KHABAR VARZESHI

دریکغادزگر­غفته بزرگ كیزاريروش

-

تيممليفوتب­الايرانبعد­ا برگ ديداردومخو­د در جــام جهاني مقابــل ولز كه با برتري شــيرين مليپوشــان­ايران همراه شد، تمرينات خود را براي ديدار حســاس مقابل آمريكا از سر گرفت. گزارش اتفاقاتوحو­اشيپيرامون­تيممليدرقط­ررابخوانيد.

تمرين در 2 گروه و بازگشت بيرانوند تمرين تيم ملي فوتبال ايران بعد از پيروزي مقابل ولز در جــام جهاني ۲۰۲۲ قطر ديــروز در كمپ تمرينيالري­ان برگزار شــد. اين تمريناز ســاعت ۱۰:۳۰ به وقت محلي در چمن تمريني ورزشــگاه الريان قطر آغاز شد. بازيكنان اصلي ديدار با ولز در تمرين ديروز حضور نداشتند. آنها ريكاوري خود را درهتلمحلاق­امتشانپشتس­رگذاشتند.عليرضا جهانبخش كه با دريافت دومين كارت زرد خود در جام جهانياز حضور در بازي با آمريكا محروماست در تمرين ديروز حضور نداشت. كارلوس كيروش دربخشياز تمرينامروز­با «برونو» دستيار خود كه ازاو به عنوان مغز متفكرش ياد ميشــود جلسهاي خصوصــي برگزار كرد. كادر فنــي تيم ملي ايران آيتمهايتمر­ينيرادركنا­رجايگاهخبر­نگارانبرگز­ار كرد تا آنهااز نزديك مشغول تماشاي تمرين شوند. همچنينعلير­ضابيرانوند­پسازپشتسرگ­ذاشتن شش روزاز مصدوميت خود مجوز تمرين داشت. او ديروز با پيام نيازمنــد و امير عابدزاده تمرين كرد. همچنين سيدحسين حسيني دروازهبان تيم ملي نيز كه در تركيباصليب­ود ريكاوري خود را در هتل پشت سر گذاشت. اصحاب رسانه نيز پس از حضور ۱۵ دقيقهاي در تمرين طبق قوانين فيفا به بيرون هدايتشدندت­ابازيكنانز­يرنظركادرف­نيتمرينات خود را پيگيري كنند.

مليپوشان بازي آمريكا را ديدند بعدازبرتري­مقابلولزوب­ازگشتمليپو­شانبههتل، كیروش بازيكنان را در اختيار خود گذاشت و آنها به استراحت مشــغول شدند. در اين بين بعضي از بازيكنان تيم ملي از فرصت استفاده كردند و بازي آمريكا و انگليس را از تلويزيون تماشــا كردند. اين ديدار با نتيجه بدون گل به پايان رسيد.

احتمال سفر خانواده بازيكنان به قطر تيممليفوتب­الايراندرآ­خرينبازيمر­حلهگروهي جام جهانياز ساعت ۲۲:۳۰ روز سهشنبهبه مصاف آمريــكا ميرود. ايران در صــورت پيروزي در اين مسابقه و حتي با نتيجه تساوي به شرط توقف تيم ولــز برابرانگلي­س به مرحله حذفي صعود ميكند. ايران تاكنون برابــر انگليس و ولز به ميدان رفته و صاحبيكبردو­يكشكستشدها­ست.باتوجهبه شــانس بالاي تيم مليايران براي صعود به مرحله حذفياحتمال­دارداعضايخ­انوادهبازي­كنانبهقطر سفركنند.درحالحاضرب­عضيازخانوا­دههادرقطر هستند و بازيكنان ايران را از نزديك مورد حمايت قرار ميدهند.

پاداش 15 هزار دلاري در انتظار مليپوشان بعــد از برتري مقابل ولز و كســب اوليــن برد در رقابتهايجا­مجهاني،فدراسيونفو­تبالقراراس­ت بابتاينپير­وزيبهبازيك­نانواعضايك­ادرفنيتيم مليپاداشبد­هد.گفته ميشوداين پاداشبراي هر بازيكن حدود ۱۵ هزار دلاراست كه پيشاز بازي با آمريكا به مليپوشان پرداخت خواهد شد.

دغدغه بزرگ كیروش براي بازي با آمريكا مطابقپيشبي­نيعليرضابي­رانوندگلرا­ولتيمملي در جام جهانيبود. عليرضا دربازي مقابلانگلي­س درتركيباصل­يقرارگرفتو­ليخيليزودب­هدليل مصدوميت جاي خود را به حسيني داد. حسيني نمايشخوبيم­قابلانگليس­نداشتوليمق­ابلولز عملكرد خوبي داشت و چند توپ بسيار خوب را مهار كــرد. حالا بيرانوند با مجــوز فيفا و با گارد مخصوصبينيد­وبارهبهتمر­يناتگروهيب­رگشته و ميتواند تيم ملي را در بازي سهشنبه همراهي كند.اينكهدرباز­يحساسمقابل­آمريكاچهكس­ي گلر خواهد بود، مشخص نيست ولي اين موضوع بهيكيازدغد­غههايمهموب­زرگكیروشتب­ديل شده است. حسيني انگيزه و آمادگي خوبي دارد ولي از طرف مقابل تجربه بيرانوند در جام جهاني هم ميتواند برگ برنده تيم ما باشــد. حال بايد منتظرماندو­ديددرنهايت­كیروشچهتصم­يمي خواهد گرفت و چه كسي گلر فيكس تيم ملي در بازي مقابل آمريكا خواهد بود.

در رختكن تيم ملي چه گذشت؟ بعدازبرتري درخشان تيم ملي مقابل ولز، بازيكنان تيم ملي كلي شادي كردند كهتصاويرآن­هابهدفعاتپ­خش شد.بااينحالشا­ديمليپوشان به داخل زمين چمن ختم نشــد و بازيكنان بعــد از ورود به رختكن هم كلي شــادي كردند و حسابي سر كيف بودند. كــیروش هم كه با توجــه به برد ارزشــمند تيمش بسيار خوشحال بود، چند دقيقه براي شاگردانش صحبت كرد و از آنها به خاطر نمايش درخشانشان تشكر كرد. همچنين بازيكنان تيم ملي كهنشان دادنداتحاد خوبي دارند، يكديگر را در آغوش گرفتند وبه يكديگربابت­اولين برد در جام جهانــي تبريك ميگفتند. همچنين اعضاي تيم ملي بلافاصله بعدازاينكه سواراتوبوس شــدند، با خانوادههاي­شان تماس گرفتند و شادي خود را با آنها تقسيم كردند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran