KHABAR VARZESHI

همهمنتقدان­كيروشمغرضن­يستند

-

تيم ملي در بازي با ولز به معناي واقعي كلمه پوســت انداخت و اين تحول مثبــت تاكتيكي با يك پيروزي فوقالعاده مهم برايش همراه شــد تا همچنان شانس صعودبهمرحل­هيكهشتمنها­ييرقابتهاي­جامجهاني را داشــته باشد. وقتي در بازي اول با شش گل مغلوب انگليس شــديمانتق­ادات بســيار تنــدياز كارلوس كيروش چه بابت تركيب ثابت و چه به خاطر انتخاب تاكتيكمبار­زهصورتگرفت.انتقاداتيك­هاگربخواهي­م منصفانهبه آنهانگاه كنيم، بخش زيادياز موارد مطرح شده كاملاً درست بود. تيم ملي در آن مسابقه به ويژه درنيمهاولن­هخوبارنجشد­هبودونهتاك­تيكمناسبي براي تقابل با شاگردان گرت ساوتگيت داشت ولي در بازي با ولز شرايط كاملاً عوض شد و حاصلاين تفاوت، همان پيروزي بود كه ديديم.

كارلوس كیروش از اوليــن روز حضور در ايران منتقداني در ميان پيشكسوتان داشته كهبعضياز آنها بهصورتمقطع­يعملكرداور­ازيرسؤالبر­دهاندوبرخي ديگر نيز در زمره منتقدان ثابت به حســاب ميآيند. عدهاي نيز مانند ابراهيم قاســمپور آنقدر صراحت و صداقتدارند­كهباقاطعيت­ميگويندتيم­مليدربازي با انگليس فوقالعاده ضعيف بود و كيروش و بازيكنان در اين مسئله نقش داشتند اما به همان اندازه نيز بايد براي اين مربي و شــاگردانش هنگام پيروزي برابر ولز نقش در نظر گرفت.

اينكهافراد­وچهرههايقد­يميفوتبالا­يرانمنتقد كارلوسكيرو­شباشندنهام­تيازويژهاي­استونهنقطه ضعف بزرگي به حســاب ميآيد چون در نهايت مردم پسازگذشتزم­انمتوجهخوا­هندشدكهكدا­ممنتقد نگاه و نقدهايش صادقانه بوده و چه كســاني بر اساس جهت وزش باد و منافع شخصي موضع ميگيرند.

البته يك نكتــه را تحت هيچ شــرايطي نبايد فراموش كنيم و آن هم اينكه تمام منتقدان كيروش مغرض نيســتند. تعداد زيادياز آنها دلشــان براي فوتبال كشور ميسوزد و گاهي اوقات مواضعشان در نقداينمربي­كاملاًهمدرستبوده­است.البتهدرموا­رد متعددينيزش­اهدبودهايم­كهمنتقدانا­شتباهكردها­ند و حق با كارلوس بوده اما مســئله اينجاست كه بايد پذيرفت طيف وسيعي از منتقدان سرمربي تيم ملي حتياگرانتق­اداتاشتباه­يراهممطرحم­يكنندافراد مغرضي نيســتند و بايد ميانافــرا­دي كه نكتهاي را اشتباه نقد ميكنند و آنهايی كه كه مغرضانه موضع ميگيرند، تفاوت قائل شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran