KHABAR VARZESHI

فباـلوانتي­بــال ديدنــي

وت ایر

-

در ايــن موارد كــه تيم ملي بازيهاي مهم و حريفان اسم و رســمداري را ميبــرد، هر كسي حسب «عادت كلام» واكنشيدارد­ازقرارچندك­لمه كوتاه! مثــلاً در همين موارد زيــاد ميشــنويما­ز صاحب ذوقي كه زير لب «رِنگ» گرفته است:

آفتــاب آمد، دليل آفتــاب! بلي همينطوراست و جزاين هم نميتواند باشد! بازي ايران-ولز، بسان آفتابي كه همه جا را روشــن ميكنــد، در حال درخشش است! ميدرخشد تا بنمايد! تاباورنابا­ورانبه درجه يكبودن فوتبال ايراني و تيم ملي، امري شود يقيني!

تيممليراقد­ربدانيم!تيممليرابا­قيمتش و با بهاي حقيقياش عرضه بداريد! 90 دقيقه بدون اشتباه بازي كلاسدار و بازي همهجانبه خود را رسانديم به هشتم آذر! روزي كه جامجهاني،توجهيعميقب­هبازيايران و آمريكا دارد! كیروش كه بدون حتي يكاشتباهبس­يار «ريز» وبسيار كوچك تيم ملي را تغيير داده بود تا نتيجه را از آن خودش كند، در كنارايناقد­ام بهامر واجب ديگري نيز دســت زد! كیروش دانستهبوده­راشتباهيكه­مرتكبشود، حقنداردبدو­نآناليزوبر­رسيوحلاجي كردن مليپوشان وارد زمين شود! اينكه كیروشچهگفت­وچهنگفتوني­زبرابر هر يك از بازيكنان ايران چه مأموريتي را تبديل به رمز شب و دستور بازي كرد، راز كیروش و مردانش است! بايد يك بازي رازآلود بازي ميكرد! شلاقمثلشلا­ق 90 دقيقه فشار،90 دقيقه حركت انگليــس خيلي زود نشــان داد كه در فوتبالــش دنبــال بــردن نيســت! «ساوتگيت» و مردان انگليس بازي را ميخواســتن­د تا با آن محافظهكاري و پرحوصلگي كنند! انگليسبازي را جور خاصيادارهك­ردوبامديري­تزمان،هيچ كاري كه 70 درصد و 80 درصد دنبال ريسكباشد،انجامنداد!كیروشكهدر حريفخواني و مشتبازيكنا­ن مقابل را بازكردنخوب­كارميكند،بايدبهبازي پرحوصله ديگري هم تن بدهد! درباره بازي تيم ملي و آمريكا مفصل ميتوان نوشــت و حرف زد! ولي براي شكست دادنآمريكا،تمركزشديد،عملگرايانه بازي كردن و شلاقواربال­ا و پايين آمدن لازم است!

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran