KHABAR VARZESHI

حيفکهاينبر­دبهاسمکيرو­شتمامميشود!

-

حسن روشن، بازيكن اسبق تيم ملي در جام جهاني ۱۹۷۸ آرژانتيندر­گفتوگوباخب­رورزشي، دربارهپيرو­زيروحيهبخش­تيمملي در ديدار مقابل ولز اظهار داشت: ما دوگلزديموچ­ندينگلهمنز­ديم. ايران ميتوانستبا­اختلافبيشت­راز دو گل ولز را شكست دهد. دليلش هم اين بــود كه ما در اين بازي تيم خودمان بوديم نــه تيم كيروش! منتقدكارلو­سكيروشكهمخ­الف بازگشــت او به رأس كادر فني تيم ملي بــود افزود: متأســفانه دنياي كيروش دنياي دفاع است و حمله در آن جايي ندارد! اين بشــر كلاً با حمله مخالف اســت! اگر يك دفاع راست در آن دقيقه )صدويك( بازي ميرود آن جلو گل ميزند دليلش اين است كه خودش بود. اگر روزبه چشمي پشت هجده قدم آن شوت را ميزند چون خودش بود.

مهاجم اســبق تيم ملي اضافه كــرد: والا به خدا مــا هم در همين سطحفوتبالي­بازيكرديم.متأسفانه مادربازياو­ل۹ نفرهدفاعمي­كرديم و فقط يك طارمي را آن جلو داشتيم كه هيچ كاري از دستش برنميآمد ولياز زماني كه سردار آزمون به تيم اضافهشدجان­گرفتيم.دراينديدار چــون طارمي و آزمــون از اول در تركيــب بودند ولــز در هر دو نيمه حرفيبراي گفتننداشت. ما در يك صحنه دو بار توپ را به تيرك زديم و در برگشــت هــم باز شــانس گل داشتيم.ديگرچهكارب­ايدميكرديم كهنكرديم!

روشن با اشاره به مسابقه بعدي مقابل آمريكا گفت: قطعاً خيليها فكر ميكنند آمريكا با اين مساوي )مقابلانگلي­س(اميدوارشدك­هالبته شدهامامابا­يداينتيمرا­ببريم.تحت هر شــرايطي مســاوي به دردمان نميخورد و قطعاً هم ميبريم. البته اگر آقاي كيروش جرأت حمله پيدا كند. كيروش بايد فيلماين دو بازي )با انگليس و ولز( را كنار هم بگذارد تا خيلي چيزها دســتگيرش شود. افسوس ميخورم كهاين پيروزيها واينرشادته­ابهاسمكيرو­شتمام ميشوددرحال­يكهاينبچهه­ابودند كهزحمتكشيد­ند.نمونهاشسرد­ار آزمون كه با وجود زخمي بودن آن همه در ميدان ايســتاد تا ولز به ما حملهنكند.

كارشــناس فوتبال كشورمان دربارهاينك­هچهاتفاقيا­فتادهچشمي آن ضربه را به توپ بزند يادآور شد: قطعاً خدا به چشمي كمك كرد. هر تيمي يك چشــمي لازم دارد. يك بازيكني كه دعوا كند و هافبكهاي حريف رااز هم بپاشــد. شــوتي كه چشمي زداگر دو تا گلر هم در دروازه بودندنميتو­انستندآنرا­مهاركنند.

وي اضافه كرد: حركت طارمي، حركت راميــن رضاييان و خيلي از اتفاقات اين بازي روي ذات فوتبالي بچهها و خلاقيتشــا­ن بود. باز هم ميگويم كاش كيروش براي بازي سوم دست به تركيب اين تيم نزند. همه خوب بودند.

مليپوش اســبق كشورمان با اشاره به دروازهباني حسيني تصريح كرد: خيلي خوشــحال شــدم كه حسين حســيني دوباره به ميدان رفت و توانســت با درخشش درون دروازه دوباره همان حسيني سابق شــود. خيلي تحت فشــار بود. من ميدانم دروازهباني كه شــش گل بخــورد چه شــرايطي را در خلوت خودش پيدا ميكند. حســيني در آخريندقايق­بازيتوپيرا­گرفتكه ايران را در جام جهاني نگه داشت.

حسن روشــن در پاسخ به اين پرسش خبر ورزشي كهباايننتي­جه و شادي كه فوتباليسته­ا به جامعه تزريق كردند، چه صحبتي با حسن عباســي )منتقد ماههاي اخير تيم ملي( دارد گفت: حرف زدن درباره اين فرد حرام كردن لغات و كلمات است.نميدانماين­دلقكازكجاخ­ط ميگيرد امــا اگر بچههاي تيم ملي اي نقدرمتيننب­ودند، تابه حال۱۰۰ بارجوابشرا­ميدادندولي­خوشحالم كه با پيروزي در ديدار با ولز ســيلي محكمي به او و امثال او زدند.

وي خاطر نشان كرد: كسي كه گلويش را پــاره ميكند كه بگويد كســي كه زنــش چادري اســت فوتباليست نميشود بايد دهانش را ببندد و ديگر حرف مفت نزند. بايد فهمش را بالا ببردالبتها­گر داشــته باشــد. من به نمايندگــي از همه فوتباليس تهاوپيشكسو­تانفوتبال از او ميخواهــم كه بيشــتر از اين دهانش را باز نكند و آن را ببندد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran