اين سالها داشتند و براي شكست آنها بايد با برنامه پيش برويم تا قهرماني را به راحتي از دست ندهيم.»

مليپوش كشورمان در مورد لژيونر شدن و بازی در تيمهاي ديگر نيز گفت: «واليبال نشسته ايران بهترين تيم و بازيكنان را دارد و هيچ تيم خارجي به ما نميرسد كه بخواهم لژيونر شوم. واليبال نشسته مثل فوتبال يا واليبال نيست كه كسي لژيونر شود، شايد از نظر مالي قرارداد با تيمهاي خارجي به نفع من باشد اما در دنياهيچتيم­يبهترازوال­يبالنشستها­يران نيست كه بخواهم جذب آن تيم شوم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran