KHABAR VARZESHI

به‌سرمربي‌اجازه‌نم‌يدهم‌3‌دقيقه‌به‌من‌بازي‌بدهد!

-

به تازگی بخشهاي ديگری از مصاحبه كريستيانو رونالدو و پيرز مورگان پخش شد.

در قسمت دوم مصاحبه طوالني رونالدو با پيرز مورگان، كريس رونالدو شماره 7 اريك تنهاخ را به باد انتقاد گرفت. اين مهاجم ميگويد از سوي مربي احساس احترام نميكند و اين دليل اصلي امتناع او از حضــور در بازي مقابل تاتنهام در ماه اكتبر بوده است. او در مورد رفتن به سمت تونل و امتناع از ورود به زمين گفت: «شايد از اين كار پشيمانم، شايد هم نه. بياييد بگوييم كه من پشــيمانم اما مربي من را تحريــك كرد. من به مربي اجازه نميدهم من را 3 دقيقهواردي­كبازيكند.منچنينبازي­كنينيستم. ميفهمم كه او تازه بر ســر اين كار آمده و بايد همه چيز را مرتب كند. ميفهمم كه چرا از ابتدا در بازي نبودم چون در تور پيشفصل غايب بودم اما اتفاقات ديگري افتــاد كه مــردم از آن بيخبرند. كتمان نميكنم همدلي مربي خوب نيست. فكر ميكنم او آنطور كه بايد به من احترام نميگذارد. به همين دليل بازي مقابل تاتنهام را ترك كردم. نميخواهم از او انتقاد كنم و او ميتواند بازيكنان تيم را انتخاب كند اما بهانههاي زيادي وجود دارد. او نميخواست از روي احترام من را براي 3 دقيقه به زمين بفرستد، بلكه ميخواست من را روبهروي تاتنهام قرار بدهد. در تيم ملي يا ديگر باشگاهها برای 5 دقيقه هم كه شــده به تيمم كمك ميكنم اما در آن شــرايط تحريكشدهبو­دم.برايهمينبر­اياواحترام­يقائل نيستم چون او به من احترامي نميگذارد.»

پس از آن اتفاق، رونالدو محروم شد و در اين مصاحبه به اين موضــوع پرداخت و گفت: «بله، تحقيرآميزب­ود.بهخانهرسيد­موكريستيان­وجونيور از من پرســيد چرا به بازي نميروم. او گفت: اگر بهترين بازيكن جهان باشي، چگونه تو را مجازات خواهند كرد؟ من احســاس كردم به من خيانت شده و احســاس كردم برخي نهتنها امسال بلكه پارسالهممن­رادراينتيم­نميخواستند.مالكان، گليزرها، به باشگاه اهميتي نميدهند. از بازاريابي پول ميگيرند اما به نظر من واقعا به ورزش اهميت نميدهند. من هرگز با آنها صحبت نكردهام و آنها تمام قدرت را به مدير ورزشي ميدهند.» رونالدو ادامه داد: «هــواداران بايد بدانند كه ما به عنوان

بازيكن بهترينها را براي باشــگاه ميخواهيم اما چيزهايــي در داخل باشــگاه وجــود دارند كه نميگذارد منچستريونا­يتد به سطوح باال برسد. بازگشت به اوج براي منچستريونا­يتد در دو يا سه سال آينده سخت خواهد بود.»در مورد تابستان گذشته او تأييد كرد كه پيشنهاد پول زيادي براي رفتن و بازي در عربســتان سعودي داشت: «من پيشنهادهاي­يداشتمامام­طبوعاتآشغا­ليگفتند كسي من را نميخواهد كه كامال اشتباه بود. من اينجا خوشــحال بودم اما آنهــا همچنان تكرار ميكردند كه هيچكس رونالــدو را نميخواهد. چگونه ميتوانند بازيكني كه فصل گذشته23 گل به ثمر رسانده را نخواهند؟»

رونالدو در مورد غيبتش در تور پيشفصل هم صحبت كرده بود: «من در تابستان مشكلي داشتم كهنتوانستم­بهتورپيشفص­لبروم.دخترمبرونش­يت داشت و يك هفته در بيمارستان بستري بود. مردم داستان ساختند. همه فراموش كردند كه من هم انسانم. من هميشه در كنار خانوادهام خواهم بود. با مديران باشــگاه صحبت كردم اما نميخواستند حــرف من را باور كنند و اين موضوع حال من را بد كرد. اينكه به حرف من شك كردند واقعا من را آزار داد.»رونالدودرپ­اسخبهاينسؤ­الكهآيافكر­ميكند درتعطيالتج­امجهانيباش­گاهراتركخو­اهدكرد، سخنانيگفتك­هشبيهخداحا­فظيبهنظرمي­رسيد. او گفت: «سخت است كه بگويم به منچستريونا­يتد برنميگردم اما ببينيم چه اتفاقي ميافتد. هواداران هميشه در كنار من هستند و هميشه در قلب من خواهند بود. روزهايي كه به خيابان ميروم، عشق،

ميگرفت كه بخشي از آن تونس امروزي است.

كانادا‪7Ke 5eGV‬ تيمفوتبالك­انادابهدلي­لرنگلباسخا­نگيخودبهقر­مزها ملقب شده است.

كاستاريكا‪/oV 7icoV‬ كاستاريكاي­يها را به دليل روش منحصربهفرد­شان در بيان جمالت كوچك به زبان اسپانيايي، اغلب ‪©Los Ticosª‬ يا تيكوسمينام­ند.آنهاهمچنين­بهدليلموفق­يتدرفوتبال آمريكاي مركــزي ‪©Los Matacampeo­nesª‬ به معناي «قاتالن قهرمان» هم ناميده ميشوند.

مكزيك‪(O 7ri‬ تيم مكزيك به عنوان ‪©(l Triª‬ شــناخته ميشود كه به معناي سهرنگ مربوط به سه رنگ پرچم ملي آنهاست.

آرژانتين/a$OEiceOeVWe تيم فوتبال آرژانتين داراي نام مستعار ©LaAlbicele­steª به معناي سفيد و آبي آسماني است. اين اصطالح از پرچم ملي آرژانتين الهام گرفته شــده كه داراي 3 نوار مساوي اســت، نوار سفيد و آبي نشــاندهند­ه ابرهاي آسمان، و خورشيد زرد در وسط است.

برزيل6eOec­ao برزيل به نام ©Selecaoª ناميده ميشود كه يك اصطالح رايج پرتغالي است به معناي بازيكنان منتخب.

اكوادور- ‪/a 7ri‬ اكوادور هم مانند مكزيك به دليل پرچم ملي سهرنگ خود به ‪©La Triª‬ و ‪©La Tricolorª‬ ملقب شده است.

اروگوئه‪/a &eOeVWe‬ نام مستعار اروگوئه ‪©La &elesteª‬ به معني آبي آسماني است كه به رنگ پيراهن آنها اشاره دارد.

اياالتمتحد­ه6WriSeV-اكيرمآ 6War تيم فوتبال اياالت متحده با نام مستعار ‪©Star Stripesª‬ يا «ســتارهها و راهراهها» كه از پرچم ملي آنها الهام گرفته شده، شناخته ميشود.

شور و اشتياق، احترامي كهمردمنسبت­بهمندارند را ميبينم. اميدوارم آنها هرگز كارهايي كه من كردم و خواهم كرد را فراموش نكنند. آنها هميشه در قلب مــن خواهند بــود. از همه حمايتهاي شما سپاسگزارم. اميدوارم به زودي شما را ببينم. شما هميشه در قلب من خواهيد بود.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran