KHABAR VARZESHI

ضربهرضایيا­نعالیبود

-

مهاجمسابقت­يممليفوتبا­لآلمان با تمجيد از عملكرد تيم ملي ايران برابــر ولز گفــت: ايــران به طرز شگف تانگيزيبهج­امبرگشت.بعد از شكست تيم ملي فوتبال ولزبرابر ايرانكارشن­اسانفوتبال­اينكشور در يكبرنامه تلويزيونيب­ه صحبت دربــاره اين بــازي پرداختند. در ابتداي برنامه «اشــلي ويليامز» ستاره سابق فوتبال ولز با بيان اين نكته كه ولز تمام تلاشش را براي پيروزي در اين بــازي انجام داد، گفت: در نيمه دوم اين بازي ايران تيــم برتر بود و ما بــهاندازه كافي موقعيت نســاختيم و تــوپ را به مناطقمناسب­زميننرساند­يم.در ادامــه اين برنامه مجري، ســراغ «يورگنكلينز­من »سرمربيسابق آمريــكا و تيم ملــي آلمان رفت. كلينزمنكهس­ابقهبازيمق­ابلتيم ملي ايران را هم دارد در پاســخ به سؤال مجري برنامه درباره روحيه تيم يايكه كارلوس ك يروشبه ايران آورده اســت، توضيح داد: او قبلاً در اين مورد اشــكال داشت و موفق به خلــق اين روحيه در تيم نم يشداماحالا­ميبينيمكهب­عداز شكست 6-۲ برابر انگليس به طرز شگف تانگيزيبهج­امبرميگردن­د.

وي ادامــه داد: كادر فنــي و بازيكنان در اين بازي خودشان را جمــع و جور كردند و با هم متحد شــدند. ايران يهااز نظر احساسي هميشــه چه مثبــت و چه منفي احساساتشدي­ديدارند.آنهاتمام مــدت داشــتند روي داور كار ميكردندو خيلــي از تصميمها متأســفانه به ضرر ولز گرفته شد. ميشوددراين­موردمخالفآ­نهابود اما در نهايت ايــران در نيمه دوم موقعيتهايم­سلمي داشتند و در فاصله دو دقيقه توپ را دو بار به تير دروازه زدند. به همين دليل آنها از ولز به گلزني نزديكتربود­ند.

مجري برنامه در بخش بعدي سؤالات خود سراغ گل دوم ايران كه توسط رامين رضاييان زده شد رفت و نظر كلينزمن را درباره اين گل جويا شد. ستاره سابق فوتبال آلمان هم بــا بيان اين نكته كه در هيچكــداما­ز دو گل ايــرادي به دروازهبانو­لزنيست، گفت: گلر ولز روي هيچكدامازگ­لهامقصر نبود و كارياز دستشبرنميآ­مد.بعداز گل اول فشــار از روي ايرانيهــا برداشتهشده­بودومنتظرض­دحمله بودند كه اين موقعيت نصيب آنها شد. در صحنه گل رامين رضاييان يك ضربه عالي زد. در آن مقطع از بازي روحيه ايران خيلي بالا آمده بودوولزهما­زنظرروحينا­بودشده بود. اينجاتجربـ­ـه هم تأثيرگذار اســت. ايرانيهاتج­ربــه بازي در خاورميانه را دارند. به نوعي اينجا مثل خانه ايرانيهااس­ت و به دما و آب و هواي آن عادت دارند. در دقيقه 8+9۰ بازی با ولز روزبه چشــمي مهمترين گل زندگياش و يكي از مهمترين گلهاي تاريخ فوتبال ايران را به ثمر رساند. وقتي در دقيقه78 بازي با ولزاحمد نوراللهي مصدوم شد، كارلوس كيروش سرمربي تيم ملي كشــورمانا­ز روزبه چشمي خواستبه زمينبرود.درآنلحظهبس­ياريازتماش­اگران اينمسابقه)دراستاديوم­احمدبنعليي­اپاي گيرندههاي تلويزيوني( سريبهنشانه تأسف و ناراحتي تكان دادند. روزبه چشمي تبديل به يكي از نمادهاي ســنگينتري­ن شكست تاريخ فوتبال ايران در جامهاي جهاني )برابر انگليس(شدهوبيشتري­نانتقاداتر­اپشتسر

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran