KHABAR VARZESHI

فكر نميكردم قطر به جايي برسد كه ميزبان جام جهاني شود

-

مهاجم اسبق پرسپوليس و تيم ملي با اشاره به گلي كه به قطر ۴۳ سال قبل و در افتتاحيه جام ملتها زده بود، اظهار كرد كه هرگزتصورچن­ينپيشرفتيد­ردوحهبرايك­سبميزبانيج­ام جهاني را نداشته است. در شرايطي كه انتظار ميرفت قطر با توجه به برنامهريــ­زي كه انجام داده بود، در اولين گام از جام جهاني در خانهاش به نتيجه مطلوبي دست يابد، يك شكست دور از انتظار در كنار نمايش غير قابل توجه آنها، از اين تيم يك بازنده بزرگ ساخت.

آنها همانند نهمين دوره جام ملتهاي آســيا كه در خانه برگــزار كردند و در گام اول مقابــل ايران با دو گل شكست خوردند، اين بار در بزرگترين رقابت فوتبالي هم نتوانستند كاري از پيش ببرند و افتتاحيه جام جهاني را با دو گل به اكوادور واگذار كردند. اين موضوع باعث شد تا به سراغ فرشــاد پيوس گلزن اسبق تيم ملي و پرسپوليس

برويــم. مهاجمي كه در آن جام و در ديدار افتتاحيه جام ملتها در قطر، موفق شــده بود در يك روز خوب، با يك گل و يك پاس گل ستاره ايران لقب گيرد.

۱۱ آذر 7۶ و نهمين دوره جام ملتها با حضور ميشــل پالتيني فرانسوي در قطر افتتاح شد و تيم ملي ايران توانست با دو گل ميزبان را شكست دهد. فرشاد پيوس در خصوص آن ديدار اينطور ميگويد: بعد از استعفاي دستهجمعي ما بود. سهسالبعددو­بارهبهتيمم­ليبرگشتهبو­ديم.مرحومدهدار­ي گفت به تيم ملي برگردم. گفت االن كه در پرسپوليس خوب گل ميزني بايد به تيم ملي بيايي.

وي در ادامه با اشــاره به بازي با قطر در افتتاحيه گفت: يك پاس گل در همان دقايق اول به كريم باوي دادم. كرنر را ارسال كردم و باوي هم با ضربه سر توپ را به گل تبديل كرد. قطريها خيلي خشن بازي ميكردند و با توجه به ميزباني به دنبالنتيجه­دراينبازيب­ودند.بااينحالما­خيليبهتربو­ديم. از نظر فوتبالي اختالف خوبي با حريف داشــتيم و به همين ترتيب هم توانستيم بازي را ببريم.

پيوس درباره اينكه گل دوم بازي كه به ثمر رسيد، اينقدر آرام زده شده كه تصور ميشد شايد به خط دروازه هم نرسد، گفت: بله، دروازهبان جلو آمده بود و توپ را اليي انداختم كه در ادامه ضربه بدي هم به من زد و باعث شد آسيب ببينم. توپ هم آرام آرام رفت و رفت تا تبديل به گل شود.

مهاجماسبقپ­رسپوليسوتي­ممليبهپيشن­هادقطريها بعد از اين بازي هم اينطور واكنش نشــان داد: بعد از همين بازيبودكهق­طريهاآمدند­وصحبتكردند­تابااالهلي­قرارداد ببندم. همان فردايش خواستند تا قرارداد ببنديم و رفتم. آقاي گل هم شدم. گفتم كه بعد از سه سال دوري از تيم ملي بابت امضاي آن نامه و محروميتي كه براي ما در نظر گرفته بودند،

برگشته بودم. خيلي حيف شــد و سه سال از بهترين دوران فوتباليام از بين رفت و واقعا پشــيمان هستم. االن كه فكر ميكنم ميگويم كاش آن كار را نميكردم تا هم بازي ملي و هم گل ملي بيشــتري داشــتم. در آن سه ســال فقط برای پرسپوليس بازي ميكردم.

پيوس درباره اينكه اكنون بعد از گذشت ۰۳ سال از آن رقابت، تصور اين را داشــته كه قطر روزي بتواند ميزبان جام ملتهابشودگ­فت:نه،واقعافكرشر­انميكردمهر­گزايناتفاق بيفتد. فكر نميكردم اين كشــور به چنين عظمتي از حيث سختافزاروا­مكاناتبرسد­كهبتواندمي­زبانجامجها­نيباشد. البته اين را بگويم كه همان موقع كه ما آنجا بازي ميكرديم مشخصبودكهد­رمسيرحرفها­يهستند.همانموقعمر­بيان آلمانــي و برزيلي را به خدمت گرفته بودند و آداب حرفهاي را هم از تيم نوجوانان تا باال دنبال ميكردند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran