KHABAR VARZESHI

رضايياندرگ­ذشتهمهاجمب­ود

چرابازيكنا­نتيممليكير­وشرابههواپ­رتابكردند؟

-

وقتي ســوت پايان بازي با انگليس بــه صدا درآمد، كيروشباخند­هبهسمتساوت­گيترفتوبها­وتبريك گفت. او ســپس در كنفرانس مطبوعاتي حاضر شد و گفت كار اصلي ما تازه شروع ميشود و روي امتيازات بازي باانگليساص­لاً حساب نميكردم. كارلوس كهاز يكسري شعارها هم ناراحت بود، در ادامه تأكيد كرد يكسري مسائل دست مننيست و... اوبازيكنان­ش رااز حاشيهدوركر­دوخودشبهجن­گرسانههايا­نگليسي رفت.كيروشحتيپا­سخبعضيكامن­تهارادرفضا­ي مجازي داد كــه اين يكي واقعاً عجيب بود. خلاصه او فشــار رواني زيادي را از دوش شاگردانش برداشت و خودشاين فشاربيسابق­ه را تحمل كرد تا مليپوشان فقط به بازي با ولز و موفقيت در اين ديدار فكر كنند.

شــايد اگر كيروش اين كارها را نميكرد و وارد يكسري دعواهانميش­د، تيمايران زودتراز قطر حذف ميشــد و از جام بيرون ميرفت اما حالا نه تنها ما در قطر ماندگار شــدهايم بلكه شانس صعود هم داريم و مهمتراينكه سرنوشت صعود دست خودماناست. به طوري كه اگر آمريكا را ببريم و حتي مســاوي كنيم، صعود خواهيم كرد. البته فوتبال است و هزار اتفاق و حتــي بايد فكر برداحتمالي ولز مقابلانگلي­س را هم كردامابههر­حالكيروشتو­انستتاحدبس­ياريتيم ملي رااز خطر ســقوط و حذف نجات بدهد و به آينده اميدوار كند.

خيليها ميگويند تيم ملي واقعاً به اين برد نياز داشــت كه حرف درســتي هم هســت. حالا تيم ما تواناييهاي فني خود را نشان داده و از نظر روحي هم شرايط كاملاً متفاوتي با فرداي بازي با انگليس دارد. در اين ميان زحمت خود بازيكنان را هم نبايد ناديده گرفت ولي اينكه آنها بعد از بازي با ولز، كيروش را به هوا پرتاب كردنــد معناي زيادي داشــت و در واقع ميخواســتن­د با اين كار از او بابت همه چيز قدرداني كنند. رامين رضاييان كه در ليست 50 نفره دراگان اسكوچيچ هم جايي نداشتحالات­بديلبهستار­همحبوبتيمم­ليايراندرج­امجهاني 2022 قطر شده است. شايد نقطه عطف بازي درخشان رضاييان برابرولز،دردقيقه111­بودكهرويپا­سمهديطارمي­بافراريسري­ع به هجده قدم حريف رفت اما... شايد مهاجمان بزرگ دنيا هم در مصــافتكبه­تكباگلرهاي­حريفآنهــم­دردقيقه111 دچار استرس و اشتباه شــوند. رامين اما به سبك مهاجمان حرفهاي و بزرگ دنيا، نه تنها دچار استرس نشد بلكه با يك ضربه چيپ همه راغافلگيرك­ردوگليتماش­اييبهثمررس­اند. شايدخيليها­ندانند اما رامين رضاييان در گذشته مهاجم بوده است. او فوتبالش را به عنوان يــك مهاجم آغاز كرد و در تيم صباي قم نيز فوروارد بازي ميكرد. در ادامه اين بازيكن، آرامآرام در راهآهن تبديل به دفاع و پيستونراست­شدو...حالابهگواه­خيليهارضاي­يانبهترينم­دافع راست 10 سال اخير فوتبال ايران بوده است. يك ستاره كه در 32 سالگيدراوج­فوتبالشقرا­رداردوميتو­اندبرابرآم­ريكاهمنماي­ش درخشان ولز را تكرار كند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran