KHABAR VARZESHI

اينبردمتعل­قبهکيروشاس­ت

-

شاهينبياني­كاپيتانوبا­زيكناسبقاس­تقلال و تيــم ملي درباره پيروزيايــ­ران مقابل ولز و درخشش استقلاليها­ي تيم ملي حرفهايي زد كه در ادامه آن را ميخوانيد. برد ايران مقابل ولز را چطور ديديد؟ به نظرم تيم ملي مستحق پيروزي بااختلاف بيش از دو گل بود. ما اگر بدشــانس نبوديم ميتوانستيم گلهاي بيشتري به ولز بزنيم. متأسفانه چندبار توپ رابه تير زديم و در چند نوبت توپها از فاصله كــم از كنار دروازه به بيرونرفت.اينهانشانم­يدهدتيمماد­ربازي اول در شرايط عادي نبود.

چه شد كه اين شرايط خوب به تيم ملي برگشت؟ به هر حال بازياول در هر تورنمنتي سخت است. گاهي اوقات شما خيلي خوب در بازياول ظاهر ميشــويد و گاهي در بدترين حالت. فكر ميكنم تيم ما در بازي اول روحيه ورود به جام جهاني را نداشــت امــا آن ۶ گل هركدام مانند كشيدهاي كه بــه صورت كســي ميخورد ايــران را بيدار كرد. بچهها دراين چندروزمتوج­هشدندكهچطو­ربايددرجام جهانيبازي كنند.

توقع داشــتيد ايران با۶ گل به انگليس ببازد؟ هي چكستوقع نداشــت! ما ميدانســتي­م انگليس يكياز تيمهاي قوياين دورهاز جام جهانــي اســت اما تيــم خودمــان را هم ميشناختيم.مابيشترينل­ژيونروبهتر­ينتيم اين ســالها را داريم. بــه همين خاطر فكر نميكرديم ششبار دروازهمانب­از شوداما كار خــوب كادر فني دراين حد فاصل ثابت كرد علتتفاوتكي­روشواسكوچي­چدركجاست.

بهنظرشمااگ­راسكوچيچبو­دميتوانست اينشرايطرا­ايجادكند؟ نبايدافراد­رابهاينشكل­مقايسهكنيم.بياييم از جايگاه بينالمللي و اعتبار رزومه افراد آنها رابا هم مقايسهكنيم. كارلوسكيرو­شچند بار در جام جهاني حضور پيدا كرده و ساليان ســال مربي تيمهــاي بزرگ بوده اســت. اسكوچيچ كم براي تيم ايران زحمت نكشيد و ايران را در بهترين شــرايط به جام جهاني رساند اما در چنين شرايطي مردان باتجربه هستند كه ميتوانند يك تيماز هم پاشيده را بهاين شكل متحد كنند.

عملكرد بازيكنان استقلالي تيم ملي را چطور ديديد؟ حســين حسيني، مجيد حسيني،چشميوعليكر­يمي؟ به نظرم همه خوب بودند. در واقع تيم ما مثل يك مشــت كنار هم بــود و محكم دو بار در صورت تيم ولز كوبيده شد. حسيني خيلي خوب بود. واقعاً اگر در ابتداي بازي آن ضربه را مهــار نميكرد معلوم نبود وضعيت به چه ترتيــب پيش مــيرود! چون اگــر ما گل ميخورديم شايد دوباره روحيه بچهها از هم ميپاشيد اما او ايســتاد و در كنارش مجيد حسيني و پورعليگنجي عالي كار كردند. دو مدافع مياني ما اي نقدر با هم هماهنگ بودند كه من فكر ميكردم اينها يك ســال تمام هر روز با هم بــازي كردهانــد. به خوبي يكديگرراپو­ششميدادند و در ميانــه خط دفاعي به درستيجمعوب­ازميشدند. حسيني البته سهم بيشتري داشت چون تيم ولزاز جناح چپ خودش نفوذ زيادي ميكرد و حسيني خيلي خوب آن منطقه را بســته بود. روزبه چشميكهبهمي­دانآمدتعجب­كرديمچون با توجه به بازي قبل و فشارهايي كه روياين بچه بود من فكر نميكردم كيروش دوبارهاو را به ميدان بفرســتدام­ااينها همهاثر تجربه است.وقتيچشميبه­ميدانآمدمي­خواست خودشراهرطو­رشدهاثباتك­ند.ميجنگيد، ميدويد،عقبميرفتوج­لوميآمد تااينكه در آن فرصتي كه در اختيارش قرار گرفت با يكشوتدرواز­هحريفراباز­كردوخيالهم­ه راحت شــد. اصلاً خيلي كــم ديده بودم كه چشمي شوت بزند. اين نوع اتفاقات همه به خاطركارهاي­روحيروانيك­يروشاستكه واقعاًاين برد را بايداز تجربه كيروش ببينيم.

علي كريمي هم به ميدان آمد. او را چطور ديديد؟ علــي هم بازيكن خوبي اســت و آمد تا زهر حملاتتيم۱۰ نفرهولزراب­گيرد.تيمولزديگر چيزي براياز دست دادن نداشت و حتي۱۰ نفــر هم راضــي به دفــاع نميشــد. آنها ميخواستند روي حملات كور، خودشان را به دروازه ما برســانند تا شــايد گل بزننداما ديديم كه علي كريمي و روزبه چشمي در آن وســط جاي خالي عزتاللهي و نوراللهي را خوب پر كردند و يكي از آنها هم گل زد.

فكرميكنيدب­توانيمآمري­كاراهمشكست دهيموبهدور­بالاترصعود­كنيم؟ اين بچهها آمريكا را هم شكست ميدهند. شــك نكنيد! اگر شــرايط روحي رواني در اردوي تيم ملي و اين اتحاد تداوم داشــته باشــد ما باز هم بعد از آمريكا در جام باقي خواهيم ماند و مســابقه خواهيم داد. فكر ميكنماين آرزوي هرايرانياس­ــت كه تيم ملي دوباره بعد از آمريكا خودش را مهيا يك ديدار با تيم ديگري كند.

اصلاًفكر نميکردم چشمي بازيکند

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran