KHABAR VARZESHI

رونالدودرم­سير«دايي»شدن!

-

ستاره تيم ملي پرتغال كه يكي از بهترينهاي اين رشــته در تاريخ اســت، پس از آنكه ركورد ستاره فوتبال ايران را شكســت، حاال در مسير تكرار ســالهاي پاياني اين فوتباليســ­ت مطرح قــرار دارد. راهيابي تيم ملي فوتبال پرتغال به مرحلهيكهشت­منهاييجامج­هاني قطر هم باعث شد حجم انتقادات از عملكرد ستاره اين تيم كم شود و بسياري از فوتبالدوست­ان پرتغالي خواستارنيم­كتنشينيكري­ستيانو رونالــدو هســتند. فوتباليســ­ت اســتثنايي پرتغالي كه سالهاي درخشــان خود را در منچســتر و رئالمادريد پشتسر گذاشت و با يوونتوسبها­يندرخششادا­مهداد اما از زماني كه به منچستريونا­يتد بازگشت،اوضاعبروفق­مراداوپيش نرفــت و روند نزولي اين ســتاره ماندگار فوتبال جهان آغاز شــد. رونالدو كه كاپيتان تيم ملي پرتغال نيز هست به خاطر عملكردش در مرحلهمقدما­تيجامجهاني­2202 قطر مورد انتقاد زيادی قرار گرفته است. اين انتقادات تا جايي پيش رفته كه براساس آمار منتشر شده در روزنامــه «ابــوال» 70 درصد پرتغاليهاي شركتكننده در يك

نظرسنجيخوا­ستارنيمكتن­شيني رونالدو شدهاند.

روزنامه ابوال روز يكشنبه از خوانندگان خود پرسيد آيا موافق حضور رونالدو در تركيب اصلي تيم ملي در جام جهانــي 2022 قطر هستند يا مخالف؟ كه 70 درصد از پاسخدهندگا­ن پاسخ منفي داده و با قرار دادن رونالدو در تركيب اصلي تيم ملي پرتغال در مسابقات جام جهانــي مخالف هســتند. اين در حالي است كه تنها 30 درصد پاسخ مثبت دادهاند. رونالدو 37 ساله كه در سه بازي مرحله مقدماتي براي پرتغال به ميدان رفت فقط يك گل از روي نقطه پنالتي وارد دروازه غنا كــرد و نتوانســت تأثيرگــذا­ري هميشگياشرا­داشتهباشد.همين امر انتقاد هواداران از وي را به همراه داشته است.

بهاينموضوع­بايدفسخقرا­رداد باشگاهمنچس­تريونايتدب­ااينستاره فوتبال را هم اضافه كرد كه در حين برگزاري مسابقات جام جهاني رخ داد و طرفيــن به صورت توافقي به همكاري بــا يكديگر پايان دادند تا رونالدو تنها بازيكني در جام جهاني باشد كه تيم نداشت و بازيكن آزاد بــود. رونالدو كه چنــد ماه پيش توانست ركورد علي دايي كاپيتان و سرمربي ســابق تيم ملي ايران را بشكند و به تنهايي عنوان بهترين گلزن فوتبال ملي جهان را به خود اختصاصدهد،حاالدرمسير­ستاره ســابق فوتبال ايران قرار دارد. علي دايي هم كــه يكي از ماندگارتري­ن بازيكنان تاريخ فوتبال ايران است و ســالها در تيم ملي درخشيد، در سالهايپايا­نيفوتبالشب­اشرايطي مشــابه رونالــدو مواجــه بــود و عملكردش در تركيــب تيم ملي موجيازانتق­اداترابههم­راهداشت. اوج اين انتقــادات در جام جهاني 2006 بود كه بسياري از هواداران و عالقهمندان به فوتبال خواســتار نيمكتنشيني اين بازيكن شدند و بعدازآنكهد­رديداراولب­رابرمكزيك نتوانست نمايش قابل قبولي داشته باشــد، در ديدار دوم برابر پرتغال نيمكتنشين شد. حاال رونالدو هم در شــرايط مشابه با علي دايي قرار گرفتهودرسا­لهايپاياني­فوتبالش نتوانسته انتظارات را برآورده كند. بايد ديد سرمربي تيم ملي پرتغال ايــن ســتاره فوتبــال دنيــا را نيمكتنشين خواهد كرد يا باز هم از او در تركيــب تيمش اســتفاده ميكند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran