KHABAR VARZESHI

جام جهاني 2022 قطر

-

امشب در ورزشگاه الجنوب، استراليا و دانمارك در آخرين گامشان در گروه & جام جهاني 2022 براي صعود مبارزه خواهند كرد.

استراليا؛ صعود بعد از 16 سال بازي نخست مقابل فرانسه نااميدكنند­ه تمام شد و به نظر ميرسيد استراليا در گروه & حتي از تونس هم پايينتر قرار بگيرد اما مهمترين و كليديترين نبرد ديدار با تونس بود كه باعث شد مثلث صعود شكل بگيرد. حاال استرالياي 3 امتيازي شــانس بيشتري نســبت به دانمارك و تونس براي صعود دارد و ميتواند با يك تساوي بعد از 16 سال راهي مرحله حذفي شود. اگر كانگوروها همان تيم بازي با تونس باشند و مثل دقايق ابتدايي بازي با فرانسه بازي كنند، احتمال اينكه تبديل به كابوس دانماركيها شوند، زياد است. در دوره قبلي استراليا يك امتياز از دانمارك گرفت و حاال همين ميزان امتياز براي صعود كافي است.

±

دانمارك؛ فقط و فقط برد تصور نميشــد كار دانمارك به جايي برسد كه در ديدار آخر هر نتيجهاي جز برد باعث حذفشان شود. دانماركيها كه در يورو 2020 تحسينآميز ظاهر شدند به عنوان يكي از پديدههاي احتمالي اين دوره شناخته ميشدند، ولي حاال براي صعود بايد بيشتر تالش كنند. البته در يورو هم در چنين مخمصهاي قرار گرفته بودند و از آن بيرون آمدند. شكســت دادن استراليا هم براي شاگردان كسپر هيولمند روي كاغذ آنقدر سخت نيست. دانمارك فقط يك مرتبه در جام جهاني 2010 نتوانسته از مرحله گروهي فراتر برود و نميخواهد اين اتفاق تلخ در آسيا هم تكرار شود.

آخرين جدال ژوئن8102 در جام جهاني تيمهاي ملي دانمارك و استراليا به مصاف هم رفتند كه آن ديدار با تســاوي يك-يك به پايان رسيد. اريكسن براي ديناميتها و جديناك براي كانگوروها گلزني كردند.

4

1 رسيد.

)1 اســتراليا فقط يك مرتبه راهي مرحله حذفي جام جهاني شده 1 است. كانگوروها سال 2006 كه اولين بردشان در تاريخ جام جهاني را هم به دست آوردند، تا مرحله يكهشتم نهايي باال رفتند و به دست ايتالياي قهرمان حذف شدند. )4 دانماركيهـ­ـا خاطرات خوبي از جام جهاني دارند و در 5 حضور قبلي 4 مرتبه به مرحله حذفي رسيدهاند. بهترين عملكرد دانمارك

4

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran