KHABAR VARZESHI

اتفاقغيرقا­بلپيشبينيد­رتيمملــي شجاع انتخاب پنجم کـیروش است

-

شجاع خليلزاده در اوج دوران فوتبالش از تيم ملي دور ماند و كیروش او را به تيم ملي دعوت نميكرد. آمدن اسكوچيچ اما همه چيز را براي اين بازيكن عوض كرد. شجاعتبديلب­همهرهبدونج­انشينوفيكس­اسكوچيچ شد. خليلزاده در زمان اسكوچيچ جزو حاميان شماره يك سرمربي كروات بود و از هر فرصتي هم براي انتقاد از كیروش استفاده ميكرد. شــجاع اميدوار بود تا با ماندناسكوچ­يچبتوانداو­لينجامجهان­يخودراتجرب­ه كند.بااينحالبر­كنارياسكوچ­يچوبازگشتك­یروش خيلي از معادالت را برهم زد.

پيشبينيهــ­ا بــا توجه به روحيــات خاص كــیروش و خصوصيات اخالقــي او بر اين بود كه شــجاع به تيم ملي دعوت نخواهد شد ولي وقتي ليست اوليه تيم ملي بعد از بازگشت كیروش اعالم شد، اهالي فوتبال در ايران آن روي كیروش را هم ديدند. در شرايطي كه با توجه به اتفاقات گذشته و حضورطوالني­مدتشجاعخلي­لزادهدرليس­تسياه كارلوس كیروش در دوره قبلي سرمربيگريا­ش در ايران، تصور ميشــد اين بازيكن با بازگشت مربي پرتغاليبار­ديگرازتيمم­ليدورشود،اتفاقاتديگ­ري براي اين مدافع شمالي رقم خورد.

خليلزاده كه پيش از جام جهاني برزيل و در زماني كه در ســپاهان حضور داشــت به واسطه اظهاراتش از ليست تيم ملي خط خورد و به صورت طوالنيمدت نتوانســت نظر كارلوس كیروش را براي بازگشت تغيير دهد، انتظار ميرفت كه مربي پرتغالي در بازگشت دوباره به نيمكت نيز اين رويه را ادامه دهد.

اتفاقي كه برخالف همه پيشبينيها رخ نداد و نام شــجاع خليلزاده نيز در ليســت قرار گرفت. سرمربيپرتغ­اليتيممليب­رايبازيتدا­ركاتيمقابل اروگوئــه نيــز از ايــن بازيكن در كنار حســين كنعانيزادگ­ان در تركيب اصلي و به عنوان زوج خط دفاعي اســتفاده كرد و شجاع در ليست نهايي تيم ملي براي جام جهاني قرار گرفت.

يكي از داليل دعوت شجاع جدا از آمادگي باال، هماهنگي فوقالعاده او با كنعانيزادگ­ان بود. اين دو در پرسپوليس و تيم ملي همبازي بودند و اين فصل

هــم در باشــگاه االهلي قطر كنــار يكديگر بازي ميكردنــد. غير از اين دو مدافع، كیروش مرتضي پورعليگنجي،مجيدحسينيو­روزبهچشمير­اهم در ليست نهايي خود قرار داد و با خودش به قطر برد. تا قبل از ديدارهاي دوســتانه مقابل نيكاراگوئه و تونس خيليها فكر ميكردند كه شجاع خليلزاده و محمدحســين كنعانيزادگ­ان مدافعان اصلي و فيكستيمملي­دربازيمقاب­لانگليسخوا­هندبود.

اين دو در چند سال اخير عملكرد بسيار خوبي كنارهمداشت­ندوپيشبيني­ميشدكهكیرو­شباز

هم از زوج اين دو نفر در اولين بازي تيم ملي استفاده كند ولي در دو ديدار آخر تداركاتي تيم ملي خبري از شجاع نبود و مرتضي پورعليگنجي جانشين او شد.وقتيتركيبت­يممليمقابل­انگليساعال­مشد، همه سورپرايز شدند. نه شجاع در تركيب اصلي قرار داشت و نه كنعانيزادگ­ان از ابتدا به ميدان رفت.

كیروش تيمش را با ۳ مدافع مياني به نامهاي مجيد حســيني، مرتضي پورعليگنجي و روزبه چشمي ارنج كرد و ميالد محمدي و صادق محرمي هم مدافعان كناري تيم ملي بودند. نمايش بسيار ضعيف بازيكنان تيم ملي و به خصوص خط دفاعي باعث شــد تا كیروش خيلي زود به اشتباهش پي ببرد و دست به تغيير بزند. كنعانيزادگ­ان به جاي چشــمي وارد زمين شد ولي خبري از شجاع نبود. موضوعي كه نشان ميدهد خليلزاده در تفكرات كیروش اولويت پنجم است.

عملكردضعيف­خطدفاعيتيم­مليهمدرديد­ار مقابلانگلي­سباعثنشدتا­كیروش،شجاعرابهبا­زي بفرستد و مدافع ســابق پرسپوليس ۰۹ دقيقه روي نيمكت نشست. اينكه شجاع از فيكس بودن در تيم اســكوچيچ به مدافع پنجم شــدن در تيم كیروش تبديل شــود، اتفاق عجيبي بود كه نميشــد آن را پيشبينيكرد.حتيخيليازك­ارشناسانفو­تبالايران معتقد بودند كه كیروش بايد از زوج كنعانيزادگ­ان و خليلزاده مقابل انگليس استفاده ميكرد ولي خب نظر سرمربي تيم ملي چيز ديگري بود.

با توجه به نتيجه ضعيف تيم ملي امكان تغيير درپستهايمخ­تلفبرايباز­يمقابلولزب­سيارزياد است و حتي اين احتمال وجود دارد كه براي ديدار جمعه شــاهد حضور همزمان كنعانــيزا­دگان و خليلزاده يا فيكس شدن يكي از آنها باشيم و شجاع هــم فرصت بازي در اولين جــام جهاني خود را به دست بياورد.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran