KHABAR VARZESHI

آمهاتريزيك­ا بحه نفرينع تزييمرامن ي بشابزستي ميكند

-

كارلوسكیرو­شاشتبا خوددربا با انگليس را بين همــان دو نيمه بازي با انگليس تا حدي جبران كرد كهالبته كمي ديرشدهبودا­مامقابلولز­اينمربيكمت­رين اشتباهات را داشت والبتهاشتب­اهات قبلي را هم جبــران كرد. در بــازي اول صادق محرمي دفاع راســت بود كه او را پســر اسكوچيچ ميدانســتن­د اما در بازي دوم رضاييان راهي ميدان شد كه هم گل زد و هم عالي بازي كــرد. اين يعني كیروش لجبازنيستو­ازخودشهماي­رادميگيرد. فراموشنكني­مكهدرتيمكی­روش،صادق محرمي بازي ميكند اما اگر اســكوچيچ سرمربيتيمم­ليدرجامجها­نيبود،رامين رضايياناصل­اًبهقطرنميرف­تكهبازيكند يا نكند! اين مسئله ثابت ميكند كیروش شايداشتباه كندامالجبا­زنيست يا حداقل دســت از يكســري لجبازيهــا­ي خود برداشتهاست.

ما هنوز هماعتقاد داريمارنج كیروش دربازيباان­گليسايرادا­تزياديداشت­ولي نكته اينجاست كه او لجبازي نكرد و براي اينادعا دلايل مهمي وجود دارد. مهمترين كار كیروش البته اين بود كه از نظر روحي و ذهني شاگردانش را براي بازي با ولز آماده كرد و حالا بايد در فضايي به مراتب آرامتر همين كار رابرايبازي­با آمريكاانجا­مبدهد. كــیروش بهتــر از همه ميدانــد جدال سهشنبهشببا آمريكابه مراتب سختتراز بازيباولزا­ست.آمريكاييها­اگرمساويهم كنند، حذف ميشــوند و به همين دليل هرچهدرچنته­دارند،روميكنند.آنهامقابل ولز و انگليــس هم خوب بــازي كردند و دستكمگرفتن­چنينتيمييك­خودكشي بزرگ اســت. البته مليپوشــان ما آنقدر باتجربههست­ندكهمقابلآ­مريكاباغرو­ربازي نكنند اما به هر حال هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. همانطور كهنمايش تيم ما مقابل انگليس و ولز كلي تفاوت داشــت و مقابل ياران گرت بيل تيم كاملاً متفاوتي را شاهدبوديم.

آمريكا نياز به برد دارد و مجبور است حملهكند.اينميتواند­خبرخوبيبرا­يما باشد و آمريكا به نفع ايران بازي كند. قطعاً كیروش هم آنقدر تجربه دارد كه تيمش را براي مساوي راهي ميدان نكند چون با اين تفكر شكســت ميخورد. حتي روش بازي با ولز هم بايد كمي تغيير كند چون آمريــكا تيمــي دوندهتــر، جنگندهتر و زهردارتر از ولز نشان داده است. آنها مقابل انگليس حتي ميتوانستند برنده شوند اما به مساوي قناعت كردند و حالا آمادهاند تا ايران را ببرند. قطعاً در بازي سهشنبهشب وظايف مردان دفاعي ما خيلي ســختتر ميشودوآنها­بايدكماشتب­اهترينبازي­تمام عمر خود راانجام بدهند. يكاشتباه در هر دقيقهاز بازي ميتواند آرزوهاي ميليونها ايراني رابهباد دهد و مااميدواري­مايناتفاق رخ ندهد و تيم ملي براياولين بار در تاريخ فوتبال كشوراز مرحله گروهي صعود كند. بازيباولزن­شانداداينآ­رزو،آرزويمحالي نيست به شرط آنكه مليپوشان مثل بازي با ولز و حتي بهتر از آن بازي ظاهر شــوند. همانطور كه ما آمريكا را آناليز ميكنيم، قطعاً آنها هم با شناخت كامل از تيم ايران قدم به ميدان ميگذارند و در نهايت تيمي موفق ميشود كه حرفهايتر، باهوشتر و فرصتطلبترب­اشد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran